גיורא אקרשטיין מרצף את דרכו חזרה לבורסה בתל-אביב

כ-15 שנה לאחר שנמחקה מהמסחר: אקרשטיין תעשיות בוחנת להנפיק את מניותיה מחדש

גיורא אקרשטיין / צילום: איל יצהר
גיורא אקרשטיין / צילום: איל יצהר

כ-15 שנה לאחר שמחק מהמסחר בת"א את מניות חברת אקרשטיין תעשיות, בוחן גיורא אקרשטיין אפשרות להנפיק מחדש את החברה שבשליטתו בבורסה המקומית - כך נודע ל"גלובס". ככל הידוע מדובר בבחינה ראשונית, ובהתאם טרם נבחרו הגורמים שילוו את ההנפקה - חתמים, עורכי דין ורואי חשבון - אם אכן תצא לפועל בסופו של דבר, וכן טרם ידוע השווי לפיו תונפק החברה.

אקרשטיין תעשיות, בראשות היו"ר גיורא אקרשטיין, עוסקת בייצור מוצרי מלט ובטון לענפי התשתיות והבנייה, ומוכרת בעיקר הודות ל"אבנים המשתלבות" שמרצפות רחובות רבים בארץ, שבזכותן פרצה לתודעה הציבורית. את החברה ייסד צבי אקרשטיין, אביו של גיורא, ב-1925 ומנהל אותה כיום צביקה אקרשטיין, בנו של בעל השליטה.

ככל הידוע, לאקרשטיין שלושה מפעלים ברחבי הארץ, בירוחם, אשדוד וראש פינה, והיא מחלקת את פעילותה לכמה מגזרים בולטים - הנדסה אזרחית ותשתיות, עיצוב נוף, קירות תומכים ואקוסטיים, סיליקט, בטון אדריכלי ורעפים. כן יש לחברה שני מפעלים בארה"ב, שם היא פועלת באמצעות החברה הבת Ackerstone.

מפעל אקרשטיין / צילום: איל יצהר
 מפעל אקרשטיין / צילום: איל יצהר

כאמור, אקרשטיין תעשיות הייתה בעברה חברה בורסאית, ובשנת 2003 מחק גיורא אקרשטיין את מניותיה מהמסחר באמצעות הצעת רכש ששיקפה לחברה שווי של כ-150 מיליון שקל. הנפקתה של אקרשטיין, אם תצא לפועל, תמשיך את גל ההנפקות הראשוניות (IPO) בבורסה בתל-אביב, המלווה את שוק ההון המקומי כבר מ-2017, בסיכומה הצטרפו בדרך זו 17 חברות חדשות למסחר.

רצף הנפקות ראשוניות בת"א

את השנה הנוכחית פתחה הנפקת הענק שביצעה רשת בתי המלון פתאל של דוד פתאל, שגייסה בפברואר יותר מחצי מיליארד שקל. אל פתאל הצטרפו בחודש שעבר חברת המרכזים המסחריים צים סנטרס של רני צים וחברת האופנה המקוונת עדיקה, שגייסו בהנפקות ראשוניות כמה עשרות מיליוני שקלים כל אחת, וכן חברת האנרגיה והתשתיות ג'י.פי גלובל פאוור, של ניסן כספי ואהוד בן ש"ך, שדיווחה בסוף חודש מארס על השלמת גיוס של כ-30 מיליון שקל.

עוד צפויות להצטרף בקרוב למסחר המקומי מניות חברת האנרגיה אנרג'יאן במסגרת רישום כפול, לאחר שהחברה הבטיחה באחרונה גיוס של כ-460 מיליון דולר במסגרת הנפקת מניות ראשונית בבורסת לונדון, כאשר 140 מיליון דולר מתוך הסכום גויסו מגופים מוסדיים ישראלים, בראשות כלל ביטוח.

מלבד אלה, בשלבים מוקדמים יותר נמצאות הנפקות אפשריות של חברת איי-דיגיטל, יבואנית מוצרי אפל לישראל, שבוחנת קרן סקיי, והנפקת רשת מוצרי "עשה זאת בעצמך" אייס אוטו דיפו, שאותה בוחנת קרן קדמה.