האם בקרוב מסעדה ישראלית תזכה לקבל "כוכב מישלן"?

מדריך המסעדות היוקרתי "מישלן" יגיע לישראל: משרד התיירות הזמין ממדריך המסעדות הוותיק מצרפת מחקר עצמאי על המצב הגסטרונומי בישראל והפוטנציאל התיירותי שלו

מסעדת דיינינגם / צילום: אנטולי מיכאלו
מסעדת דיינינגם / צילום: אנטולי מיכאלו

מדריך המסעדות היוקרתי "מישלן" יגיע לישראל. משרד התיירות הזמין ממדריך המסעדות הוותיק מצרפת מחקר עצמאי על המצב הגסטרונומי בישראל והפוטנציאל התיירותי שלו. במשרד התיירות מציינים כי "מסקנות הדוח יהוו כלי עבודה מרכזי עבור משרד התיירות בקידום התיירות הקולינרית ומדד ליכולת התחרות של הסצנה הקולינרית בישראל ביחס למתחרות ברחבי העולם".

בהקשר זה נציין כי הסצנה הקולינרית בישראל עשתה לעצמה שם טוב בעולם, כולל בזירת הטבעונים והצמחונים.

ובכל זאת, במשרד התיירות מציינים כי המחקר ייערך "במטרה להרחיב ולפתח את ישראל כיעד קולינרי כחלק מהחוויה התיירותית". עוד מציינים שם כי "המשרד לומד בימים אלה את הפוטנציאל הגסטרונומי, ובמיוחד את מעמדו ביחס לבירות קולינריות בעולם".

בימים אלה מתבצע המחקר אמצעות מומחי "מישלן" המסיירים במסעדות בישראל, כאשר הדוח הסופי צפוי להיות מוצג למשרד התיירות עד סוף השנה. אם המומחים יחליטו להכניס את אחת המסעדות בישראל לדירוג היוקרתי של "מישלן" - יש להניח שכך ייעשה בהתאם לבדיקה.

בפברואר 2017 פורסם המדריך האדום המפורסם של "מישלן", שכלל 70 כוכבים חדשים - מספר שהיווה שיא. בחלק מהמקרים דובר על שדרוג מהמצב הקיים, קרי מסעדות שהיו מעוטרות בכוכב אחד וקיבלו כוכב שני; ובחלק מהמקרים היו גם מסעדות שאיבדו כוכבים שהוענקו להן בשנים קודמות. במדריך מופיעות 616 מסעדות מעוטרות בכוכבים. האם בעקבות המחקר האמור גם מסעדה ישראלית תזכה להיכנס לדירוג?