תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

לפני רכישת דירה: אל תשאלו כמה חדרים, אלא מה הקונספט

בשנים האחרונות השתנתה התפיסה בהקמת מתחמי מגורים ■ פרויקטים רבים לא מסתפקים רק ביצירת תמהילי דירות מגוונים, אלא נבנים עם קונספט, קו מנחה שעומד מאחורי הפרויקט הנדל"ני ■ זה יכול להיות מתחם יוקרתי, או פרויקט למשפחות צעירות - כולם מחפשים את הערך המוסף

פרויקט umami. הדמיה 3D
פרויקט umami. הדמיה 3D

*** הכתבה בשיתוף קרסו נדל"ן

כשאיש העסקים, נשיא ארה"ב היום, דונאלד טראמפ, הקים לפני כשני עשורים את מגדל טראמפ, הוא שיווק את הפרויקט עם מסר מובלע - אם יש לך מספיק כסף לגור כאן, צפויים לדבוק בך רסיסים מזוהר המצליחנות של "טראמפ".

זה היה הקונספט השיווקי בו דגל טראמפ. אחרי הכל, מגדל טראמפ שהוקם בתחילת שנת 2000 בשדרה החמישית במנהטן, ניו יורק, מתנשא לגובה של 262 מטרים, בן 72 קומות, והחזיק, למשך שנתיים בלבד, בתואר המגדל הגבוה ביותר בעולם. בתקופה ההיא הצליח טראמפ לנצל את הנתונים הפיזיים של המיזם ולשווק את הדירות במגדל במחירים שרשמו אז שיאים חדשים והגיעו לעשרות מיליוני דולרים לדירה.

טראמפ הוא אולי בין היזמים הראשונים שפיצחו את הקוד של יצירת קונספט לפרויקט מגורים. באופן מפתיע, במקרה שלו, הוא נשען על דברי הביקורת שהוטחו בפרויקט והתמקדו בגובה המגדל ומאפייניו האדריכליים. את הביקורת הפך טראמפ לקונספט שיווקי, שהתמקד בבידול לעומת המתחרים.

ובחזרה לישראל, המקום בו נדל"ן זו המילה הרותחת של העשור. איך מייצרים בידול של פרויקט מגורים בין העשרות המוצעים? באמצעות הדגשת הייחוד שיש לפרויקט. בשנים האחרונות רבים מרוכשי הדירות למדו שהשאלה "כמה חדרים" לעיתים פחות רלוונטית מהשאלה "מה הקונספט?"

גישה זו מאפיינת כיום מספר מתחמי מגורים ברחבי הארץ - החשיבה מה עוד בעצם מחפשים אנשים המעוניינים לרכוש דירה. הרי דירה היא לא סתם קופסה שגרים בה, היא ממלאת צרכים רבים ממקום לינה דרך מקום לגדל ילדים ומשפחה ועד סמל סטטוס, סגנון חיים ואיכות חיים. הנה כמה דוגמאות מעניינות כאלו מרחבי הארץ:

חבילה משפחתית

ניתן להבחין כי יותר ויותר מתחמי מגורים בארץ נבנים תוך חשיבה ובהתאמה לאורח החיים של משפחה מודרנית, כך שהם מספקים מענה לצרכים שונים שלה עד כדי ניסיון ליצירת קהילה של ממש סביב הפרויקט.

פרויקט 'רמות השרון' של קבוצת יובלים וישראל לוי, תוכנן ונבנה כשכונה פרטית הכוללת ארבעה מגדלים בני 23-26 קומות. קודם לביצוע הפרויקט ביצעו היזמים סקר בקרב קהל היעד הפוטנציאלי ממנו עלה כי קיימת ציפיה שהשכונה החדשה תכלול מגוון פעילויות פנאי לילדים ולקהילה, במינימום עלויות תפעול.

מתחם ה-FamilyClub שהוקם בעקבות הסקר, כולל שלל פעילויות עבור הדיירים ומשפחותיהם, כמועדון דיירים, חדר משחקים, מתחם כושר, חדרי יצירה ופעילות, חדר משחקי שולחן, חדר משחקי מחשב ותכנים נוספים כמו חוגים, הפעלות לילדים ושעת סיפור. לצד זאת גם לקהל מצמצמי הדיור והמבוגרים הותאמו חוגים, תכנים ופעילויות.

מדובר בקונספט חדש של מגורים והוא הולך ונטמע בתכנון מתחמי מגורים תוך מטרה להעניק מקסימום נוחות במינימום ניידות. המתחם כולל כעשרים חללי פעילות ומתקנים נוספים בפארק המקיף את המגדלים.

מבשלים תפיסת חיים

פרויקט אומאמי (Umami) של חברת קרסו נדל"ן, המוקם בשכונת אריאל שרון בקרית אונו, נבנה כולו סביב הקונספט של אירוח ובישול. הפרויקט כולל שישה מגדלי מגורים, כ-700 דירות והוא חלק משכונת ענק שעתידה לקום במתחם ותכלול כ-3,000 דירות.

כדי ליצור מתחם מגורים מבודל ויוצא דופן בשכונה, ערכה החברה סקר ממנו עלה כי 51% מרוכשי הדירות בארץ מעריכים את המטבח כמקום החשוב ביותר בבית והרוב המוחלט של הנשאלים (כמעט 80%) הצהירו כי הם או אחד מבני משפחתם אוהבים לבשל או לארח. לא נתון מפתיע בהתחשב בכמות תוכניות הבישול המשודרת בישראל וההתפתחות המפוארת כל כך של תרבות האוכל בארץ והלייף סטייל המשתמע מכך.

ואכן, פרויקט אומאמי תוכנן תוך התרכזות בחללים המרכזיים והחשובים של הבית - המטבח והסלון. כל הדירות בפרויקט עוצבו כ"דירות שף" כך שהן בנויות, מעוצבות ומתוכננות במיוחד לאירוח ומיועדות, בין היתר, לאנשים שאוהבים לבשל ולארח. הרעיון בבסיס העיצוב נשען על הבישול והאירוח כחווייה, כסגנון חיים, כקונספט כוללני ורחב הרבה מעבר להכנת אוכל והגשתו.

לפרטים אודות פרויקט המגורים אומאמי הקליקו כאן>>>

כל המטבחים וחללי האירוח בפרויקט תוכננו ע"י שפים ואנשי מקצוע מעולם האוכל - יועצים קולינרים, מומחי אירוח ואדריכלי מטבח עמלו על תכנון ואבזור המטבח לכדי חלל נוח, מזמין, משוכלל ומותאם לעבודה אינטנסיבית, תוך חיבורו לאזור אירוח ויצירת מיזוג נכון ומתוכנן מראש בין השניים.

מגדלי המתחם תוחמים פארק פרטי, שבו תקום גינת ירק לגידול תבלינים ומיני צמחים למאכל, ובשאיפה תיצור סביבה קהילה של חובבי בישול, במחסני הדירות ימוקם מקרר שני לכל דירה ובמרתף היין שבבניין יוקצה תא לכל דירה.

או-מא-מי. התרכזות במטבח והסלון: החללים המרכזיים של הבית. הדמיה 3D
 או-מא-מי. התרכזות במטבח והסלון: החללים המרכזיים של הבית. הדמיה 3D

עונים על צרכי השוק

חברות נדל"ן אחדות בחרו ליצור פרוייקטים נדלניים העונים על צרכי השוק. במשך שנים נטען כי קיים מחסור חמור במעונות סטודנטים. בעוד שהמדינה הבטיחה במהלך 2011 כי יבנו כ-10,000 חדרי מעונות, בפועל הוקמו כ-2,400 חדרים בלבד (נכון ליולי 2015).

חברת Ewave Nadlan החליטה להקים בבאר שבע את פרויקט Oxford Tower. מדובר במגדל מגורים המתנשא לגובה של 18 קומות וכולל 180 יחידות דיור בנות 2-2.5 חדרים בשטח של כ-42 מ"ר. כל הדירות בפרויקט מיועדות להשכרה לסטודנטים, ומכאן שכל הדירות שווקו למשקיעים וחברי סגל מאוניברסיטת בן גוריון ומכללת סמי שמעון.

הפרויקט מציע מתחמים שיכללו את כל הפונקציות לסיפוק צרכי הסטודנטים, כחדרי לימוד ופנאי, חדר כושר, מתחם לימודים, חדר תרבות, קולנוע, חדר כביסה ומועדון, כשבקומת הקרקע של המגדל יופעלו קפיטריה ושירותים נוספים לרווחת הסטודנטים. כל הדירות נמכרו כשהן מרוהטות עד לרמת הכפית במגירה.

גרים בבית מלון

בשוק דירות היוקרה מחפשים הרוכשים דירות מפנקות, כאלה שיתנו תחושה של חיים בבית מלון, לא רק בחופשים, אלא כל השנה. במקרה זה, חברות נדל"ן רבות דואגות לייצר דירות מיוחדות (לאו דווקא גדולות), עם מפרט בסטנדרט גבוה הכולל מתקנים, פעילויות ושירותים שמייצרים חוויית מגורים מפנקת.

דוגמה לכך הוא פרויקט חלומות צוקי השמורה של חברת שיכון ובינוי המוקם בשכונת עיר ימים בנתניה בקו ראשון לים. הפרויקט כולל שלושה מגדלי מגורים כשלצידם, מתחם ספא משוכלל, חדר כושר מושקע, בריכת שחייה מקורה, בריכת פעוטות ומועדון דיירים עם ריהוט מעוצב. בכל אחד מהבניינים עוצב לובי מפואר כשהמשותף לשלושת הבניינים הוא פביליון כניסה רחב ידיים בעל קירות שקופים המתפצל לשדרות שקופות החושפות את הפיתוח הנופי שבחוץ.

כמו כן, הפרויקט מתהדר בבריכות נוי המקיפות ומעטרות את המתחם ונהנה מגישה למוסדות חינוך, ספורט, קניון עיר ימים וכמובן אל חוף הים. שפע הפינוקים והשירותים המוצעים, מאפשרים לחברה למתג את הפרויקט ככזה המספק חווית מגורים, 365 ימים בחופשה.

בצלאל. פרויקט בלב תל אביב/ צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
 בצלאל. פרויקט בלב תל אביב/ צילום:Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

ריחות השוק נכנסים לבית

חברות הנדל"ן צמח המרמן וקרסו נדל"ן לא שוכחות להזכיר מאין באו. בפרויקט בצלאל אותו הן מקימות במתחם שוק בצלאל הישן של תל אביב, קונספט התכנון, הבנייה והשיווק נשען על המקורות: דוכני ביגוד, הנעלה וכלי בית שחיים בסימביוזה מושלמת עם דוכני הפלאפל של שוק בצלאל.

פרויקט "בצלאל" מורכב ממבנים בני 7-8 קומות המוקפים בכיכר עירונית אינטימית וסביבה קומת מסחר. על-אף שניתן היה להקים במקום מגדלי מגורים (ע"פ תוכניות העירייה), התקבלה החלטה אסטרטגית של החברות היזמיות ליצור מתחם מגורים שאינו מנוכר ומשתלב במרקם התכנוני הבנוי וההיסטורי של העיר.

פרויקט "בצלאל" כולל בניה נמוכה, דירות קטנות בנות 2 חדרים לצד דירות מרווחות יותר. כחלק מהקונספט השיווקי של הפרויקט, קיימו החברות אירועים מיוחדים במסגרתם הפך הפרויקט לשוק הכולל באסטות מעוצבות וממותגות של מיצים טבעיים, שקשוקה, סביח וכמובן פלאפל. מי שעובר לגור בפרויקט בצלאל מכניס אליו את תל אביב הישנה, האותנטית, ריחות וחיי השוק.

פרויקט המגורים אומאמי: חוויית מגורים לחובבי הבישול והאירוח. לפרטים הקליקו כאן>>>