מה אמר רון אילון לדירקטוריון בזק לפני השקת סטינג TV?

וגם: תופעה חדשה בשוק הטלוויזיה - צופים מרכיבים חבילות צפייה מספקים שונים

רון אילון מנכל yes  / צילום: יח``צ
רון אילון מנכל yes / צילום: יח``צ

רון אילון, מנכ"ל yes, העריך כי ההשקעה של החברה בפרויקט הטלוויזיה החדשה סטינג TV יפגע בהכנסות yes, אך הצד השני של המטבע הוא הדחיפה שהדבר יעניק לצמצום הנטישה בקבוצת בזק כולה. את הדברים אמר אילון בעת שהציג את הפרויקט בדירקטוריון בזק לפני השקת הסטינג. 

התחרות בשוק הטלוויזיה שוחקת את הכנסות yes, עקב הצורך להוריד מחירים ולשמר לקוחות על-מנת שלא ינטשו לטובת החלופות הזולות יותר בשוק. הטלוויזיה האינטרנטית סטינג אמורה לתת פתרון, ולו חלקי, ולצמצם את הנטישה, וכן להציע התחדשות טכנולוגית בהתאם למתחרות שמציגות שלל פיצ'רים ותכונות שניתן לספק רק דרך שידורי טלוויזיה אינטרנטית. במילים אחרות, סטינג TV היה מגיע לעולם גם ללא האינטרסים של קבוצת בזק. 

בדברים שאמר אילון בדירקטוריון שאישר את המהלך, הוא ציין כי מנוי שינטוש את yes, ככל הנראה ינטוש לטובת חבילת טריפל שמציעות לו שלוש המתחרות פרטנר סלקום והוט, ול-yes אין מענה לכך. לכן, למהלך יש חשיבות אסטרטגית ברמת הקבוצה כולה, שכן לקוח שמשתמר יכול להמשיך ולהיות לקוח של בזק ובזק בינלאומי - אחרת הוא פשוט נוטש את כל הקבוצה. 

מקורות בקבוצת בזק אישרו את רוח הדברים שהציג אילון. הם הוסיפו וטענו כי yes הייתה משיקה את הפרויקט גם ללא בזק, שכן זה הדבר הנכון מבחינתה לעשות מבחינה אסטרטגית. 

חבילות צפייה מספקים שונים

בשולי המהלך של yes מתרחשת תופעה חדשה בשוק. המהלך של yes הוביל לתופעה ייחודית שבה צופים "מרכיבים" חבילות מספקים שונים. בקרב חברות הטלוויזיה רואים לאחרונה שמנויים של פרטנר, נקסט TV (של הוט) או סלקום מצרפים לחבילה שלהם חבילות ספציפיות מסטינג TV. בדרך-כלל מדובר על חבילת ספורט או נטפליקס, שאותה תמיד אפשר היה לרכוש בנפרד.

הרכבת החבילות מעמידה איום כבד על חברות הטלוויזיה הגדולות שאורזות את התוכן בצורה מסודרת ומאורגנת, והצופים החדשים והצעירים נוטים יותר להרכבת חבילות אישית מכמה ספקים. הדבר מתאפשר ברגע שהמממיר המסורתי הופך להיות סטרימר אנדרואידי, והטלוויזיות הנמכרות ברובן חכמות ותומכות ב-WIFI. 

התופעה מזכירה במקצת את מה שקרה בעולם הסלולר בעקבות חנויות האפליקציות של אפל וגוגל. עד שהן קמו, הלקוחות בסלולר היו מקבלים את התוכן מחברות הסלולר שארזו ושיווקו להן. לאחר הכניסה של חנויות האפליקציות החברות איבדו לחלוטין את כל הכנסותיהם מתוכן. האם זה מה שיקרה בשוק הטלוויזיה? ימים יגידו, אבל ללא ספק ניצני השינוי כבר נראים בשטח.