ר' ההגבלים אישרה לביתן למכור סניפים למנהל שכיר שלו

רשות ההגבלים רצתה שביתן ימכור סניפים לצד שלישי, אך אישרה לו לתת אותם ללא תמורה לאחד מהמנהלים השכירים שלו ■ יינות ביתן: "שאול ברזי התחייב לסיים את עבודתו בבסט מייסטר" ■ רשות ההגבלים: "ברזי, הקונה המיועד של החנויות, הועסק כמנכ"ל שכיר בחברת שיווק הבשר של מר ביתן"

הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר
הממונה על ההגבלים העסקיים, עו"ד מיכל הלפרין / צילום: איל יצהר

רשות ההגבלים העסקיים הפחיתה את הקנס שהשיתה על יינות ביתן ועל נחום ביתן, מאחר שהוא התחייב להעביר לצד שלישי ללא תמורה את שני הסניפים האחרונים שהוא מחויב למכור במסגרת התנאים לאישור רכישת מגה על-ידו. עתה מתברר, כך נודע ל"גלובס", כי בהתאם להסכמת הרשות ביתן יעביר את הסניפים לשאול ברזי, מנכ"ל חברת מפעל הבשר של יינות ביתן - בסט מייסטר הבשר.

מדובר מבחינת ביתן בצעד שנעשה בשקיפות מול הרשות ושקיבל את אישורה. ואולם, עוד נודע כי ברזי עדיין מועסק ברשת יינות ביתן. ביינות ביתן מסרו כי ברזי יעזוב את משרתו בקרוב, ואולם, מתברר כי ברשות בכלל בטוחים כי ברזי כבר לא מועסק בקבוצה.

בסביבת רשות ההגבלים העסקיים ציינו כי ברזי הפסיק את עבודתו כשכיר ביינות ביתן לאחרונה, מה שאינו נכון. כמו כן, הרשות אישרה ליינות ביתן ולברזי להתקשר ביחס לשני הסניפים האמורים בהסכם הלוואה ל-18 שרשת הקמעונאות השנייה בגודלה תעמיד לטובת ברזי, כמו גם התקשרויות בהסכמים מסחריים אחרים.

ההבנות הללו, שרשות ההגבלים אישרה מבלי שהשגיחה על כל הפרטים, נעשתה במסגרת הבנות בינה לבין ביתן, אגב קנסות שהשיתה עליו מאחר שלא מכר עד כה את מלוא 8 הסניפים של מגה שהתחייב למכור כבר כדי לעמוד בתנאי האישור לעסקת מגה.

מרשות ההגבלים העסקיים נמסר: "במסגרת הצו המוסכם, רשות ההגבלים העסקיים עמדה על כך שהחנויות שלא נמכרו תימכרנה על-מנת להפיג את החשש התחרותי באזורים הרלוונטיים. לשם כך התחייבה יינות ביתן למכור את הסניפים לצד שלישי.

"ברזי, הקונה המיועד של החנויות, הועסק כמנכ"ל שכיר בחברת שיווק הבשר של ביתן (חברת בסט מייסטר בשר), והוא, כמו גם יינות ביתן, הצהירו בפני הרשות כי טרם החתימה על הצו המוסכם, ברזי יתפטר מתפקידו ויסיים את כל הקשרים העסקיים הקודמים בינו ובין יינות ביתן.

"נציגי הרשות נפגשו עם ברזי, שהבהיר כי הוא רואה ברכישת הסניפים הזדמנות להקים עסק עצמאי בבעלותו. הרשות התרשמה כי מר ברזי הוא בעל ידע מתאים וניסיון עשיר בענף המזון (טרם עבודתו בחברת בסט מייסטר בשר, כיהן בתפקידים שונים נוספים בתחום, בין היתר, בזוגלובק ואסם).

"הרשות לא מצאה ביחסים העסקיים ששררו בין יינות ביתן לברזי טרם הצו המוסכם בכדי ללמד כי ברזי לא יתחרה ביינות ביתן ביום שאחרי רכישת הנכסים ויימנע ממקסום רווחיו האישיים".

מיינות ביתן נמסר בתגובה: "שאול ברזי מסיים את עבודתו במפעל הבשר בסט מייסטר. הוא רכש עם בנו ביחד שני סניפים - סניף של ביתן במגדל-העמק וסניף של מגה בקריית שמונה. ברזי התחייב לסיים את עבודתו בבסט מייסטר בפני הממונה על ההגבלים העסקיים, על-מנת שיוכל להתקדם עם רכישת הסניפים. יודגש כי ברזי אינו צריך לשלם ליינות ביתן תמלוגים או עמלה קבועה בשום שלב, וכי יפעיל את הסניפים באופן עצמאי לגמרי, לאחר שיקבל ליווי מהרשת במשך 18 חודשים מיום הרכישה".