מי חגג עם עופר נמרודי בהשקת "המכון לאמנויות המשפט"?

וגם:  מה חושב עו"ד רם כספי על פייסבוק, ולמה אין לו מחשב? 

עופר נמרודי ועדי סופר תאני / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
עופר נמרודי ועדי סופר תאני / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

על מסורת ונסורת

מתיו ברונפמן משיק את סניף איקאה בבאר-שבע

מתיו ברונפמן ושולם פישר, בעלי השליטה באיקאה ישראל, השיקו השבוע (ב') בבאר-שבע את החנות הרביעית של הרשת.

בנוכחים שנהנו מארוחת בוקר בסגנון שבדי היו: רעייתו של ברונפמן, מלאני לביא; שוקי קובלנץ, מנכ"ל איקאה ישראל; מאנגוס הלגרן, שגריר שבדיה בישראל; רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר-שבע; הרב יהודה דרעי, רבה הראשי של באר-שבע שקבע את המזוזה; ואחרים.

בהתאם למסורת (ולנסורת) השבדית, ההשקה כללה טקס מסורתי של ניסור גזע עץ בחזית החנות, כמקובל בפתיחת חנויות חדשות של הרשת.

ברונפמן התנצל וציין שלא הספיק להכין נאום מסודר מכיוון שהחנות נפתחה תוך 10 חודשים בלבד. עוד הוא הזכיר את אינגוואר קמפראד, מייסד איקאה, שנפטר בינואר האחרון.

נזכיר כי השבוע נחשף ב"גלובס" כי ברונפמן שכר דירה חדשה בפרויקט רוטשילד 17 בתל-אביב, תמורת כ-30 אלף שקל לחודש, הנמצאת בבעלות הפרסומאי אייל חומסקי. על-פי הערכות, ברונפמן שכר את הדירה לאחר שנישא ללביא הישראלית, ולשניים נולד בן.

מתיו ברונפמן ומלאני לביא  / צילום: סיון פרג'
 מתיו ברונפמן ומלאני לביא / צילום: סיון פרג'

בנימה נוסטלגית

בכירי שיכון ובינוי מפרגנים לגיבורי סולל בונה

בעיצומה של חקירה נגד בכירים לשעבר בחברת שיכון ובינוי, ערכה השבוע (א') סולל בונה, החברה-הבת, אירוע השקה שכולו בסימן גבורה ונוסטלגיה. המשתתפים השיקו יחד את הספר "סולל בונה בשירות הביטחון בישוב היהודי בא"י בשנת 1936-1948", המגולל את סיפורי הגבורה של עובדי החברה בת ה-94, סיפורים שהתרחשו עוד לפני קום המדינה.

בתוכנית האמנותית - מספר הסיפורים יוסי אלפי, ששוחח עם מחבר הספר, ההיסטוריון ד"ר דורון רוזן.

במתרשמים: יובל דגים, מנכ"ל שיכון ובינוי; משה לחמני, היו"ר; אהוד דנוך, מנכ"ל סולל בונה; ובכירי החברה בעבר ובהווה.

דורון רוזן אהוד דנוך ויוסי אלפי / צילום: תמר מצפי
 דורון רוזן אהוד דנוך ויוסי אלפי / צילום: תמר מצפי

עופר נמרודי מגשר על פער הדורות

וגם: מה חושב עו"ד רם כספי על פייסבוק, ולמה אין לו מחשב?

בפקולטה למשפטים באוניברסיטת תל-אביב, הושק השבוע (א') "המכון לאמנויות המשפט", להכשרת מגשרים ובוררים, שהוקם בחסותה של חברת הנדל"ן הכשרת היישוב.

רוית ועופר נמרודי, בעל השליטה ומנכ"ל הכשרת הישוב, קיבל את פניהם של: אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה; השופטת בדימוס ד"ר דפנה אבניאלי, המכהנת כראש המכון; עו"ד יוסי כהן, פרקליטה של שרה נתניהו; הכלכלן שלמה מעוז, יו"ר הכשרת היישוב; עדי סופר-תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל; אייל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס; עו"ד רם כספי ממשרד כספי ושות'; היועץ האסטרטגי יובל ארד, החבר בסגל המרצים של המכון; גיא כספי, יזם ומומחה ליישומי בינה מלאכותית Beep Instinct; ואחרים.

נמרודי הסביר כי נענה להצעתה של אבניאלי לממן את המכון "לא רק בשל ההיכרות ארוכת-השנים שלי עם דפנה כילדים בבית הספר הישראלי באיראן, כי אם בעיקר בשל הקשר העמוק שהיה לי כילד בן 7 עם אבי, יעקב נמרודי, אליו הצטרפתי לכל אותן ישיבות שכללו שעות רבות של שיח ומשא-ומתן - אבא שימש כמנטור אישי וכמי שהיה עבורי קתדרה פרטית לאמנויות המשפט ולניהול משא-ומתן".

עוד במהלך האירוע נערך רב-שיח על הממשק שבין חדשנות למשפט, בהנחיית אשת התקשורת נורית קנטי, בו התקיים סוג של גישור בין המשתתפים. עו"ד רם כספי התווכח עם עדי סופר-תאני ויצא נגד ההשתלטות של פייסבוק והרשתות החברתיות על החיים שלנו. הוא הצהיר כי אינו מבין כלל בטכנולוגיה, ואפילו אין לו מחשב, בעוד הילדים והנכדים שלו לא זזים בלי הסמארטפונים ונמצאים כל היום בפייסבוק. עוד הוא ציין כי פייסבוק לא עושה כלום כדי להגביל את הכוח שיש לה.

סופר-תאני, מצידה, הבהירה כי אין לה בעיה עם זה שהילדים שלה יעדיפו קריאה באונליין על ספרים, כי לשם העולם הולך. הוויכוח נחתם בהזמנה של סופר-תאני למשרדי פייסבוק, כדי שייווכח בדברים הטובים שהם עושים. כספי נענה להזמנה.

עופר נמרודי ועדי סופר תאני / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
 עופר נמרודי ועדי סופר תאני / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות