ויזנטל שוקל לגשת למכרז סמנכ"ל הטלוויזיה בתאגיד

יונה ויזנטל כיהן במשך כשנה כעורך הראשי של רשות השידור בפירוק, לאחר שנים ארוכות כסמנכ"ל התוכן של yes • שתי סמנכ"ליות הטלוויזיה הקודמות של תאגיד השידור עזבו לאחר כשנה בתפקיד

יונה ויזנטל / צילום: איל יצהר
יונה ויזנטל / צילום: איל יצהר

יונה ויזנטל, ששימש בעבר כעורך הראשי של רשות השידור בזמן שזו הייתה בפירוק, עשוי לגשת למכרז שהוציא לאחרונה תאגיד השידור לתפקיד סמנכ"ל הטלוויזיה - כך נודע ל"גלובס".

ויזנטל מונה לתפקיד העורך הראשי ברשות השידור על-ידי מפרק הרשות באותה תקופה, הכונס הרשמי דוד האן, באוגוסט 2014. הוא עזב את התפקיד לאחר קצת יותר משנה, על רקע התמשכות התהליכים סביב יציאת התאגיד לדרך והקושי הגובר בהפעלת רשות השידור במצב הזמני שהתארך, וגם על רקע העובדה שבסיטואציה שנוצרה הוא לא היה יכול להתמודד על תפקיד המנכ"ל הזמני של התאגיד שהוקם במקביל. 

בתאגיד הוציאו לאחרונה מכרז שלישי לתפקיד סמנכ"ל הטלוויזיה, לאחר שבתקופה הקצרה שבמהלכה קיים גוף השידור הציבורי - שהחלה כזכור עוד לפני עלייתו לאוויר במאי 2017 - כבר הספיקו למלא את התפקדי שתי סמנכ"ליות שונות. הסמנכ"לית הראשונה, דינה לניר, עזבה את תפקידה בינואר 2017 לאחר כשנה בתפקיד, ולאחרונה הודיעה על עזיבה גם מחליפתה, ליסה שילוח, לאחר כשנה בתפקיד.

מחלקת הטלוויזיה בתאגיד סובלת מאי-יציבות, כשמאז הקמתה נרשמו בה עזיבות גם של בכירים אחרים, כשגורמים המקורבים למנכ"ל, אלדד קובלנץ, לא הכחישו כי צפויים בה שינויים נוספים. 

שני שמות נוספים שמוזכרים כמועמדים אפשריים לתפקיד, מלבד ויזנטל, הם גידי יהושע, איש טלוויזיה ותיק, שמשמש כיום כעורך התוכנית "גלילאו" בטלוויזיה החינוכית, והילי חורב, מנהלת ערוץ הילדים של RGE.

המכרז שפרסמו בתאגיד לאחר עזיבת שילוח ייסגר בעוד 3 ימים, ב-11 באפריל, ותנאי הסף בו כוללים 8 שנות ניסיון בתפקיד ניהולי בכיר בארגון משמעותי בתחום הטלוויזיה, שתקציבו השנתי עומד על לפחות 30 מיליון שקל. לפני הגעתו לרשות השידור שימש ויזנטל כסמנכ"ל התוכן של חברת הלוויין yes. מאז עזב את רשות השידור הוא שישמש כיועץ באתר וואלה ובקבוצת הכדורסל של מכבי תל-אביב. 

ויזנטל לא היה יכול לגשת לתפקיד המנכ"ל הזמני של התאגיד, אך ייתכן שהוא יהיה מעוניין לגשת להתמודדות על תפקיד על מנכ"ל הקבע של התאגיד - כהונה שאמורה להתחיל במאי 2019. כיום, על-פי החוק, מוגדר המנכ"ל הנוכחי של התאגיד, קובלנץ, כמנכ"ל זמני, שכהונתו תימשך עד שנתיים מיום עליית התאגיד. בזמן הזה אמור לצאת מכרז לתפקיד מנכ"ל הקבע - תפקיד בו מעוניין קובלנץ, שאמר בעבר כי ייקח 4 עד 5 שנים להביא את השידור הציבורי למקום שאליו הוא צריך להגיע לשיטתו. אם גם ויזנטל מעוניין בתפקיד, ייתכן כי הגעה למכרז כשהוא כבר מחזיק תפקיד בכיר בתאגיד, תשפר את סיכוייו במכרז.

ויזנטל עצמו סירב להגיב היום לידיעה.

אין מתמודדים במכרז המונדיאל

בתוך כך, במהלך החג חלף המועד שהציבו בתאגיד למכרז השני על משחקי המונדיאל ברוסיה, אותם מעוניינים שם להציע לגופי שידור חיצוניים. בתחילה הוצעו המשחקים רק לערוצים פתוחים, אך ההיענות הייתה נמוכה, והיחידה שרכשה שני משחקים הייתה קשת.

המכרז השני היה פתוח גם לערוצים שבבעלות RGE (ספורט 5) וצ'רלטון, וגם לפלטפורמות כמו סלקום ופרטנר, והוצעו בו 9 משחקים משלב הבתים כולל התקצירים, כשמחיר המינימום עמד על 3.2 מיליון שקל. גורמים בשוק ציינו כי מדובר במחיר גבוה עבור משחקים שלפחות חלקם אינם אטרקטיביים, וכאמור למרות המועד שחלף איש לא הגיש הצעה לרכוש את המשחקים.

יחד עם זאת, על רקע העובדה שיש גופים שכן הביעו עניין בשידור המשחקים, המשא-ומתן בעניין נמשך, וייעשו ניסיונות לסגור הסכמים מול הגופים, בסכומים נמוכים יותר או בתנאים אחרים (קנייה רק של חלק מהמשחקים).

בכל מקרה, בתאגיד הבהירו היום (א') כי הם ערוכים לשדר את כל המשחקים בעצמם בטלוויזיה, וכפי שכבר הודיעו בעבר, כל המשחקים גם יועברו באתר האינטרנט של תאגיד "כאן".