סלקום: "התגמול למנכ"ל לא יעלה על 6 מיליון שקל בשנה"

סלקום הוסיפה סעיף המציג תקרת שכר לבכירי החברה ■ לפי הצעתה המעודכנת של סלקום, "התגמול הכולל השנתי של המנכ"ל לא יעלה על 6 מיליון שקל, מתוכו החלק הקבוע לא יעלה על 3 מיליון שקל"

ניר שטרן / צילום: סיון פרג'
ניר שטרן / צילום: סיון פרג'

אסיפת בעלי המניות של סלקום, שתוכננה להתכנס היום (ד'), נדחתה ל-4 בדצמבר, והחברה הוסיפה שני סעיפים חדשים למדיניות התגמול המעודכנת, שבעלי המניות יתבקשו לאשר באסיפה. נציין כי בדרך-כלל, כשאסיפה נדחית או סעיפים בזימון מתעדכנים, הדבר קורה על רקע פניות של בעלי מניות לחברה ודיונים איתם.

בזימון הקודם שפורסם, סלקום ביקשה לאשר סעיף הקובע כי מנכ"ל החברה יהיה זכאי לבונוס שנתי, אם החברה תשיג EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של לא פחות מ-60% מה-EBITDA של שנה קודמת. זאת, לדברי החברה, במטרה להבטיח שלא יוענקו בונוסים בשנה שבה ביצועי החברה הידרדרו משמעותית.

בתיקון לסעיף זה, שהתפרסם בזימון המעודכן היום, הרף הועלה ל-75% - כלומר, יוענק בונוס רק אם ה-EBITDA יהיה לא פחות מ-75% מה-EBITDA של שנה קודמת.

יתרה מכך, סלקום הוסיפה סעיף המציג תקרת שכר לבכירי החברה. לפי הצעתה המעודכנת של סלקום, "התגמול הכולל השנתי של המנכ"ל לא יעלה על 6 מיליון שקל, מתוכו החלק הקבוע לא יעלה על 3 מיליון שקל". לגבי שאר הבכירים, התקרה נקבעה על 3.6 מיליון שקל לכל אחד, כשהרכיב הקבוע לא יעלה על 1.8 מיליון שקל.

ב-2016, עלות שכרו של המנכ"ל ניר שטרן הייתה 4.1 מיליון שקל, מתוכה כ-2 מיליון שקל שכר בסיס. 4 בכירים אחרים בחברה קיבלו שכר בעלות שנתית של 1.7-1.9 מיליון שקל.