הרוב הקואליציוני מתרופף: ישראל ביתנו מתנגדת לחוק המרכולים

ביום א' הקרוב אמור היה לעלות לוועדת שרים לחקיקה חוק המרכולים, אשר יסדיר את נושא פסילת חוקים מקומיים מחוץ לת"א ■ חקיקת החוק נדרשה ע"י שר הפנים, אריה דרעי

אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי
אביגדור ליברמן / צילום: תמר מצפי

סיעת ישראל ביתנו הודיעה ליו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, כי היא מתנגדת עקרונית לחוק המרכולים. בהודעה ששלח יו"ר הסיעה, ח"כ רוברט אילטוב, לביטן, הוא כתב: "הריני להודיעך כי סיעת ישראל ביתנו מתנגדת להצעת חוק המרכולים ודורשת שלא להעלות את הצעת החוק להצבעה במליאת הכנסת. במקרה שהצעת החוק תעלה להצבעה, חברי סיעת ישראל ביתנו יצביעו נגד הצעת החוק, ושרת העלייה והקליטה, סופה לנדוור, תצא מהמליאה בזמן ההצבעה".

הודעת ישראל ביתנו מגיעה רק יממה לאחר התפטרותו הסופית של שר הבריאות יעקב ליצמן. בהתאם לפשרה כללית אליה הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו עם סיעת יהדות התורה, פרישתו של ליצמן לא תבוא לידי ביטוי בשינוי קואליציוני, שכן יהדות התורה תישאר חלק מן הקואליציה, וזאת בתמורה לחקיקת שורה של חוקים בנושא הסדרת השבת. חוק המרכולים הוא דווקא דרישה קודמת של שר הפנים אריה דרעי.

ביום ראשון הקרוב אמור היה לעלות לוועדת שרים לחקיקה חוק המרכולים, אשר יסדיר את נושא פסילת חוקים מקומיים מחוץ לתל-אביב (שם הפסיקה של בית המשפט העליון קבעה כי שר הפנים איחר את המועד בפסילת חוק העזר המקומי).