מיניגוד הקוריאנית מגיעה לארץ; תפתח 3 סניפים ב-2018

הרשת, המשווקת תיקים, הלבשה, מוצרים לבית ומוצרי טיפוח, פועלת בעיקר באסיה, ומחיריה נעים בין דולר אחד ל-100 דולר ■ המפעל הקוריאני ייצר מוצרים ייעודיים לשוק הישראלי

מיניגוד
מיניגוד

רשתות הסטוק האסייתיות מסתערות על ישראל? אחרי הדיווחים על כניסת רשת הקמעונאות הזולה היפנית דייסו, רשת אסייתית נוספת בדרך לישראל. רשת מיניגוד (Minigood) הקוריאנית צפויה לפתוח את שעריה בישראל - כך נודע ל"גלובס".

מיניגוד הוא מותג קוריאני המפעיל רשת של מאות חנויות באסיה, וכעת צפוי להגיע לארץ באמצעות זכיין מקומי שקיבל זיכיון בלעדי למשך 5 שנים ואפשרות להארכה.

לדברי עו"ד דניאל פרדילוב ממשרד פרדילוב ושות', המייצג את הזכיין המקומי של הרשת, התוכנית היא לפתוח 10 סניפים בשנתיים הראשונות, מתוכם 3 סניפים כבר ב-2018. הרשת כאמור פועלת באסיה בלבד, ומחוץ לקוריאה היא מחזיקה בכמה סניפים במלזיה, בסינגפור ובמדינות נוספות.

שטח החנויות הממוצע של הרשת כיום עומד על 80 מ"ר, אולם בארץ הכוונה היא לפתוח חנויות מעט יותר גדולות בשטח של 120-150 מ"ר. אחד התנאים בהסכם עם הזכיין הישראלי הוא שהמפעל של החברה בקוריאה ייצר מוצרים ייעודיים לשוק הישראלי.

מיניגוד נוסדה ב-2013 בסיאול שבקוריאה הדרומית בידי מייק וו. היא מייצרת ומשווקת תיקים והלבשה, מוצרים לבית, מוצרי טיפוח אישי וקוסמטיקה, ציוד משרדי, מוצרי דיגיטל וצעצועים. לפי אתר הרשת, הפעילות של החברה צפויה להגיע עד 2020 לפריסה של כ-2,000 חנויות ברחבי העולם ולמחזור מכירות של למעלה ממיליארד דולר.

הזכיין הישראלי הינו איש עסקים בעל רקע בתחום הנדל"ן, ולדברי פרדילוב, הוא מנהל בימים אלה משא-ומתן עם קבוצות קמעונאות גדולות יותר כדי ליצור איתן שותפות להפעלת הרשת. כרגע יש שני לוקיישנים בקניונים אשר עליהם כבר מתנהלים מגעים לפתיחת חנות.

אחרי פריחתן של חנויות סטוק מקומיות, כמו מקס סטוק שנמכרה בשנה האחרונה לקרן אייפקס של זהבית כהן, נראה כי התחרות בענף הולכת ומתחממת. רק לאחרונה דווח כי קבוצת יוניון, זכיינית H&M ו-COS בישראל, תפעיל בישראל את ענקית הקמעונאות היפנית דייסו. ואולם בניגוד לרשת דייסו, המוכרת מוצרים במחיר אחיד בסגנון "הכול בדולר" - המוצרים של מיניגוד מעט יקרים יותר, ומחירם נע בין דולר אחד ל-100 דולר. בחודשים האחרונים דווח כי גם קבוצת הודיס-קסטרו צפויה להביא לישראל רשת קמעונאית סינית בשם מיניסו, אשר גם היא מוכרת אביזרים וגאדג'טים מוזלים.