השינוי של שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל

וגם: כך השיבה הרבנית עדינה בר-שלום לדברי הרב קלנר

שלי ל נצמן ודפנה ליאל /  צילום: מוטי זאבי
שלי ל נצמן ודפנה ליאל / צילום: מוטי זאבי

לחשב מסלול מחדש

סמנכ"ל התפעול של Waze מספק השראה לחברה הבדואית

בית התוכנה סיראג' טכנולוגיות ערך אתמול (ב') במתחם WeWork בבאר-שבע מפגש בין תלמידים, סטודנטים ובוגרים מהמגזר הבדואי, לבין יובל (פג') שמואלביץ', סמנכ"ל התפעול של Waze, בנוכחות סמדר נהב, מנכ"לית סיראג', ועו"ד עותמאן אלשיך, היועץ המשפטי. המטרה: העמקת החיבור של החברה הבדואית עם עולם ההייטק.

במהלך המפגש סיפר יוסף אל סאנע, סמנכ"ל הפיתוח של סיראג', על הדרך שלו ועל השתלבותו. "איפה עוד ניתן לנהל דיונים על הספקי תוכנה ו-IOT בסלנג בדואי?", הוא שאל.

את סיראג' הקימו יזמי חברה, הייטק ואנשי אקדמיה מהחברה הבדואית, כדי לפעול לשילוב את בני ובנות החברה הבדואית בחברות טכנולוגיות. אמש נערך המפגש השני שקיימה מסוג זה.

ברקע לפעילות - המועצה להשכלה גבוהה פרסמה בחודש שעבר נתונים לפיהם שיעור הסטודנטים הערבים הלומדים לתואר ראשון עלה ב-58% בין 2010 ל-2017, אך בקרב האוכלוסייה הבדואית בנגב הנתונים עדיין נמוכים משמעותית.

שמואלביץ' אמר לנוכחים ולנוכחות כי "יוזמות כמו שנעשות פה עם סיראג', עוזרות לשילוב מגזרים בעולם הטכנולוגיה, ויש בהחלט רצון. זה דורש שינוי מחשבתי בקרב אלה שמייצרים את ההזדמנויות וגם בקרב החברה הבדואית עצמה. יש פשוט להמשיך ולא להרים ידיים, וזה יקרה".

מדר נהב עותמאן אלשיך ויובל שזמואלביץ'/  צילום: תאמר מקאלדה DO IT
 מדר נהב עותמאן אלשיך ויובל שזמואלביץ'/ צילום: תאמר מקאלדה DO IT

משחקי הליגה

גם פלייטיקה מחזקת את הקשר שלה עם הכדורגל הספרדי

ענף הכדורגל, כך נראה, ממשיך ומחזק את הקשר הישראלי-ספרדי. לא רק עידן עופר שמחזיק 32% ממניות אתלטיקו מדריד ולא רק Plus500 שנותנת לה חסות. גם חברת פלייטיקה (playtika), ענקית המשחקים הישראלית שנמכרה לפני כשנתיים לקונסורציום סיני תמורת 4.4 מיליארד דולר, חתמה לפני כשנה על החסות הראשית לקבוצת הכדורגל Sevilla FC בליגה הספרדית.

כעת מודיעה החברה על העמקת שיתוף-הפעולה, במסגרתו נערך קמפיין בינלאומי משותף, בו ייחשפו המדים החדשים של הקבוצה, הנושאים את הלוגו של פלייטיקה, הכולל ראש של צ'יטה.

ניר קורצ'ק, סמנכ"ל השיווק של פלייטיקה, ורמון לאורטה, סמנכ"ל השיווק של Sevilla FC, נפגשו בספרד לצורך החתימה.

מפלייטיקה נמסר כי "שווי שיתוף-הפעולה מוערך במיליוני דולרים".

ניר קורצ'ק/  צילום: Jesus Spinola
 ניר קורצ'ק/ צילום: Jesus Spinola

השינוי של שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל

וגם: כך השיבה הרבנית עדינה בר-שלום לדברי הרב קלנר

כנס "מחוברות לעסקים" ליזמות, אותו ערכה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, התקיים הבוקר (ג') במרכז הכנסים אווניו. במשתתפות: שלי לנצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל; הרבנית עדינה בר-שלום, מייסדת המכללה החרדית ירושלים; ח"כ איילת נחמיאס-ורבין, יו"רית השדולה לקידום התעשייה; רו"ח איריס שטרק, סגנית נשיא לשכת רואי החשבון בישראל ומייסדת ושותפה בשטרק את שטרק רואי חשבון; סיגל עצמון, מנכ"לית מדיקס שירותי רפואה; איריס לוינשטיין, מנהלת מערכת בריאות בבית החולים וולפסון; ירון גינדי, נשיא לשכת יועצי המס שהגיע כשהוא מלווה בבתו טל בת ה-15, שהיא עצמה יזמית ומאחוריה עסק לעיצוב בגדי ים; ורבים אחרים.

בר-שלום התייחסה בנאומה לדבריו של הרב יוסף קלנר ממכנת עלי ("בנשים יש רוחניות בינונית"; הנשים בימינו הן כלום; מנכ"ליות יש פה ושם, בחורילות כאלה") ואמרה כי הנשים מהציבור החרדי הגיבו יפה מאוד. "אין כמעט נשים שמוכנות להוריד את הראש ולשמוע דיבורים כאלה. היום אנחנו כבר לא הולכות לרב להתייעץ איפה לעבוד, אנחנו מחליטות בעצמנו, ובנות בגיל 14 כבר מדברות על אקדמיה", אמרה בר-שלום.

לנצמן, ששוחחה על הבמה עם העיתונאית דפנה ליאל, כתבת הכנסת של חברת החדשות שהנחתה את האירוע, סיפרה כי עד גיל 27 לא היה לה מושג במחשבים, ובשירות הצבאי היא נהגה לכתוב בכתב-יד ולבקש ממישהו שיקליד בשבילה. "אבל בהמשך ישבתי ולמדתי בעצמי. אין תחום שאתה רוצה ללמוד אותו היום ולא תצליח. כך אני מתחילה את הבוקר - ללמוד דברים חדשים שסימנתי לעצמי".

בכנס נכח גם אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה. כהן הגיע לכנס כשהוא עונב עניבה אדומה. הוא הסביר לנוכחות שהוא שומר אותה לאירועים מיוחדים, ובאחרונה ענב אותה בפגישתו עם עמנואל מקרון, נשיא צרפת.

שלי ל נצמן ודפנה ליאל /  צילום: מוטי זאבי
 שלי ל נצמן ודפנה ליאל / צילום: מוטי זאבי