השותפה הקנדית של בלוקצ'יין כריה תשקיע 193 מיליון ד' בקוויבק

בעלי המניות של בלוקצ'יין כריה צפויים לאשר ביום חמישי את רכישת מניות בקבון ■ מניית בלוקצ'יין כריה ירדה ב-65% ב-3 החודשים האחרונים

ווס פולפורד, המנכ"ל החדש של בקבון, שותפתה של בלוקצ'יין כריה
ווס פולפורד, המנכ"ל החדש של בקבון, שותפתה של בלוקצ'יין כריה

לקראת המיזוג הצפוי עם חברת בלוקצ'יין כריה  (לשעבר "משאבי טבע"), הנסחרת בבורסה בתל-אביב, הודיעה חברת בקבון הוסטינג (Backbone Hosting Solutions) הקנדית על כוונתה להשקיע סכום של 250 מיליון דולר קנדי (כ-193 מיליון דולר ארה"ב) בהקמת חוות לכריית מטבעות קריפטוגרפיים בעיר שרברוק (Sherbrooke) שבמחוז קוויבק בקנדה.

בסוף השבוע הודיעה בקבון כי ההשקעה בחוות הכריה בשרברוק תאפשר לחברה, שכבר מפעילה בקוויבק ארבע חוות מסוג זה תחת המותג ביטפארמס (Bitfarms), להכפיל את כוח המחשוב שלה ולהגדיל את כוח העבודה שלה בקוויבק ל-330 עובדים, בהשוואה ל-80 עובדים שהעסיקה בסוף 2017. לצורך הקמת חוות הכריה חתמה בקבון על הסכמי רכש עם חברת החשמל המקומית הידרו-שרברוק, בהיקף כולל של 98 מגוואט. ההשקעה בפרויקט צפויה להתבצע בכמה שלבים ולהימשך בסך הכל כשנתיים.

המהלך של בקבון בא על רקע ירידה במחיר הביטקוין, שירד ב-20% בשבוע האחרון ונסחר הבוקר (יום ראשון) לפי שער של כ-8,850 דולר. המטבעות הקריפטוגרפיים ממשיכים להיסחר בתנודתיות רבה, ובשבוע האחרון נרשמה צניחה בכל 20 המטבעות הדיגיטליים המובילים בשוק, כשמחירם ירד בין 10% ל-30%.

ביום חמישי הקרוב צפויה להתכנס אסיפת בעלי מניות של בלוקצ'יין כריה, שנמצאת בשליטת רועי סבג, כדי לאשר את רכישת מניות בקבון במסגרת המיזוג בין שתי החברות ואת מינויים של השותפים מבקבון כדירקטורים בחברה. מניית בלוקצ'יין כריה פתחה היום את המסחר בתל-אביב בירידה של 7%. החברה נסחרת כיום לפי שווי שוק כ-383 מיליון שקל, לאחר שהמניה ירדה בכ-65% בשלושת החודשים האחרונים. ב-11 בדצמבר הגיעה המניה למחיר שיא, לאחר הדיווח הראשוני של החברה על כוונתה להתמזג עם בקבון.

בקבון מינתה מנכ"ל חדש

כפי שדיווחנו ב"גלובס" בשבוע שעבר, בקבון התחילה בהנפקה פרטית של אג"ח להמרה בהיקף של עד 50 מיליון דולר קנדי (כ-39 מיליון דולר ארה"ב) - הנפקה שצפויה להסתיים בסוף השבוע הקרוב. לאחר השלמת המיזוג ורישום המניות המשותפות של שתי החברות בבורסת תל-אביב, האג"ח יהיו ניתנות להמרה למניות בלוקצ׳יין כריה. מבלוקצ׳יין כריה נמסר כי הביקוש לאג"ח מגיע בעיקר ממשקיעים מוסדיים וקרנות גידור בצפון אמריקה.

בהודעה שנמסרה היום לבורסה בתל-אביב, מסרה בלוקצ'יין כריה עדכון בעניין ההשקעה בקוויבק והוסיפה כי בקבון מינתה ביום רביעי האחרון את ווס פולפורד (Wes Fulford) למנכ"ל. פולפורד החליף כמנכ"ל בקבון את אמיליאנו גרוצקי, ממייסדי החברה, שעבר לכהן בתפקיד מנהל אסטרטגיה בחברה. עם השלמת המיזוג בין החברות, ימונה פולפורד למנכ"ל בלוקצ’יין כריה, במקומו של המנכ"ל ובעל השליטה סבג. פולפורד עבד ב-12 השנים האחרונות כבנקאי השקעות בבנקי השקעות מובילים בארה"ב וקנדה. בין השאר, הוא ניהל את חטיבת ההשקעות בתחום הפינטק בתאגיד הפיננסים הקנדי Desjardin.