לפיד בתגובה לדברי נתניהו ואנשיו: "ככה מדברים עבריינים"

יו"ר יש עתיד: "אל תאיימו עלינו; לא ניתן לכם להוביל את המדינה למקום שבו אנשים ישרים פוחדים להגיד את האמת" ■ קורא לנתניהו להתפטר בעקבות המלצות המשטרה נגדו: "לטובת אזרחי ישראל - רה"מ צריך לעזוב את תפקידו"

יאיר לפיד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
יאיר לפיד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר היום (ד') בתגובה ראשונה לדברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו אחרי פרסום המלצות המשטרה בתיקים 1000 ו-2000: "שמעתי את ראש הממשלה וחבורתו, כולל יו"ר הקואליציה ושרים, שהעזו אתמול להגיד שיש אפשרות אחרת. שיש אפשרות לא להגיד את האמת כשהמשטרה מבקשת ממך לסייע בבירור העובדות בפרשת שחיתות חמורה. ככה מדברים עבריינים. 

"אני רוצה להגיד להם מפה: אל תאיימו עלינו. אי-אפשר לאיים עלינו. לא ניתן לכם להוביל את המדינה למקום שבו אנשים ישרים פוחדים להגיד את האמת".

לדברי לפיד, "את מה שנקרא 'חוק מילצ'ן השני' סירבתי לקדם, למרות הלחצים, מפני שאני עובד רק אצל אזרחי ישראל. רק בשבילם. לא בשביל אף טייקון ולא בשביל אינטרסים של פוליטיקאי, בכיר ככל שיהיה". 

לדבריו, "זה יום עצוב לכל אזרח כשראש ממשלה בישראל מואשם בעבירות פליליות חמורות. יחד עם זאת, ראש הממשלה צריך לגלות אחריות לאומית. אי-אפשר להיות ראש ממשלה, שר החוץ ושר הבריאות, בזמן שאתה מבלה את עיקר זמנך עם עורכי דין ובתגובות לתקשורת. אי-אפשר לייצג אותנו בעולם, כשכל מנהיג זר שאתה פוגש יודע שאתה מואשם בעבירות חמורות. 

"לטובת אזרחי ישראל - ראש הממשלה צריך לעזוב את תפקידו. אני קורא ליועץ המשפטי לממשלה לזרז ככל האפשר את ההחלטה אם להגיש או לא להגיש כתב אישום".