מקאן ת"א מקימה יחידה לפרסום ברשתות חברתיות

35 לקוחות מקאן שפעילות הדיגיטל שלהם נעשתה במקאן ואלי, יועברו חזרה למקאן ת"א ברבעון הראשון של השנה

משרד הפרסום מקאן תל-אביב מקים יחידה מתמחה לטיפול בפרסום ברשתות חברתיות - כך נודע ל"גלובס". בשנים האחרונות טופלה הפעילות ברשתות החברתיות, לרבות תחזוקת עמודי פייסבוק של לקוחות מקאן, במשרד הפרסום מקאן ואלי שבמצפה רמון.

במקאן תל-אביב גייסו לאחרונה עובדים המתמחים ביצירת תוכן שאמורים להיות חלק מהיחידה החדשה שתפעל באופן מטריציוני, ואנשיה אמורים להיות משולבים בצוותי ניהול הלקוח של התקציבים. היחידה מתחילה לפעול רשמית היום, וכ-35 לקוחות מקאן תל-אביב שפעילות הפרסום שלהם התנהלה במקאן ואלי, יתחילו להשתמש בה במהלך הרבעון הראשון של 2018.

הקמת משרד הפרסום מקאן ואלי הייתה חלק מפעילות של מי שמכהנת כסגנית יו"ר הקבוצה, חנה רדו. בהובלתה הנמרצת הוקם המשרד, שאמור היה לתת מענה תעסוקתי לתושבי אזור מצפה רמון ולעודד אנשים מהמרכז לעבור לאזור על-ידי יצירת מקום תעסוקה הולם ותוך כדי תשלום בהיקפים המקובלים במרכז. לצורך הפרויקט רתמה רדו את הנהלת אנשי מקאן ואנשיו.

הוואלי פעל בתחילת דרכו כמשרד פרסום דיגיטלי שהוציע שירותי דיגיטל וניו-מדיה לעסקים קטנים ובינוניים מכל הארץ, כמו ניהול דפי פייסבוק, קידום ממומן ואורגני, שירותי מיתוג ועיצוב, בניית אתרים - לצד שירותי פרסום מסורתי. חלק חשוב בהתבססותו היה ההחלטה להעביר אליו את כל פעילות הרשתות החברתיות של לקוחות מקאן תל-אביב. החיבור הביא עמו לקוחות כגון אסם, טיב טעם, וולוו, המשביר לצרכן וניו-פארם, והפך את הוואלי כמעט מיומו הראשון לשחקן משמעותי בתחום הרשתות.

גם מקאן תל-אביב הרוויחו מהמהלך, שאפשר להם להוריד עלויות של טיפול בלקוחות בתחום שנחשב פחות רווחי מאחר שהוא דורש עבודה מרובה והרבה כוח-אדם. בוואלי אמנם מקפידים לשלם משכורות שעולות בקנה אחד עם המקובל במרכז, אך שאר ההוצאות נמוכות יותר ולכן נוצר מצב של win-win לשני המשרדים.

לניהול המשרד גויסה הפרסומאית הדר גור אריה, שהייתה מנכ"לית משרד הפרסום רגב-קויצקי, שחלקה את הניהול עם מיכל רומי, שגם היא באה מהמדיה המסורתית. במקביל לפעילות בדיגיטל, נעשה מאמץ לחזק את המשרד גם בפעילות הפרסום המסורתית ולגייס לקוחות "רגילים".

במבחן הזמן ההחלטה הוכיחה את עצמה משני טעמים: חלק לא מבוטל מעבודת הפרסום ברשתות החברתיות הפך למוצר בסיס (קומודיטי) בתעשייה, וכפועל יוצא מכך הסכומים משולמים תמורת עבודות כמו ניהול עמודי פייסבוק צנח דרמטית באופן שלא מאפשר כמעט רווחיות. מצד שני העבודה ברשתות החברתיות הלכה ותפסה חלק גדל והולך במהלכי הפרסום, וההפרדה שקבוצת מקאן לקחה על עצמה סרבלה מאוד את העבודה.

הקמת היחידה החדשה מגיעה בעיתוי שבו הוואלי מסוגל לעמוד על רגליו ללא תמיכת תקציבי מקאן תל-אביב, ואילו מקאן תל-אביב חייבים לנהל את התקציבים אצלם אם הם רוצים עבודה יעילה בתחום זה.

ממקאן תל-אביב נמסר בתגובה: "מקאן מנהלת עבור לקוחותיה הרבה יותר ממסעות פרסום. בשנים האחרונות אנו מנהלים תמהיל שיווק הפועל בפלטפורמות רבות מול צרכנים שונים ומנוהל באופן משולב וסינרגי. פעילות הסושיאל היא חלק אינטגרלי במנגנון זה, ולכן פעלנו על מנת להכניס אותה לתוך צוותי ניהול הלקוח והקריאייטיב. באופן זה בניית מותגים, קמפיין תקשורתי ופעילות סושיאל, כולם שלובים זה בזה ויוצאים מאותם צוותים. זה נכון למותגים ונכון ללקוחות. מקאן ואלי ימשיך להתמקד בהרחבת פעילות הפרסום שלו, ואנו נמשיך לחזק את מקאן ואלי כמשרד מוביל ללקוחות בוטיק".