פתיחתו המחודשת של טרמינל 1 בנתב"ג היא בשורה צרכנית לאור חזרתן של חברות הלואו קוסט הזרות לפעילות בארץ • גם המתחרות הישראליות מציעות מחירים לא רחוקים מדו־ספרתיים • בשוק מסבירים מדוע יש לקחת את המחירים הנמוכים בערבון מוגבל, ולמה כדאי לשים לב
טרמינל 1 בנתב"ג נפתח מחדש לטיסות פנים, ובתחילת שבוע הבא יתחדשו גם הטיסות הבינלאומיות ממנו • במהלך חודש אפריל צפויות להמריא מהטרמינל כ־1,400 טיסות בינלאומיות, המהוות כרבע מכלל הטיסות היוצאות מנתב"ג
למרות שהחות'ים מאיימים על נתב"ג באופן גלוי, חברות התעופה הזרות לא בורחות. לפחות בינתיים • לפי בכירים בענף, אם יבוטלו הטיסות, אלה החברות שרגישות לכך יותר מכולן • וגם: מה המחירים החריגים של ריינאייר מלמדים על המצב?
ריינאייר מציגה ירידת מחירים משמעותית לחודש מאי הקרוב, ומשווקת כרטיסים החל מ-33 דולר • אלה היעדים והמחירים ליותר מ-15 יעדים, נכון לשעת הבדיקה • תוספת כבודה תייקר את העלויות במאות אחוזים
חברת התעופה האירית היא האחרונה שהודיעה על חזרה רשמית לישראל, וכעת כבר אפשר למצוא כרטיסי טיסה בפחות מ־100 דולר - ולא רק בריינאייר • הנה כמה דוגמאות
חידוש הפעילות של קבוצת לופטהנזה, של איזי ג'ט ושל בריטיש בישראל יוסיף 92 טיסות שבועיות ליעדים במערב אירופה שרק החברות המקומיות טסו אליהם במהלך המלחמה • אף שהתחרות בקווים אלה חוזרת בהדרגה, קשה למצוא כרטיסים במחירים נמוכים מ־200 דולר • וגם: מי עוד בדרך?
בקיץ הקרוב היצע הטיסות לאירופה יגדל משמעותית • וויזאייר מרחיבה את פעילותה החל מהשבוע הקרוב עם 14 יעדים חדשים, וריינאייר מציעה כרטיסים לאפריל לקראת "הפעלת לוח טיסות מלא" • איזי ג'ט מתכננת להפעיל 38 טיסות שבועיות מישראל ואליה החל מחודש יוני • התחרות שחוזרת לנתב"ג כבר מתבטאת בפערים של עד 300 דולר לכרטיס
לאחר חודשים ארוכים שבהם ריינאייר לא פעלה בישראל, מנהל בכיר בחברה הודיע כי ריינאייר מתכננת לחזור להפעיל לוח טיסות מלא לישראל בקיץ הקרוב • הוא הביע תקווה שטרמינל 1 ייפתח מחדש, וציין כי זהו תנאי חשוב לרווחיות של הפעילות בישראל
ועדת הכלכלה הצביעה בעד תיקון ב"חוק טיבי", שמקל על חברות התעופה, אך רוב החברות הזרות אינן מחדשות פעילות בישראל • אם לא די בכך, בענקית הלואו קוסט ריינאייר מאותתים שלא יחזרו לפני פתיחת טרמינל 1 באפריל • מהם המכשולים שנותרו בדרך לפתיחת השמיים?
ועדת הכלכלה הצביעה היום בעד תיקון "חוק שירותי תעופה", הידוע גם כ"חוק טיבי" • כך זה ישפיע על הנוסעים בקצה, וזה הפתרון שהוצע כדי להגדיל את היצע הטיסות לארה"ב • גלובס עושה סדר
משבר התעופה החמור נמשך כבר 14 חודשים, והפתרון לא נראה באופק • בחברות הזרות, כגון ריינאייר, דורשים לקבל הקלות כתוצאה מסגירת טרמינל 1, אך אלה המקומיות דורשות לקבל גם סוכריה דומה • בינתיים תמריצים נוספים נעצרים בוויכוחים שמתקיימים בוועדת הכלכלה
המחלוקת על התיקון ב"חוק טיבי" , שמגן על זכויות נוסעים מביטולי טיסות, עולה שלב • ברקע: דרישה של מספר חברות זרות לבטלו כתנאי לחזרתן • ח"כ טיבי: "אם החוק בעייתי, איך אל על המשיכה לטוס?" • עו"ד בתחום: "תיקון החוק יותיר צרכנים עם הוצאות של אלפי דולרים"
עד כה, למעלה מ-15 חברות תעופה הביעו עניין בתיקון החוק, וחלקן אף התבטאו בנושא באופן גלוי • מבקרי המהלך מזהירים כי התיקון עלול לפגוע בזכויות הנוסעים, בכך שהוא יפחית את הפיצוי ואת ההגנות המגיעות להם במקרי עיכוב או ביטול
ברשות שדות התעופה הודיעו על סגירת טרמינל 1 גם לטיסות פנים, רגע אחרי שהפסקת האש נכנסה לתוקף • כתוצאה, בענף חוששים כי חברות זרות לא ימהרו לשוב לישראל ולשלם את מסי הנמל הגבוהים בטרמינל 3 • וגם: מי הזדרזו להודיע על חזרה לנתב"ג?
חברת הלואו קוסט האירית ריינאייר הסירה ממערכת ההזמנות את הטיסות לישראל עד סוף חודש מרץ • החברה פועלת כדי לקדם תיקון חקיקה שיעזור לה לחזור, אבל זה לא כל מה שהיא רוצה
מתכננים לטוס בתקופה של אי-יציבות? קחו בחשבון שהזכויות שלכם לפיצוי כספי עלולים להיות מוגבלים בקרוב • האם תיקון בחוק שירותי תעופה יחזיר את החברות הזרות, ומה הסיכוי שזה יקרב את ישראייר להפעיל קו לארה"ב? • גלובס עושה סדר
איזי ג'טויזאיירועדת הכלכלהחברות תעופהחקיקהטיסותישראל במלחמהלואו קוסטלופטהנזהנתב"ג