זהירות: מנת הדגים הזאת עשויה להיות מסוכנת עבורכם

מה להזמין, מתי כדאי לעשות זאת, ומה צריך לשאול לפני שאתם נוגסים במנת הדג העסיסית שמונחת לכם על הצלחת במסעדה? ■ שתי שפים מפורסמים חושפים את הסודות הכמוסים שעושים את ההבדל בין עוד ארוחת דגים טובה לביקור בחדר המיון

דגים טריים/ צילום: שאטרסטוק
דגים טריים/ צילום: שאטרסטוק

ההנחה הרווחת היא שאם אינכם סועדים במסעדת מאכלי ים, קיים סיכון מסוים בהזמנת מנת דגים

כדי לבחון את האמת שמאחורי הנחה זו, שוחחו במגזין "ביזנס אינסיידר" עם השפית סילביה ברבאן וג'יימס בריסיונה, מנהל המחקר במוסד להשכלה קולינרית, שחשפו את סודות המסעדנים הקשורים במאכלים מן הים.

לדברי השפית סילביה ברבאן, כאשר מלצר מציע לכם במנות הספיישלים דג כלשהו, זה עלול להיות סוג של מלכוד. הימצאותו במבחר מנות היום יכולה להיות עקב טריותו, אך באותה מידה ייתכן כי מדובר בדגים ששכבו בהקפאה זמן מה, וכעת מנסים במסעדה להיפטר מהם.

העצה שלה בנושא היא לבדוק אם התוספות באותה מנה תואמות תוספות במנה אחרת אשר קיימת בתפריט הרגיל. אם כן, כנראה שאתם אוכלים שאריות מהמקפיא.

בנוסף, לא מומלץ להזמין מנת דג במסעדה שלא מתמחה בדגים בימי ראשון-שני. הסיבה לכך היא שרוב המסעדות האלה מזמינות את הדגים מהסוחרים בימי חמישי, לפני העומס של סוף השבוע, וכך דג שיוגש ביום ראשון כבר איבד מטריותו.

לדברי ג'יימס בריסיונה, מסעדה שמכבדת את עצמה תמיד תציין בתפריט את מקור הדג במנה. במקרה שלא, הוא ממליץ לשאול. כך תוכלו לדעת למשל אם השרימפס בצלחת שלכם הגיעו מחוות גידול שם מזריקים להם אנטיביוטיקה וכימיקלים שונים או מהים. כמו כן, תמיד עדיף לאכול תוצרת מקומית מאשר מיובאת.

הסודות אותם חשפו שני השפים הם אולי קטנים אך מסתמכים על לא מעט ניסיון ועשויים לעשות את ההבדל בין עוד ארוחת דגים טובה לליל שימורים בחדר המיון.