במחנה הציוני מסבירים ההיעדרות מההצבעה על חוק ההמלצות

חוק איסור המלצות המשטרה עבר הלילה בקריאה ראשונה, ללא השתתפות חה"כ איל בן-ראובן, עומר בר-לב, ציפי לבני, איילת נחמיאס-ורבין, רויטל סויד, סלאח סעד ועמיר פרץ מהמחנה הציוני ■ ח"כ יואל חסון: "החוק שלא הופיע בסדר היום נחת עלינו בהפתעה"

יואל חסון / צילום: עדי אהרוני
יואל חסון / צילום: עדי אהרוני

מאז שעות הלילה יש ביקורת נרחבת בקרב פעילים של מפלגת העבודה על היעדרות חלק מחברי הכנסת של סיעת המחנה הציוני מההצבעה אמש (ב') על חוק איסור פרסום המלצות המשטרה. החוק עבר ברוב של 46 תומכים אל מול 37 מתנגדים.

חברי הכנסת מן האופוזיציה שלא השתתפו בהצבעה הם איל בן-ראובן, עומר בר-לב, ציפי לבני, איילת נחמיאס-ורבין, רויטל סויד, סלאח סעד ועמיר פרץ מהמחנה הציוני, ח"כ עפר שלח ומאיר כהן מיש עתיד, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס וחברי הכנסת איימן עודה, טלב אבו עראר, ג'מעה אזברגה, סעיד אלחרומי, מסעוד גנאים, ג'מאל זחאלקה ויוסף עטאונה מהרשימה המשותפת.

סיעת מרצ הייתה הסיעה היחידה באופוזיציה שכל חברי הכנסת שלה השתתפו בהצבעה.

במחנה הציוני שלחו הבוקר (ג') הודעה לעיתונות, לפיה החוק נחת עליהם בהפתעה.

לדברי יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, "חוק ההמלצות עבר בקריאה ראשונה, לאחר שח"כ דוד אמסלם הגיע להסכם תוך שימוש באיומים על כל סיעות הקואליציה ותוך מעורבות ישירה של יואב הורוביץ, ראש הסגל של ראש הממשלה, שהסתגר אתמול במשך שעות עם אמסלם כדי לכתוב את החוק שנתפר בדיוק על-פי החשדות שיש נגד נתניהו".

חסון הוסיף: "אם סיעות הקואליציה לא היו מצביעות בעד החוק הברוטלי הזה, הוא לא היה עובר. עד כאן העובדות. לא אשתף פעולה עם מי שמנסים להפיל על האופוזיציה האשמות על כך שהחוק עבר. לא יזמנו, לא דחפנו, לא קידמנו ולא תמכנו. בהרס הדמוקרטיה יש להאשים את הממשלה והקואליציה".

עוד טען יו"ר סיעת המחנה הציוני כי "החוק שלא הופיע בסדר היום נחת עלינו בהפתעה, בדורסנות וללא משא-ומתן או הידברות - כמיטב המסורת של חברי הליכוד, שלא בוחלים באמצעים על-מנת למוטט עלינו את הדמוקרטיה הישראלית. לקראת ההצבעה בקריאה שנייה ושלישית, סיעת המחנה הציוני וסיעות האופוזיציה יגישו הסתייגויות לחוק ויגייסו את מרב חברי האופוזיציה על-מנת להתנגד לחוק".