פוליגרף למזכירת דירקטוריון בזק בחשד לציתות לשיחות פנימיות

לינור יוכלמן, אחת החשודות המרכזיות בפרשת עסקאות בעלי העניין בבזק, עברה בדיקת פוליגרף בשל חשד שצותתה לשיחות של ישיבות דירקטוריון שלא הייתה אמורה לקחת בהן חלק ■ הבדיקה עוד לא הסתיימה, למרות שיוכלמן יצאה דוברת אמת בבדיקה

הממשל התאגידי בבזק כנראה זקוק לריענון רציני. לאחר כל מה שהחברה עברה במסגרת חקירות רשות ניירות ערך, נראה כי העניינים לא רגועים בדירקטוריון בזק, והיום (ב') נחשף בחברת החדשות על-ידי הכתב גיא פלג כי מזכירת בזק, לינור יוכלמן, עברה בדיקה במכונת פוליגרף, בשל החשד שצותתה לשיחות בדירקטוריון החברה - שיחות שלא אמורה הייתה להיות עדה להן. יוכלמן יצאה דוברת אמת בבדיקה אך הבדיקה שבעניינה טרם הסתיים ולמרות זאת נשקלת האפשרות להשעייתה.

יוכלמן חזרה לתפקידה בבזק לאחר שהורחקה מהחברה על-ידי רשות ניירות ערך לתקופה ארוכה מאז פרצה החקירה ביוני 2017 בנושא עסקאות בעלי עניין. יוכלמן היא אחת החשודות המרכזיות בפרשה, ולפי החשד היא פעלה להעברת מידע לשאול אלוביץ' וליורוקום מתוך ישיבות הדירקטוריון, בעסקאות בעלי עניין שהם לא היו אמורים לדעת את תוכנם.

רשות ניירות ערך חושדת כי יוכלמן פעלה כחפרפרת לטובת אלוביץ', והיא הורחקה מהחברה עד שבשלב מסוים הותר לה לחזור לעבוד בפלאפון, ולאחר מכן היא חזרה לעבוד בבזק, לאחר שהחקירה הסתיימה, והרשות המליצה להגיש נגדה כתב אישום.

החקירה הנוספת באה לבזק בעיתוי הכי גרוע שיכול להיות. בזק מותקפת קשות על-ידי משקיעים זרים ומוסדיים מקומיים על הליקויים בממשל התאגידי שהתגלה בחברה במסגרת החקירה. המשקיעים הזרים דורשים שינוי מהותי בדירקטוריון החברה, ובזק ניסתה להנמיך את גובה הלהבות על-ידי מינוי משרד ברייטמן דלויט, על-מנת לבחון לעומק את כל נושא הממשל התאגידי. כעת נראה כי מה שעומד מאחורי המינוי של דלויט הוא ניסיון להתמודד עם בעיה קשה ועמוקה, שספק אם תיפתר ללא שינוי עמוק בדירקטוריון, כפי שדורשים המשקיעים.