על אמנות ומהפכנות: מי חגגו 100 שנה במוזיאון ת"א לאמנות?

וגם: משתתפי פורום 100 Dun's להתחדשות עירונית מבקשים לפזר את אי הוודאות

 

פויו זבלדוביץ / צילומים: סיון פרג'
פויו זבלדוביץ / צילומים: סיון פרג'

מחכים להתחדשות ההתחדשות

משתתפי פורום 100 Dun's להתחדשות עירונית מבקשים לפזר את אי הוודאות

השבוע נפגשו חברי וחברות פורום 100 Dun's בנושא התחדשות עירונית, במשרדי דן אנד ברדסטריט ישראל. המארחים - יהודה סבג, המשנה למנכ"ל; אריאל שרייבר, סמנכ"ל שירות, שיווק ומכירות וצח ברקי, סמנכ"ל בכיר מנהל אגף כלכלה מידע ומחקר. באורחי הפורום: עומר גוגנהיים, מנכ"ל אשדר בוטיק; בני שילון, מנכ"ל אלמוג 38 מקבוצת אלמוג; נור שגראוי, סמנכ"ל Sbc שגראוי ייזום ובנייה; רוני מזרחי, מנכ"ל מזרחי ובניו בנייה והשקעות; איל טישל, מנהל אגף התחדשות עירונית באאורה; עורכי הדין - רוית סיני, קרן פרשקר, רן ברא"ז, שמואל גרוסמן, אבי ארד, אדם שפרוך, נעה קלאו לוין, נעמה שיף; האדריכלים עדן בר וערן מבל; ואחרים. ברקי הציג במפגש תמונה קודרת משהו, בנוגע לענף קבלני הביצוע. הוא הזהיר כי: "צפוי גל קריסות נוסף בענף. כ-21% מהקבלנים מצויים ברמת סיכון גבוהה. בתשעת החודשים הראשונים של 2017 נקלעו 399 קבלנים לקשיים תזרימים".

הנוכחים, שרובם המכריע הסכים עם הטענות שהועלו בפורום, הדגישו את הצורך ברשות להתחדשות עירונית, כאשר זו תפתור את שלל הבעיות והאתגרים שהועלו. עוד צין ברקי בפורום כי "אי הוודאות בשוק הדיור החופשי היום היא הגבוהה ביותר בשנים האחרונות, הרבה יותר מתקופת מע"מ אפס או תקופות קודמות אחרות".

יהודה סבג, רוית סיני ואריאל שרייבר / צילום: אלירן אביטל
 יהודה סבג, רוית סיני ואריאל שרייבר / צילום: אלירן אביטל

על אמנות ומהפכנות

מי חגגו 100 שנה במוזיאון?

ביום ראשון השבוע נערך ערב הגאלה של מוזיאון תל- אביב לאמנות, כשהפעם הוא עמד בסימן מאה שנים למהפכה הרוסית.

החסות הראשית לאירוע ניתנה על ידי קבוצת ברגרואין רזידנטיאל אחזקות, ובנוכחות יגאל צמח, מנכ"ל הקבוצה. בכדי להיכנס לאווירה, אורחי הערב התקבלו בכניסה על-ידי "שומרים רוסים" שליוו אותם אל הקוקטייל והמינגלינג. נכנסו לאווירה: ורדה ועו"ד חיים סאמט, מ"מ יו"ר דירקטוריון המוזיאון; עירית רפפורט, יו"רית ידידי המוזיאון בישראל; פויו זבדלוביץ', בעלי טמרס גרופ; רקפת רוסק עמינח, מנכ"לית בנק לאומי; אודי דאהן, מנכ"ל UBS ישראל; דורון סבג, יו"ר ובעלי ORS ; עו"ד דינה פפו, ראש אגף קשרי ציבור ופיתוח משאבים במוזיאון ורבים אחרים. עוד נכחו מאיר ורותי שטרית, שגם הייתה ממארגני הערב.

פויו זבלדוביץ / צילומים: סיון פרג'
 פויו זבלדוביץ / צילומים: סיון פרג'

זה לא רק ספורט

אנשי עסקים מתחומים שונים נפגשו על הדשא

מועדון הגולף בקיסריה אירח אתמול (ב'), בתזמון טוב - יום לפני שהגיע הגשם המובטח - את אורחי טורניר הגולף של עמותת עזר מציון.

הטורניר, שזו השנה השמינית לקיומו, מבקש לתמוך באמצעות קיום אירוע מסורתי, במאגר הלאומי לתורמי מח עצם למען הצלת חיים.

במשתתפי הטורניר ניתן היה לראות כמה וכמה גברים (נשים לצערנו, פחות נצפו שם) המשלבים בין עסקים לגולף. כך ניתן היה לפגוש על המגרש את: ג'קי מוקמל, מנכ"ל ויו"ר מאן נכסים; רן סער, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות; מאיר שמיר, בעל השליטה במבטח שמיר; איש העסקים והפרסום מודי כידון; אליעזר שקדי, לשעבר מנכ"ל אל על; צחי גילון, מבעלי עופר-אבניר; צבי בראון; רועי בן ימי, מבעלי LR ואחרים. בצד המקצועי, היה גם מי שהעניק השראה - שחקן הגולף הישראלי איתמר כהן, בעברו אלוף ישראל ואלוף המכביה, ליווה את הקבוצה. אגב, במקרה או שלא במקרה, כהן חולק את יום הולדתו עם שחקן הגולף האמריקאי טייגר וודס.

רועי בן ימי, אליעזר שקדי, צבי בראון, מאיר שמיר ואיתמר כהן / ילום: נמרוד גליקמן
 רועי בן ימי, אליעזר שקדי, צבי בראון, מאיר שמיר ואיתמר כהן / ילום: נמרוד גליקמן

שיחת המעלית של ביני זומר

וגם: כל המעלות שבהכשרת הנדסאים

בשבוע שעבר חנכו אשת העסקים רעיה שטראוס; יוסי בכר, יו"ר בנק דיסקונט; ביני זומר, מנכ"ל נובל אנרג'י ושרון חזקיה, מנכ"לית עמותת הזנק, תוכנית בשם "הזנק להנדסאים", המבקשת לפתור את מצוקת המחסור בהנדסאים במשק הישראלי. לשם כך הגיעה הקבוצה עד המכללה הטכנולוגית עתיד שבמעלות, שם היא נפגשה בין היתר עם שלמה בוחבוט, ראש העירייה. במכללה שמעה הקבוצה את סיפורו בעל ההשראה של אחד הבוגרים שהגיע עם כתתו לביקור במשרדי נובל בהרצליה, כחלק מתוכנית הזנק. לימים התברר שהביקור היה פתח לשינוי, מאחר שבזמן שהמתין למעלית הוא פגש את זומר שמיד פתח בשיחה עמו, והבטיח לו שאם יעשה מאמץ ויצליח בלימודים, הוא יעזור לו. "תלמד, תצליח ותבוא לעבוד אצלנו", אמר זומר, שבסופו של דבר קיים את ההבטחה והעניק לתלמיד מלגה דרך נובל אנרג'י. עוד ציינו במפגש כי למימון התכנית הצטרפו גם קרנות ואנשי עסקים נוספים, כאשר עלותה מסתכמת בכ-4 מיליון שקל.

שלמה בוחבוט, יוסי בכר, רעיה שטראוס, ביני זומר ושרון חזקיה / צילום: מוחמד באבללה
 שלמה בוחבוט, יוסי בכר, רעיה שטראוס, ביני זומר ושרון חזקיה / צילום: מוחמד באבללה