תיק 4000: יועץ התקשורת אלי קמיר משתחרר ממעצר-הבית

על אף התעקשות המשטרה בדיון על 10 ימי מעצר-בית, לא התבקשה כעת הארכתו

אלי קמיר / צילום: איל יצהר
אלי קמיר / צילום: איל יצהר

על רקע הסכם עד המדינה שנחתם השבוע עם יועץ התקשורת ניר חפץ, מסתיים היום (ג') מעצר-הבית בן 7 הימים של יועץ התקשורת אלי קמיר, החשוד בתיק 4000 בביצוע עבירות של תיווך לשוחד, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד ועבירות לפי חוק הלבנת הון.

החשד בעניינו של קמיר, עמו לא התנהלו מגעים לחתימה על הסכם עד מדינה, התעורר נוכח השכר שקיבל בגין ייעוץ שהעניק לחברת בזק, עליו חתמו בעל השליטה שאול אלוביץ ומנכ"לית החברה סטלה הנדלר. השכר נחשב גבוה מהנהוג ועשוי היה לשמש צינור לכספי שוחד מאלוביץ לגורמים אחרים.

על אף שבקשתה המקורית של היחידה החוקרת לפני שבוע מהשופט עלאא מסראווה הייתה להשאיר את קמיר במעצר-בית למשך 10 ימים, נוכח הפעולות הנדרשות במסגרת החקירה "שעדיין מתנהלת" ושקמיר "עדיין קשור אליה" - היא לא ביקשה להאריך את מעצר-הבית.

על קמיר מוטלות עדיין מגבלות, ביניהן איסור יצירת קשר עם מעורבים בפרשה למשך כ-3 חודשים (למעט עם שותפו, ולא בנושא הפרשה) ואיסור יציאה מהארץ.

מחר (ד') צפוי להסתיים גם מעצר-הבית של איריס אלוביץ, ובכך יסתיימו מעצרי-הבית של כל החשודים בפרשה. ניר חפץ, שחתם השבוע כאמור על הסכם עד המדינה עם הפרקליטות - ימסור לחוקרים את המידע שברשותו בימים הקרובים.

בתיק אחר בו חשוד קמיר לצד חפץ - תיק שהסתעף מפרשת בזק ושעניינו חשד להצעה בעייתית לשופטת בדימוס הילה גרסטל (מינוי ליועצת משפטית לממשלה אם תזכה את שרה נתניהו בתיק המעונות) - הסתיים זה מכבר מעצרו של קמיר, טרם שנעצר שוב בתיק 4000.