בעקבות פרסום באתרי פורנו: ריגלי מפסיקה לפרסם בגוגל

קבוצת ריגלי העולמית, בעלת המותג אורביט, הורתה בסוף השבוע האחרון לכל סוכנויות הפרסום שלה ברחבי העולם להימנע לחלוטין מפרסום בגוגל וביוטיוב - זאת לאחר שגילתה כי חלק מהפרסומים שלה הופיעו על תכנים פורנוגרפיים לילדים

קבוצת ריגלי העולמית הורתה בסוף השבוע האחרון לכל סוכנויות הפרסום שלה ברחבי העולם להימנע לחלוטין מפרסום בגוגל - זאת לאחר שגילתה כי חלק מהפרסומים שלה הופיעו על תכנים פורנוגרפיים לילדים.

ריגלי משווקת מספר מותגים שקהל היעד שלהם הוא ילדים, המוכר בהם הוא אורביט. ההוראה שניתנה לחברות הפרסום היא גורפת - להימנע מפרסום בכל זרועות הפרסום של גוגל, ולא רק ביוטיוב, שם התגלה הפרסום הפוגעני.

ביום שבת קיבלה גם חברת המדיה בישראל הודעה רשמית כי עליה להשעות כל פרסום ביוטיוב ובנכסים של גוגל עצמה באופן מיידי. חברת המדיה הישראלית של ריגלי היא TMF, האחראית לרכישת המדיה של כל מותגי החברה בארץ. 

חרם מפרסמים גדולים על גוגל בעקבות תוכן פוגעני איננו דבר חדש, והוא כבר הוכיח עצמו בעבר כנשק יעיל המשכנע את גוגל להגביר את הסינון שהיא עושה על בקרת התוכן שמופץ בפלטפורמה שלה.

בתקופה האחרונה התעוררו מפרסמים בינלאומיים רבים לכך שהפרסום שלהם מממן תכנים פוגעניים לילדים ביוטיוב. חודשים ספורים קודם לכן עלה לכותרות כל נושא הפרסום בתכני שנאה ואלימות. בעקבות זאת החלו מפרסמים גדולים להשעות ולבטל קמפיינים ביוטיוב והודיעו כי יימנעו מפרסום עד שאפשר יהיה לפרסם בסביבה בטוחה. מה שהחל כטפטוף הפך לשיטפון, וחברות כמו לוריאל, ג'ונסון אנד ג'ונסון ו-HSBC פשוט ויתרו לחלוטין על הפרסום.

בעקבות זאת פנתה גוגל לחברות המדיה ולמפרסמים בניסיון למזער את הנזק והבטיחה כי היא פועלת לפתרון הבעיה. גוגל דיווחה כי היא בוחנת כיצד למזער את המפגש של תוכני פרסום עם תכנים פוגעניים ולהביא להפחתה של תכנים מסוג זה ברשת.

בהמשך הודיעה גוגל כי היא מרחיבה באופן מיידי את הגדרותיה לתכנים הכלולים בהגדרות של "שיח שנאה". זאת ועוד, בתשובה לטענות היא תיתן למפרסמים כלים שיאפשרו להגדיר באופן מדויק יותר היכן הפרסומות יוצגו.

עתה, כאמור, מתעורר משבר חדש - הפעם סביב פרסום בתוכן לא ראוי לילדים. האם גם הפעם הטפטוף הראשון של מפרסמים מחרימים יהפוך למבול? את התשובה לכך נקבל כבר בימים הקרובים. 

נציין כי מה שהחל כטפטוף מתחיל להסתמן כמבול: לאחר שאמש הודיעה ריגלי לסוכנויות הפרסום שלה על הפסקה מיידית של הפרסום בגוגל, הבוקר החלו להתקבל הוראות ממפרסמים בינלאומיים נוספים, כאשר הוראות לקוניות על הפסקת הפרסום הגיעו גם מחברת hp ומחברת sc ג'ונסון.