ההצעה לגרסטל: נשיאת העליון חיות מסרה עדות במשטרה

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, מסרה הערב עדות פתוחה במשטרה: "גרסטל עדכנה אותי בדיעבד ובאופן מעורפל בהצעה שקיבלה; לא היה בסיס לנקיטת כל צעד"

אסתר חיות / צילום: יונתן זינדל
אסתר חיות / צילום: יונתן זינדל

נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, מסרה הערב (ג') בעדות פתוחה הודעה לחוקרי המשטרה בפרשת ההצעה שקיבלה השופטת בדימוס הילה גרסטל להתמנות ליועצת המשפטית לממשלה בתמורה לסגירת תיק המעונות נגד שרה נתניהו.

בהודעה שפורסמה הערב מטעמה פורסם: "הנשיאה אישרה כי חברתה, הנשיאה (בדימוס) הילה גרסטל, שהייתה מועמדת בשנת 2015 לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה, סיפרה לה בדיעבד, ולאחר שהמועמדות כבר לא הייתה רלוונטית, כי מישהו הקרוב לראש הממשלה דיבר עם ידיד שלה בעת שהייתה מועמדת וביקש לברר איתו מה תהיה עמדתה לגבי חקירות אשת ראש הממשלה.

"גרסטל הביעה בפני הנשיאה חיות זעזוע מהאירוע, אך היא הוסיפה כי לא תוכל לפרט מעבר לכך ולא תוכל לספר לה מי האנשים שבהם מדובר. בשל מיעוט הפרטים והסיפור המעורפל שאותו בחרה גרסטל לספר לה, לא היה בידי הנשיאה חיות בסיס כלשהו לנקיטת כל צעד מצידה".

הבוקר הותר לפרסום כי יועץ התקשורת לשעבר של משפחת נתניהו, ניר חפץ, המצוי בימים אלה במעצר, הציע, באמצעות יועץ התקשורת אלי קמיר, המצוי אף הוא במעצר, לשופטת בית המשפט המחוזי לשעבר, הילה גרסטל, תמיכה במועמדותה לתפקיד היועצת המשפטית לממשלה בשנת 2015. במסגרת ההצעה נשאלה גרסטל האם תהיה מוכנה לסגור בתמורה את תיק המעונות נגד שרה נתניהו. גרסטל, שמסרה אף היא עדות פתוחה בפרשה, סירבה מיד להצעה. ניר חפץ מכחיש את הדברים.