עליות בסיום המסחר בבורסה; ביקום עלתה ביותר מ-9%

עסקת יורוקום מתקרבת לנקודה הקריטית יומיים לפני הדיון בבית המשפט • שוקי וול סטריט נפתחו בצל מלחמת הסחר של טראמפ וסין • חלל תקשורת רוצה לגייס כ-50 מיליון דולר באמצעות הנפקת סדרת אג"ח

הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק
הבורסה בתל-אביב / צילום: שאטרסטוק

יום המסחר בתל-אביב (ב') הסתיים במגמה חיובית, על רקע הנעילה החיובית של תחילת השבוע. העיניים כמובן נשואות אל פתיחת המסחר השבועית בוול סטריט, זאת לאחר שאת השבוע הקודם נעלו השווקים האמריקאים בעליות על אף סיר הלחץ המבעבע של מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין, שמצדה הגישה תלונה לארגון הסחר העולמי כנגד צעדיו של הנשיא טראמפ.

 

חלל תקשורת דיווחה כי הדירקטוריון שלה החליט לפרסם הצעת מדף לקראת גיוסי כספים בדרך של הנפקות הון וחוב. הכספים שיגויסו ישמשו למימון רכישת הלוויין החדש עמוס 8, עליה הוחלט לאחרונה. מהודעת החברה לבורסה עולה כי בכוונתה לגייס כ-50 מיליון דולר באמצעות הנפקת סדרת אג"ח חדשה שתובטח בשיעבוד על הלוויין. בנוסף מתכננת החברה לגייס כ-60 מיליון בדרך של הנפקת זכויות לרכישת כתבי אופציה הניתנים למימוש למניות החברה.
(לסיפור המלא)

אתמול נודע ל"גלובס" כי גיורא אקרשטיין בוחן להנפיק מחדש את חברת אקשטיין תעשיות. בשלב זה מדובר  בבחינה ראשונית, ובהתאם טרם נבחרו הגורמים שילוו את ההנפקה אם אכן תצא לפועל בסופו של דבר, וכן טרם ידוע השווי לפיו תונפק החברה.  ככל הידוע, לאקרשטיין שלושה מפעלים ברחבי הארץ, בירוחם, אשדוד וראש פינה, והיא מחלקת את פעילותה לכמה מגזרים בולטים - הנדסה אזרחית ותשתיות, עיצוב נוף, קירות תומכים ואקוסטיים, סיליקט, בטון אדריכלי ורעפים. כן יש לחברה שני מפעלים בארה"ב, שם היא פועלת באמצעות החברה הבת Ackerstone. 
(לסיפור המלא)

גידול נאה של כ-4.6% בסך המצרפי של המכירות של יצרניות המשקאות והמזון בישראל. מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "גלובס" עולה, כי בשלושת החודשים הראשונים של 2018 הסתכמו המכירות של יצרניות המזון והמשקאות ביותר מ-9.1 מיליארד שקל, וזאת לעומת מכירות כספיות של כ-8.7 מיליארד שקל ברבעון הראשון ב-2017. מניתוח הנתונים על ידי "גלובס" עולה עוד, כי 2018 החלה בקצב המכירות הגבוה ביותר זה ארבע שנים לפחות, מאחר שברבעון הראשון בשנים 2016 וב-2015 המכירות הסתכמו בסך מצרפי של כ-8.5 מיליארד שקל וכ-8.7 מיליארד שקל, בהתאמה. המשמעות: צרכנו ברבעון השנה יותר מאשר בתקופה המקבילה בשלוש השנים שקדמו לה.
(לסיפור המלא)

סלקום  עומדת בפני תביעה ייצוגית. אתמול אושרה בקשה שהתקבלה ב-2014 על פיה החברה גובה תשלום מלקוחות שעברו לחברות מתחרות בגין חודש מלא - גם אם הניוד בוצע במהלך החודש ולא בסופו. סלקום הודתה במדיניות זו בהסתמך על הערה שמופיעה בחשבוניות שקיבלו לקוחות ולפיהם "כל התשלומים הקבועים ייגבו בגין מחזור חיוב מלא, וזאת גם היית מחובר רק בחלק ממחזור החיוב, מכל סיבה שהיא". הטענה עליה מתבססת הבקשה נסמכת על חוק הגנת הצרכן הקובע כי כאשר צרכן מודיע על ביטול עסקה מתמשכת, החוזה צריך להסתיים בתוך שלושה ימי עסקים מיום הודעת ביטול העסקה, לרבות הפסקת החיובים. מכאן, גורסת התביעה, כי על סלקום לגבות חיוב יחסי בהתאם למספר הימים במחזור החודשי שבהם היה הצרכן מחובר לשורותיה ולא לגבות מחיר של חודש מלא. 
(לסיפור המלא)

טבע  ריכזה עניין לאחר שאתמול סיימה את המסחר במגמה חיובית. החברה הודיעה כי היא מעכבת את השקת הגרסאות הגנריות לשתי תרופות ביולוגיות שפיתחה. טבע אמורה למסחר את הגרסאות הגנריות לתרופות האונקולוגיות רבות-המכר Herceptin ו-Rituxan שנמכרות בארה"ב בכ-6.5 מיליארד דולר בשנה, אבל בשבוע שעבר נרשם עיכוב כאשר ה-FDA שלחה לסלטריון מכתב ובו בקשות נוספות לפני מתן האישור לשיווק. בכך למעשה נדחו השקות התרופות מהן טבע הייתה עשויה ליהנות.
(לידיעה המלאה)
במהלך היום דווח כי החברה תסגור את מפעלה באשדוד בשנה הקרובה,  ותפטר כמחצית מ-175 העובדים במפעל בחודשים הקרובים, כאשר יתר העובדים יישארו לעבוד בחברה עד לסגירתו הסופית בחודש מארס 2019. 
(לסיפור המלא)

שיכון ובינוי  ריכזה עניין לאחר שסיימה את יום המסחר של אתמול בעליות חדות. זאת לאחר שדווח כי מנכ"ל החברה יובל דגים רכש מניות בשווי של כ-250 אלף שקל, וסמנכ"ל הכספים טל רז רכש מניות בהיקף של 120 אלף שקל. 

בי קומיונקיישנס  עלתה בשיעור חד, כאשר מניות הקבוצה גם הן במסחר חיובי יומיים לפני הדיון בבית המשפט בתיק של יורוקום. הדיון הקרוב אמור לעסוק בביטול העסקה של נתי סיידוף לרכישת הקבוצה, ובקרב של 50 מיליון השקלים שהפקיד כדמי רצינות, ואילו הדיון בבקשת הפירוק ייערך רק בשבוע שלאחר מכן. יחד עם זאת, כבר בדיון שיהיה ביום רביעי הקרוב סביר כי תעלה על הפרק סוגיית הפירוק, גם אם לא תתקבל החלטה רשמית בעניין.
יורוקום קרובה מאי-פעם להליכה למסלול של פירוק. הדיון הקרוב אצל השופט איתן אורנשטיין אמור לעסוק בביטול העסקה של נתי סיידוף לרכישת הקבוצה, ובקרב של 50 מיליון השקלים שהפקיד כדמי רצינות, ואילו הדיון בבקשת הפירוק ייערך רק בשבוע שלאחר מכן. יחד עם זאת, כבר בדיון שיהיה ביום רביעי הקרוב סביר כי תעלה על הפרק סוגיית הפירוק, גם אם לא תתקבל החלטה רשמית בעניין.
(לסיפור המלא)