כחלון: סומך על מנדלבליט שלא יאפשר להחיל החוק על נתניהו

שר האוצר הגיב לביקורת על החקיקה של חוק איסור פרסום המלצות המשטרה: "מהרגע הראשון אמרתי שנתמוך בחוק, ובמקביל אמרתי שהוא לא יחול על חקירות רה"מ" ■ לדבריו, יש סעיף בחוק שמאפשר ליועמ"ש להחליט באילו תיקים לדרוש מהמשטרה להעביר המלצות - ובאילו תיקים לא

משה כחלון / צילום: איל יצהר
משה כחלון / צילום: איל יצהר

שר האוצר, משה כחלון, הגיב היום (ב') לביקורת על החקיקה של חוק איסור פרסום המלצות המשטרה. בהודעה שמסר לתקשורת, העביר כחלון את האחריות להמשך עבודת המשטרה כרגיל (במקרה של ראש הממשלה בנימין נתניהו) אל זרועותיו של היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט.

לדבריו, יש סעיף בחוק שמאפשר ליועץ המשפטי לממשלה להחליט באילו תיקים לדרוש מהמשטרה להעביר המלצות - ובאילו תיקים לא.

"הביקורת שמופנית אלינו בשעות האחרונות היא חסרת שחר ומגוחכת", אמר כחלון. "מהרגע הראשון אמרתי שנתמוך בחוק, ובמקביל אמרתי שהוא לא יחול על חקירות ראש הממשלה. אנחנו תומכים בחוק מהיום והלאה. לגבי חקירות מתנהלות, כולל חקירת ראש הממשלה, יחליט היועץ המשפטי לממשלה - אדם שהוא נקי-כפיים, ישר ומקצועי, ואנחנו סומכים עליו.

"אנחנו נמשיך לשמור על שלטון החוק. אני מודיע לכל המפלגות - כפי שהתחייבנו, 'החוק הצרפתי' לא יעבור, פגיעה בבית המשפט העליון לא תהיה, ואנחנו נמנע פגיעה במבקר המדינה. מפלגת כולנו תמשיך לשמור על שלטון החוק, לא נאפשר שינוי הרכב ועדת מינוי שופטים". 

בתוך כך, בעקבות פרסום היום (דפנה ליאל, חברת החדשות) של ראש הסגל של נתניהו, יואב הורוביץ, יוצא ונכנס מלשכתו של ח"כ דוד אמסלם, יו"ר ועדת הפנים האחראי לחקיקת חוק איסור פרסום המלצות משטרה, נשלחה הודעה מלשכת ראש הממשלה לפיה הורביץ לא מעורב בגיבוש חוק ההמלצות.

"ראש הסגל במשרד ראש הממשלה, יואב הורוביץ, לא היה מעורב בשום צורה בגיבוש חוק ההמלצות. הורוביץ נקרא לכנסת על-ידי יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, כדי לדון בחוק של ח"כ משה גפני בהמשך לסיכום הקואליציוני מאמש", לשון ההודעה.