קרולינה למקה תתפשט לארה"ב ותשיק אתר מכירות בינ"ל

מותג המשקפיים, המפעיל כבר 15 סניפים בספרד ובאנגליה, הוא חלק מקבוצת האופנה הודיס, אך בשלב הראשון יימכרו באתר החדש שייפתח רק מוצרים של קרולינה למקה

חנות קרולינה למקה / צילום: שוקה כהן
חנות קרולינה למקה / צילום: שוקה כהן

קרולינה למקה פועלת להרחיב את הפעילות הבינלאומית שלה גם מחוץ לאירופה. ל"גלובס" נודע כי לאחר שבשנתיים האחרונות פתחה הקבוצה סניפים בספרד ובאנגליה, היא צפויה השנה להשיק סניפים למותג גם בארה"ב.

קרולינה למקה היא חברה ישראלית צעירה שנוסדה ב-2011. בשנים האחרונות אינה מסתירה את שאיפתה להפוך לשחקן בינלאומי עם סניפים בכל העולם, אך בשלוש השנים מאז יצאה לחו"ל התמקדו המאמצים באירופה, שם נפתחו בשלב הראשון חנויות בברצלונה ובמדריד בספרד ובהמשך באנגליה. ואולם, בחברה לא מסתפקים בהתרחבות לחו"ל באמצעות סניפים ופועלים לעשות זאת גם במרחב הדיגיטלי. בימים אלה הם עובדים על הקמת אתר סחר מקוון שימכור משקפיים בכל רחבי העולם.

קרולינה למקה היא חלק מקבוצת הודיס, הכוללת ארבע חברות: הודיס, טופ טן, קרולינה למקה ואקססורייז לונדון, ונרכשה לפני למעלה משנה על ידי חברת קסטרו, שבבעלות אתי וגבי רוטר. בשלב זה, המיקוד באתר יהיה בשיווק משקפיים בלבד, בשל הקלות היחסית שבה ניתן לשווק משקפיים ברשת מאחר שמדובר במוצר שעלות ההתנסות בו לצרכן נמוכה מאוד מה שמסיר חסם כניסה חשוב והניהול הלוגיסטי פשוט יותר. פתיחת הסניפים בארה"ב תסייע במתן פתרונות לוגיסטיים גם בכל הקשור בהפעלת אתר סחר.

הקמת האתר הוא חלק חשוב בפאזל החדירה לחו"ל, אולם כדי שהוא יצליח יש חשיבות דרמטית לחשוף אותו לגולשים ולייצר בו טראפיק. ל"גלובס" נודע כי בתקופה האחרונה ערכה הקבוצה מכרז לבחירת משרד דיגיטל שילווה את התהליך. לשלב האחרון הגיעו שתי חברות שפורטפוליו הלקוחות שלהן כולל לקוחות ישראלים רבים הפועלים בחו"ל: K Logic ודנטסו ישראל.

על פניו יכלו בקבוצה לנסות לשווק באמצעות אתר הסחר את מגוון המותגים שמחזיקות הרשתות שבבעלותן בפורמט הדומה למרקטפלייס (זירת סחר) כפי שעשתה למשל פוקס עם טרמינל X. אבל נראה כי המטרות השיווקיות בשלב זה הן שונות: הפנים של הקבוצה מופנות לחו"ל ושם לכל אחד מהמותגים שהיא משווקת יש התמודדות שונה כמו גם אתגרים לוגיסטיים שונים. כך למשל אין דומה ההתמודדות השיווקית של מותג משקפי שמש שכבר פועל בעולם ומתמודד בזירת המחיר להתמודדות של מותג בייסיק כמו הודיס, שאמור להתחרות בשווקים שבהם קיימים מותגי בייסיק מצוינים ובמחירים סבירים.

גם האתגר הלוגיסטי של תפעול מותגים כאלה על מדף אינטרנטי שונה לחלוטין, החל באופן האיסוף מהמדף וכלה בשינוע, בהחלפות וההחזרות. נראה שבקבוצה לא קיבלו החלטה סופית ארוכת טווח לגבי האופן שבו היא תפעל באינטרנט, אלא הוחלט לפעול ברצינות ברשת אך להתנסות ולהתאים בינתיים לכל אחד מהמותגים את השיווק הדיגיטלי המתאים לו.

עם זאת, אף שמותגים נוספים של הקבוצה אינם אמורים להשתלב בשלב זה באתר הסחר אין זה אומר כי לא ייעשה ניסיון לשווק אותם באופן אחר בשווקים הבינלאומיים: ל"גלובס" נודע כי הקבוצה מתעתדת להקים חנות מותג של הודיס באמזון, פלטפורמה שאמורה לייצר למותג טראפיק כבר מיומו הראשון. להודיס אולי אין יתרונות מוצריים על מותגים אחרים המשווקים ברשת, אך יש לה נשק תדמיתי חשוב שעשוי לסייע לה לבלוט באמזון: הדוגמנית הבינלאומית בר רפאלי, השותפה ברשת ועדיין משמשת פרזנטורית שלו. הודיס הוקמה ב-2007 ומונה כיום 81 סניפים בפריסה ארצית.

מהודיס נמסר בתגובה: "אנו בהודיס מתרגשים להיות בחוד החנית של עולם האיקומרס עם שותף מכובד כמו אמזון. זהו אחד ממנועי הצמיחה של המותג ל-2018 ואנו בטוחים שקהל הלקוחות בעולם יכיר ויאהב את הדגמים והקולקציות".