ביהמ"ש למועצת רו"ח: השיבי לעתירת הסטודנטים לחשבונאות

העתירה הוגשה לאחר שבאוקטובר הודיעה המועצה, נוכח הליקויים שנפלו בבחינה בחשבונאות פיננסית ביולי האחרון, כי תבדוק את שאלוני הבחינה כך שאחוז המעבר בה יעמוד על כ-83% ■ העותרים טענו כי שיטת התיקון האמורה שרירותית, בלתי הגיונית ובלתי סבירה

נבחנים / צילום :אילוסטרציה אלון רון
נבחנים / צילום :אילוסטרציה אלון רון

בית המשפט המחוזי בירושלים הורה היום (ב') למועצת רואי החשבון להשיב לעתירה שהוגשה על-ידי 87 סטודנטים לחשבונאות, וקבע מועד לדיון בעתירה.

העתירה מתחילת החודש הוגשה לאחר שבאוקטובר הודיעה המועצה, נוכח הליקויים שנפלו בבחינה בחשבונאות פיננסית ביולי האחרון, כי תבדוק את שאלוני הבחינה כך שאחוז המעבר בה יעמוד על כ-83%, על אף שאחוז המעבר הממוצע בבחינה בחשבונאות פיננסית מתקדמת בבחינות קודמות הוא כ-72%.

העותרים טענו כי שיטת התיקון האמורה של המועצה היא "שיטת תיקון שרירותית, בלתי הגיונית ובלתי סבירה".

העתירה "מעוררת שאלה הראויה לדיון", קבע בית המשפט בהחלטתו היום, ובין השאר בגין כך דחה את הטיעון בדבר שיהוי לכאורה של שבועיים בהגשת העתירה.

יוזכר כי העותרים תמכו את עתירתם בחוות-דעת של שני מומחים, ומוסיפים כי השיטה מנוגדת לעיקרון השוויון, כיוון שהניקוד ניתן "על סמך שאלות שונות בעלות משקלים שונים בבחינה, המתעלם מציוני הבסיס ביחס לכלל השאלות, וביחס לחלק מהנבחנים - אף מביא לתוצאה הפוכה ביחס שבין ציוני הבסיס לציונים המתוקנים".

העתירה הגיעה לאחר מה שנדמה היה כפשרה שמסמנת את קץ המאבק המתוקשר, פשרה שמתברר בעתירה שהובילה לחישוב נקודות שונה כלפי חלק מהנבחנים, שגרם לכך שלא יעברו אותה. העתירה תקפה את מתכונת הבדיקה המתוקנת עליה הוחלט, "באופן שבו יילקחו בחשבון לגבי כל נבחן 3 מתוך 6 השאלות שבהן קיבל את הציון הגבוה ביותר, תוך הגדלת שיעורן באופן יחסי לכדי 100 נקודות". הסיבה לתקיפה היא ההתעלמות, בעת החישוב בדיעבד, מ-3 השאלות הנוספות.