עליות בסיום המסחר בת"א; טלטלות בעסקת יורוקום

הצלחת הגיוס של עמידר ■ עובדי סלקום הכריזו על סכסוך עבודה ■ מניות הגז ריכזו עניין

הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

המסחר בבורסה בת"א התנהל היום (א') במגמה חיובית, על רקע העליות המשמעותיות ביום המסחר האחרון בארה"ב (ו') שהתרחשו הודות לנתוני מאקרו אמריקאים כגון מספר מקומות עבודה חדשים גבוה משמעותית מהתחזית (וזאת למרות שחיקה בעליית השכר הממוצע במשק), ועל רקע חתימתו של טראמפ על צו לגביית מסי ייבוא על פלדה ואלומיניום בשיעורים של 25% ו-10% בהתאמה. 

 

עתידו של נתי סיידוף ברכישת יורוקום עומד בסימן שאלה. היום (א') הודיעו נציגי החברה לבית המשפט ולבנקים כי הם מתכוונים לוותר על העסקה, וזאת בעקבות ההתפתחויות האחרונות בדירקטוריון בזק. (לסיפור המלא)

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בסלקום  וב-013 נטוויז'ן. הרקע לסכסוך, שיחול על כ-3,700 עובדים, נעוץ במבוי סתום במשא-ומתן לחתימה על הסכם קיבוצי חדש בחברה. נציגות העובדים מוחה על חוסר תום-לב של ההנהלה ועל התנהלות שאינה הולמת את מערכת יחסי העבודה הקיבוציים בחברה. משמעות ההכרזה על הסכסוך היא כי החל מ-26 במארס יוכלו העובדים לפתוח בשורה של צעדים ארגוניים. 
(לסיפור המלא)

הוועדה למכירת מניות המדינה החליטה על אישור סיכום החשב הכללי למכירת חברת תעש מערכות לאלביט מערכות , בתמורה ל- 1.8 מיליארד שקלים, בתוספת 100 מיליון שקל תלויי תוצאות.

לקראת המיזוג הצפוי עם חברת בלוקצ'יין כריה  (לשעבר "משאבי טבע"), הנסחרת בבורסה בתל אביב, הודיעה חברת בקבון הוסטינג (Backbone Hosting Solutions) הקנדית על כוונתה להשקיע סכום של 250 מיליון דולר קנדי (כ-193 מיליון דולר ארה"ב) בהקמת חוות לכריית מטבעות קריפטוגרפיים בעיר שרברוק (Sherbrooke) שבמחוז קוויבק בקנדה (לסיפור המלא).

חברת מדיפאואר  דיווחה כי היא מכרה נכס בשם Belleville עבור סך של 7.7 מיליון דולר קנדי (9.86 מיליון דולר).

שגריר  פרסמה היום כי מונה לחברה מנכ"ל חדש - מיכאל דוד. דוד כיהן בעבר כמנכ"ל ודירקטור בחברת איי.די.איי בנפקות.

לאומי  דיווח על תוצאות טובות לשנת 2017, בה רשם רווח של 3.2 מיליארד שקל, אבל הנהלת הבנק מודאגת (ובצדק). המילה הנפוצה ביותר בדוח המלא שפורסם השבוע היא "סיכון" (יותר מ-1,000 אזכורים), והרחק מאחוריה המילה "רווח". האמת, זה טוב למשקיעים שההנהלה מודאגת - זה משאיר אותה ערנית, יצירתית, חיה ובועטת. לא מתענגת על הרווח הנוכחי ו"נרדמת בשמירה" (לניתוח המלא).

ענקית האנרגיה הבינלאומית shell נמצאת במגעים לרכישת גז טבעי מהמאגרים "לוויתן" ו"אפרודיטה" הקפריסאי בהיקף של 25 מיליארד דולר למשך 10 שנים - כך דווח ביום חמישי האחרון בבלומברג. על-פי הדיווח שמבוסס על מקורות במשק האנרגיה, המשא-ומתן החשאי מתנהל בין הצדדים לרכישת 10 BCM בשנה משני המאגרים יחד. מניות הגז דלק  דלק קידוחים יהש  רציו  ישראמקו  ותמר פטרוליום  מגיבות בעליות שערים (לסיפור המלא).

נתי סיידוף לוחץ על הבנקים הנושים בקבוצת יורוקום להתערב משפטית במאבקי השליטה בדירקטוריון בזק . היום (א') צפויים נציגיו של סיידוף להיפגש עם נציגי הבנקים הנושים (דיסקונט, הפועלים והבינלאומי) על מנת להבהיר להם כי אם ל יורוקום לא תהיה השפעה בדירקטוריון בזק, כפי שעולה מהאירועים האחרונים, סיידוף לא יבצע את הרכישה (לסיפור המלא). 

עוד בנוגע להסדר יורוקום: מס הכנסה הגיש התנגדות להסדר הנושים של קבוצת יורוקום, וזאת בעקבות חוב של 7.8 מיליון שקלים שקבוצת סיידוף מסרבת לשלם, נוסף על הסדר שכבר הושג מול הבנקים. מס הכנסה מבקש למנוע את הניסיון חסר תום הלב, לדבריו, לעשות שימוש לא ראוי בבית המשפט כדי לפטור את חברות קבוצת יורוקום ממס. מס הכנסה מציין עוד, כי הסדר הנושים קובע שהחוב למס הכנסה ייחשב במעמד של חוב רגיל, זאת על אף היותו נושה במעמד דין קדימה (לסיפור המלא).

חברת כיל פרסמה בסוף השבוע זימון לאסיפה מיוחדת של בעלי מניותיה, כשעל סדר היום שלושה סעיפים בעלי עניין למשקיעים, ובראשם הסכם השכר של המנכ"ל החדש רביב צולר, שמעניק לו חבילת תגמול בשווי כולל של עד 10.5 מיליון שקל בשנה (לסיפור המלא).

הצלחה להנפקת אגרות החוב הראשונה של חברת הדיור הציבורי עמידר. החברה דיווחה אמש כי הבטיחה לעצמה גיוס של לפחות 900 מיליון שקל במסגרת שלב המכרז המוסדי בהנפקה, לאחר שקיבלה ביקושים בהיקף של 3.54 מיליארד שקל לאג"ח א' שהציעה (לסיפור המלא).

השלב המוסדי של הנפקת האג"ח השנייה של חברת תמר פטרוליום  הסתיים בערב יום ה' בהצלחה. החברה גייסה כ-560 מיליון דולר (כ-2 מיליארד שקל) בהנפקת סדרה ב' (דולרית במח"מ דומה לסדרה א' - כ-5.8 שנים) (לסיפור המלא).

חברת אספן גרופ  מדווחת היום כי חתמה יחד עם מיטב דש  ומנורה מבטחים  על הסכם לרכישת נכס נוסף באזור Amstelveen שבהולנד תמורת כ-96 מיליון שקל (כ-22.6 מיליון אירו). הנכס הנרכש הנו חלק מקומפלקס משרדים, המשתרע על כ-6,000 מ"ר, בו ממוקמות חברות כדוגמת ESPRIT ,LG ועוד. הכנסות השכירות השנתיות נטו מהנכס מסתכמות בכ-7.7 מיליון שקל (כ-1.8 מיליון אירו), ומגלמות תשואה שנתית של כ-8%.