סגירה מעורבת בת"א; אלביט ועשות אשקלון ריכזו עניין

דירקטוריון בנק הפועלים אישר אתמול את הצעתו של נתי סיידוף לרכישת יורוקום ■ איי.די.או ואלקטרה צריכה ריכזו עניין

הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה לניירות ערך בתל-אביב / צילום: איל יצהר

לאחר פתיחה חיובית ומעבר לירידות שערים - המסחר בת"א נסגר היום (ג') במגמה מעורבת.

 

חברת טבע  נסחרת בירידות. מוקדם יותר היום פורסם שחברת מומנטה קיבלה אישור מוקדם לשיווק גרסה משלה למוצר הדגל של טבע, קופקסון. (לסיפור המלא)

חברות הגז - בינהן דלק קבוצה , דלק רכב  ותמר פטרוליום  - חוו ירידות גם הן, על רקע הגילוי החדש של ENI בקפריסין (להמשך קריאה)

הבית הלבן פרסם אתמול את התכנית לרפורמה בתשתיות בארה"ב - אותה התכנית עליה דיבר הנשיא טראמפ במהלך קמפיין הבחירות שלו לנשיאות ב-2016 - הכוללת תקצוב של כ-200 מיליארד דולר בעשור. מתוך הסכום הכולל, כ-100 מיליארד דולר יהיו זמינים למדינות ולרשויות המקומיות ברחבי ארה"ב בשיטת "מאצ'ינג" שתדרוש השקעה גם מצידן - המימון הפדרלי אמור לכסות עד 20% מעלות כל פרויקט, כשהמדינות והערים ישאו בשאר העלות.

חשיפת התכניות הובילה לעליות חדות בבורסות ניו-יורק, ומדד הדאו ג'ונס זינק בלמעלה מ-400 נקודות.  הביטקוין נסחר אתמול לפי שער של כ-8,500 דולר, המשקף לו שווי שוק של כ-145 מיליארד דולר. הוא אמנם נמוך בכ-60% מהשיא שאליו הגיע ב-17 בדצמבר, אבל גבוה ב-750% ממחירו לפני שנה. 

אתמול בערב פורסם כי השלב המוסדי בהנפקת הענק של חברת המלונות פתאל החזקות הסתיים בהצלחה. פתאל, שביקשה לגייס כ-340 מיליון שקל בהנפקה לפי שווי חברה של כ-3.4 מיליארד שקל "לפני הכסף", קיבלה אתמול ממשקיעים מוסדיים התחייבויות לרכישת מניות בהיקף של כ-900 מיליון שקל.

החברה החליטה לגייס בשלב המוסדי, בו השתתפו בין השאר פסגות, הראל, ילין לפידות וכלל ביטוח, כ-427 מיליון שקל, לפי שווי של כ-3.85 מיליארד שקל לחברה "לפני הכסף". השלב הציבורי בהנפקה צפוי להתקיים בימים הקרובים ולאחריו יירשמו מניות החברה למסחר בבורסה [לידיעה המלאה].

מניות הגז (רציו , ישראמקו , דלק קידוחים  וקבוצת דלק ) מרכזות עניין לאחר שמנכ"ל ענקית האנרגיה האיטלקית ENI, קלאודיו דסקלזי, הודיע אמש כי מאגר הגז החדש שהתגלה על ידי הקונסורציום ENI ו-Total מול חופי קפריסין עשוי להכיל יותר מ-230 BCM ולא פחות מ-170 BCM. המאגר התגלה בבלוק 6 שנקרא קליפסו במרחק של 80 ק"מ מהחוף הדרומי של קפריסין [לידיעה המלאה].

דירקטוריון בנק הפועלים אישר אתמול את הצעתו של נתי סיידוף לרכישת יורוקום. יחד עם זאת, הדבר איננו סופי. לא מן הנמנע כי אם המתמודדים האחרים על קבוצת יורוקום ישפרו באופן משמעותי את הצעתם, הבנק יעלה את הנושא שוב לדיון וישנה את בחירתו. הדירקטוריונים של הבנקים הנושים בקבוצת יורוקום (פועלים , דיסקונט  ובינלאומי ) צריכים להתכנס ולדון בנושא ההצעות להסדר לקראת אסיפת הנושים שתיערך בשבוע הבא. מניות בזק  ואינטרנט זהב  ריכזו עניין היום [לקריאה נוספת].

טבע  ריכזה עניין לאחר שפתחה את שבוע המסחר בירידות, אולם אתמול התהפך המצב והמנייה סיימה את יום המסחר בעליות של למעלה מ3%. אתמול פורסם עוד כי עלות שכרו של קאר שולץ עמדה בשנת 2017 על 17 מיליון דולר, 14.2 מיליון דולר מתוכם תגמול מנייתי שניתן לו. שולץ נכנס לתפקיד מנכ"ל טבע בנובמבר 2017 וזכה בשנה החולפת לשכר של 333 אלף דולר, לאופציות בשווי 2 מיליון דולר ולתגמולים נוספים בסך 465 אלף דולר. היום המנייה יורדת בלמעלה מ-1%.

ארז ויגודמן, המנכ"ל הקודם של טבע שעזב את תפקידו עוד בפברואר 2017, קיבל בשנה האחרונה שכר בעלות של 2.8 מיליון דולר, מתוכם כ-1 מיליון דולר בגין פרישתו [להרחבה].

כשנה לאחר רכישת פעילות יבוא והפצת מוצרי הסלולר של וואווי נקלעה חברת אלקטרה צריכה   למחלוקת מול היצרן הסיני, שבמקרה שלא תיפתר, עלולה לעלות לה במחיקה של עד 53 מיליון ש'. המניה הגיבה אתמול בירידות [להרחבה].

אחרי שמונה שנים כמנכ"ל חברת הנדל"ן איי.די.או גרופ  (ADO) הודיע אתמול שלמה זהר על רצונו לסיים את התפקיד.