אדי ווילסון, מנהל בכיר בחברת התעופה האירית ריינאייר, הודיע כי החברה מתכננת לחזור להפעיל לוח טיסות מלא לישראל בקיץ הקרוב, וציין כי לוח הטיסות של החברה לקיץ כבר מוכן. זאת לאחר חודשים ארוכים שבהם ריינאייר לא פעלה בישראל, מאז אוגוסט האחרון, אז השעתה החברה את פעילותה בישראל.
● החברה הרוסית ששוקלת לנחות ברמון והמדינה שרוצה שנגיע אליה
● האם ישראייר תחזיר את הפעילות הבינלאומית לנמל התעופה רמון המנומנם
● חברות התעופה הזרות קיבלו את ההטבה שדרשו, אך אינן ממהרות לחזור לישראל
הכוונה היא להפעיל לוח טיסות מלא היא משמעותית, היות שרוב חברות התעופה שחזרו לארץ בחרו בחזרה איטית ומדורגת. חזרה מלאה של ריינאייר במתכונת כזו יכולה לסייע להגדלת התחרות באופן משמעותי. אולם ווילסון הביע תקווה שטרמינל 1 בנתב"ג ייפתח מחדש, וציין כי זהו תנאי חשוב לרווחיות של הפעילות בישראל.
נזכיר כי ברשות שדות התעופה הודיעו כבר באוקטובר האחרון כי טרמינל 1 ייפתח מחדש ב-1 באפריל, ואף הביעו נכונות לחדש את הפעילות בשדה אם תהיה חזרה משמעותית של חברות לואו קוסט עם התחייבות לאורך זמן. נכון להיום הטרמינל נמצא בעבודות שדרוג, ולכן חזרה של ריינאייר לפני הפתיחה המתוכננת באפריל אינה ריאלית.
עוד ציין ווילסון כי החברה מסתמכת על הנחיות סוכנות הבטיחות התעופתית של האיחוד האירופי (EASA) בנוגע להפעלת טיסות מתל אביב. לדבריו, "אנו מסתמכים על הנחיות EASA… אך לדעתנו נחזור לפעילות".
ריינאייר השעתה את טיסותיה לירדן השכנה במהלך תקופת המתיחות במזרח התיכון, וחידשה אותן בדצמבר האחרון. מדובר בחברה עם צי המטוסים הגדול ביותר באירופה.
במהלך השנה האחרונה, מאז ששבה לישראל ביוני, הפעילה ריינאייר טיסות ליעדים שונים, ובהם מלטה, פאפוס, בודפשט, בוקרשט, מילאנו, בארי, אתונה וברלין. בהמשך הודיעה ריינאייר על כוונתה להרחיב את היצע הטיסות ליעדים נוספים החל מסוף אוקטובר, ובהם בולוניה, רומא, נאפולי, טורינו, ונציה, ממינגן (גרמניה), באדן באדן, בריסל, קרקוב, פוזנן, ורשה, מרסיי, וינה, סופיה, וילנה וסלוניקי; אולם ההסלמה בחודש אוגוסט הביאה להשעיית הפעילות בישראל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.