מחיר למשתכן: ביקוש חלש בדימונה, הצלחה בבית"ר עילית

מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו אמש מציגים ביקוש דליל מצד היזמים לדירות בדימונה, על אף שתמהיל הדירות המשווקות לשוק החופשי עומד על 50% ■ מנגד, במכרזים בבית"ר עילית רשמו ביקושים גבוהים למרות תמהיל נמוך המיועד לשוק החופשי, זאת לאור הביקוש הגובר במגזר החרדי • למדריך ומחשבון משכנתא

פרויקט מחיר למשתכן /  צילום: איל יצהר
פרויקט מחיר למשתכן / צילום: איל יצהר

ביקוש נמוך למכרזים בדימונה ושיווק מוצלח בבית"ר עילית, כך עולה ממספר מכרזים שנסגרו בימים האחרונים במסגרת מחיר למשתכן. בשורה התחתונה שווקו קרקעות לבניית 220 יחידות דיור מוזלות, בשני היישובים, כאשר 173 דירות מוזלות נותרו ללא הצעות.

בדימונה, נסגר מכרז שכלל שלושה מגרשים שונים בשכונת השחר בצפון העיר עליהם ניתן לבנות 594 יחידות דיור בסך-הכול, מחציתן (297 יחידות דיור) דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן. למרות העובדה ש-50% מהדירות בכל מגרש יכולות להימכר בשוק החופשי במחירים שאינם מוזלים, המכרז זכה לביקוש נמוך, כאשר לשני מגרשים לא הוגשו כלל הצעות. בנוגע למגרש היחידי שזכה להצעה מצד קבלנים, זכתה חברת "אסיה סיירוס" שתוכל לבנות 248 יחידות דיור בסך-הכול (124 דירות מוזלות) ושאר 346 הדירות (173 מתוכן מוזלות) נותרו על המדף.

על פי תוצאות המכרז, המחיר של הדירות המוזלות בפרויקט שעתיד להיבנות יעמוד על החל מ-554.2 אלף שקל לדירה בת 94 מ"ר, החל מ-652.4 אלף שקל לדירה בת 109 מ"ר והחל מ-717.8 אלף שקל לדירה בת 119 מ"ר. מחיר זה כולל מענק לרוכשים בגובה 60 אלף שקל, את מרכיב המע"מ וגם את שטחי המחסן, החניה והמרפסת. חשוב לציין כי מדובר באומדן ראשוני של המחירים עוד טרם תכנון מפורט של החברה על המגרש.

במקביל, שני מכרזים בבית"ר עילית נסגרו בהצלחה. מכרז אחד התייחס לשכונת האתרוג ביישוב במסגרתו ניתן לבנות 70 דירות בסך-הכול, 56 מהן מוזלות לזכאי מחיר למשתכן. במכרז זה זכתה חברת "ש. לירז חברה לבניין". על פי ההצעה הזוכה, דירה מוזלת בת 94 מ"ר תימכר לזכאים החל מ-901.1 אלף שקל, דירה בת 109 מ"ר החל מ-1.04 מיליון שקל ודירה בת 129 מ"ר החל מ-1.23 מיליון שקל. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ וגם את שטחי המחסן, החניה והמרפסת. חשוב לציין כי מדובר באומדן ראשוני של המחירים עוד טרם תכנון מפורט של החברה על המגרש.

ביתר עילית/ צלם: רויטרס
 ביתר עילית/ צלם: רויטרס

המגרש השני ששווק בהצלחה בבית"ר עלית ממוקם בשכונת התמר ביישוב, מכרז המאפשר בניית 50 יחידות דיור בסך-הכול, 40 מהן דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן. במכרז זה זכתה חברת "בונים נכון". על פי ההצעה הזוכה, מחיר דירה מוזלת בת 92 מ"ר יעמוד על החל מכ-773.3 אלף שקל, דירת 107 מ"ר מהחל מכ-899.6 אלף שקל ודירת 127 מ"ר החל מ-1.06 מיליון שקל. מחיר זה כולל את מרכיב המע"מ וגם את שטחי המחסן, החניה והמרפסת. חשוב לציין כי מדובר באומדן ראשוני של המחירים עוד טרם תכנון מפורט של החברה על המגרש.

על פי מעקב "גלובס" אחר מכרזי מחיר למשתכן שנסגרו בהצלחה מאז החלו המכרזים להיסגר, מדובר נכון להיום ב-47,421 דירות מוזלות אותן עתידים לבנות קבלנים ויזמים שזכו במכרזים. נציין כי מספר זה כולל את מספר הדירות על פי התב"ע במכרזים ובאם תאושר בחלק מהמקרים תוספת שבס (תוספת דירות לפרויקט במסגרת הקלה של הוועדה המקומית) מספר זה עשוי להיות גבוה יותר.