קנס של 156,790 שקל לבזק בינלאומי בשל איחור בניתוק מנויים

מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), מימון שמילה, קבע כי בזק בינלאומי הפרה את רישיונה בנושא הפסקה מוחלטת של שירות גישה לאינטרנט לבקשת לקוחות

משרד התקשורת הטיל קנס של 156,790 שקל על חברת בזק בינלאומי בשל איחור בניתוק מנויים. מנכ"ל משרד התקשורת (בפועל), מימון שמילה, הטיל את העיצום הכספי על בזק בינלאומי, אחרי שקבע כי הפרה את רישיונה בנושא הפסקה מוחלטת של שירות גישה לאינטרנט לבקשת מנויים.

רישיון החברות קובע כי מנוי רשאי לבקש בכל עת הפסקה מוחלטת של הפעלת השירותים עליהם הוא מנוי, וכי על החברות, כלומר בעלות הרישיון, לבצע אחר בקשתו בטווח של לא יותר מיום עבודה שלאחר יום מסירת ההודעה לבעל הרישיון.

במשרד התקשורת מדווחים כי הדבר עלה מתלונות של מנויי בזק בינלאומי, שטענו כי החברה ניתקה אותם לאחר פרקי זמן ממושכים, ולא כעבור יום. "המשרד רואה התנהלות זאת בחומרה, שכן מדובר בפרקטיקה הפוגעת במנויים, ובמקרים רבים המנויים לא מודעים לכך שהם ממשיכים לשלם לחברה, על אף שביקשו להתנתק".

עוד קוראים במשרד התקשורת לציבור "לעמוד על זכויותיו ובכל מקרה שבו חש שנפגע לפנות למשרדנו". עוד מציינים בהודעת משרד התקשורת כי "המשרד עמד על כך שיוחזרו כספים למנויים אשר נפגעו, ומבדיקה שבוצעה אכן הכספים הושבו למנויים".

בתוך כך נציין כי השבוע, בהתאם לתיקון לחוק הגנת הצרכן, אופן ההודעה על ביטולי עסקאות הורחב לאפיקים שונים, כשמעתה הצרכנים יכולים להודיע על ביטול עסקה במגוון דרכים: בעל-פה, בדואר רשום, במייל, בפקס ודרך אתר אינטרנט של החברות, שמחויבות גם לספק קישור ומובלט באתריהן כדי להקל על השולחים הודעות ביטול.

עוד קובע התיקון לחוק כי בנוסף לדרכי הביטול, על בית העסק חלה חובת גילוי של כלפי הצרכן לגבי אמצעי הביטול, כלומר הדרכים למסירת הודעת הביטול (טלפונית, מייל וכו'), ולגבי המידע שיש לכלול בהודעת הביטול (פרטי לקוח, מספר ת.ז וכו'). גילוי זה צריך להיעשות בכתב, לרבות בחוזה, במסמך גילוי או במסמך המפרט את עיקרי העסקה.

עסק שיפר את ההנחיה האמורה חשוף לקנס של 22,000 שקל לתאגיד ושל 7,000 שקל ליחיד בגין כל הפרה.