הודיס - הפרסומת הזכורה ביותר השבוע, 9 מיליון - האהובה

גיאוקרטוגרפיה: ההשקעה הכספית הגבוהה ביותר היא בקמפיין של בזק בינלאומי, שבו מתארחת הזמרת דנה אינטרנשיונל

קמפיין הודיס / צילום: מסך
קמפיין הודיס / צילום: מסך

הפרסומת להודיס בכיכובם של בר ואון רפאלי, באמצעות משרד הפרסום Awesome, עוררה השבוע הרבה אנטיגוניזם בשיח ברשתות החברתיות, אבל נראה שהוא הקפיץ את הפרסומת לראש התודעה - והפרסומת היא הזכורה ביותר השבוע. רפאלי מובילה את הקו הפרסומי של הודיס זה תקופה ארוכה, אך אף שכל קמפיין מלווה בדרך-כלל בהרבה יחסי ציבור מתוזמנים הביצועים במדד הזכורות והאהובות אינם גבוהים במיוחד.

נראה כי הפעם דווקא הדיון סביב הבעייתיות לכאורה בפרסומת בעלת קונוטציה מינית שבה מככבים אח ואחות הצליחה להיחרת טוב יחסית, שכן בשונה מפעמים אחרות שבהן היח"צ היה סביב חייה של רפאלי, הפעם השיחה נסובה סביב הפרסומת עצמה. שיעורי הזכירה לפרסומת גבוהים בכ-16% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 8.6%.

הפרסומת ל-9 מיליון בכיכובה של שני כהן ממשיכה להיות הפרסומת האהובה ביותר. הפרסומת, באמצעות גליקמן-שמיר-סמסונוב, רושמת שיעורי אהדה הגבוהים בכ-9% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 26.3%.

ההשקעה הכספית הגבוהה ביותר השבוע היא של הקמפיין לבזק בינלאומי, שבו מתארחת הפעם הזמרת דנה אינטרנשיונל. בקמפיין, באמצעות משרד הפרסום אדלר-חומסקי, הושקעו על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום כ-2.9 מיליון דולר במחירי מחירון - גבוה משמעותית מהקמפיינים של רנואר ושוופס, שהיו המושקעים ביותר בשבוע שעבר ושהושקעו בכל אחד מהם כ-1.5 מיליון דולר.

עוד עולה מנתוני יפעת כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע עומד על 595, מעט גבוה יותר בהשוואה לשבוע שעבר (582). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-50.3 מיליון דולר, בדומה לשבוע שעבר אז הושקעו כ-51 מיליון דולר.

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות