בנט: ראש הממשלה לא צריך לקבל מתנות כאלה ממיליארדרים

שר החינוך בוועידת השלטון המקומי: "קבלת מתנות בהיקף כה רחב לאורך כל-כך הרבה זמן אינה עומדת בציפייה מרה"מ לשמש דוגמה אישית" ■ "עם זאת, לנתניהו עומדת חזקת החפות; אמתין עד להכרעת היועמ"ש"

נפתלי בנט / צילום: זיו קנטור
נפתלי בנט / צילום: זיו קנטור

שר החינוך נפתלי בנט נשא היום (ד') דברים בכנס של מרכז השלטון המקומי, מיד אחרי שראש הממשלה בנימין נתניהו סיים את נאומו בוועידה. תגובתו של בנט להמלצות המשטרה נגד נתניהו היא מעניינת, לאור העובדה שהוא הבכיר היחיד במערכת הפוליטית שטרם הגיב להמלצות - עד כה. 

לדברי בנט, "תרומתו של נתניהו לישראל היא גדולה, אך מנהיג מדינת היהודים לא צריך לקבל מתנות כאלה ממיליארדרים". 

לדברי שר החינוך, "כחבר בשתי ממשלות נתניהו, אני יכול להעיד שראש הממשלה מנהל את ענייני המדינה באופן ראוי ותקין... ואין לי ספק שלעולם לא יפגע בביטחון ישראל למען מטרה זרה. אולם לראש ממשלה בישראל ישנה משימה נוספת, והיא לשמש דוגמה אישית לציבור הישראלי בכלל, ולנוער הישראלי בפרט.

"ראש הממשלה אינו אמור להיות מושלם או לחיות בסגפנות, אך הוא צריך להיות מישהו שאומרים עליו: 'ככה צריך לנהוג'. בבה"ד 1 מצוטט פסוק מהתנ"ך: 'ממני תראו וכן תעשו'.

"לצערי, קבלת מתנות בהיקף כה רחב לאורך כל-כך הרבה זמן איננה עומדת בציפייה זו של אזרחי ישראל. עם זאת", הוסיף בנט, "אנו מדינת חוק, ולראש הממשלה נתניהו עומדת חזקת החפות. לאור זאת, קיבלתי החלטה להמתין עד להכרעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. אני סומך על יושרם ועל עמידותם של היועץ וצוותו. לגבי הפן הערכי, יחליט הציבור ביום הבוחר".

בסיכום דבריו אמר יו"ר הבית היהודי כי "מדינת ישראל איננה מדינה מושחתת, וגם לא הפכה לכזו במחי מהדורת חדשות. אנחנו נמשיך לעשות למען אזרחי ישראל בניהול ענייני המדינה, עשייה שאינה תלויה באדם זה או אחר, כי אין לנו ארץ אחרת".