שינוי במדיניות הכבודה בריאנאייר: יותר משקל בפחות כסף

בחברת הלואו קוסט טוענים כי השינוי במדיניות הכבודה, שייכנס לתוקף החל ממחר, יוביל לפחות עיכובים בהמראות ■ המדיניות החדשה תעלה לחברה כ-50 מיליון אירו

חברת התעופה RYANAIR ריינאייר  / צילום: רויטרס
חברת התעופה RYANAIR ריינאייר / צילום: רויטרס

ממחר (ב') ייכנס לתוקף שינוי במדיניות הכבודה בחברת הלואו קוסט ריאנאייר: החברה שינתה את גודל הכבודה שכל נוסע יכול לקחת עמו במסגרת כרטיס הטיסה הבסיסי, ללא תוספת תשלום, כאשר כעת מדובר על הקצאה של שני תיקי יד לכל נוסע (למשל תיק יד ומזוודת טרולי).

השינוי קובע כי נוסעים שרכשו את כרטיס הטיסה הבסיסי, יוכלו לקחת עמם במטוס תיק אחד, ואת התיק השני למסור במעמד העלייה למטוס ולקבלו עם הנחיתה (ובכך לא להמתין לקבל התיק יחד עם כל המזוודות במסועים).

הסיבה לשינוי הזה במדיניות נובע, לפי נימוקי החברה, משיעורי התפוסה הגבוהים בטיסותיה (94%), הגורמים לכך שהמקום בתאי האחסון בתוך המטוס אינו מספיק ביחס למספר הנוסעים ולתיקי היד שלהם.

בכדי לקצר את התהליך ולמנוע עיכובים בהמראות, מזוודות טרולי שעומדות בתקנות הגודל שמגבילה ריאנאייר (עד משקל של 10 ק"ג ובגודל של 55x40x20) יימסרו עם העלייה למטוס, ולא לפני כן בדומה למזוודה "רגילה". תיק היד מוגבל לגודל של 35x20x20 ס"מ.

כדאי לדעת מראש שהחברה מקפידה על מידות כבודת היד כפי שהיא מגדירה, ושבעבור חריגה הנוסעים יידרשו לתוספת של 50 ליש"ט לכל אחד מהפריטים. מי שרוכש כרטיס פלקסי או פלקסי פלוס, יוכל להעלות עמו למטוס את שני תיקי היד הללו - כאמור במגבלות הגודל והמשקל המותר.

שינוי נוסף מתייחס להעלאת המשקל למזוודה שנמסרת בתוספת תשלום, בהתאם לתנאי הכרטיס. במסגרת זו המשקל המותר עולה ל-20 ק"ג מ-15 ק"ג המשקל המותר כיום.

לבסוף, שינוי נוסף מתייחס לגובה התשלום שנגבה מהנוסעים עבור מזוודות אלה מ-35 אירו כיום ל-25 אירו ממחר, לרוכשים את התוספת מראש באתר. תוספת עבור מזוודה שתשולם רק עם ההגעה לשדה התעופה תעלה ל-40 ליש"ט. בתקופות השיא (חג המולד למשל) תעלה התוספת ב-10 ליש"ט למחיר של 35 ליש"ט. גם בנושא המזוודות החברה מקפידה על המשקל המוגבל לפי תנאיה (כלומר 20 ק"ג), כאשר חריגה תגרור תוספת של 10 ליש"ט לכל קילוגרם.

בריאנאייר מנמקים כאמור שהשינוי במדיניות יוביל לפחות עיכובים בהמראות, כשהמדיניות הזו תעלה לחברה כ-50 מיליון אירו.