נעילה ירוקה בוול סטריט; פייסבוק זינקה ב-4.5%, טוויטר ב-5.5%

צוקרברג מעיד ביומיים הקרובים בפני ועדות בסנאט ובבית הנבחרים של הקונגרס על רקע האשמות בגין בהשגת גישה למידע ממיליוני פרופילים של משתמשים כדי להטות את תוצאות הבחירות לטובת טראמפ • טבע והאחים אספינוזה, שמכרו לטבע את חברת התרופות המקסיקנית RIMSA ב-2015, הגיעו להסדר

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים משמעותיות, זאת לאחר נעילה ירוקה אתמול ולאחר הצניחה שרשמו המדדים בסוף השבוע. 

 

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, התחייב אמש כי ממשלו ינקוט פעולה צבאית נגד סוריה כגמול על התקפת הגזים שביצע משטר אסד נגד אזרחים במעוז המורדים בעיירה דומא, לא הרחק מדמשק. בהתקפה זו נהרגו לפחות 49 אנשים, ובכללם משפחות שלמות שנחנקו כאשר חסו במקלטים [להרחבה].

עוד בגזרת טראמפ: ה-FBI פשט אמש על משרדו של מייקל כהן, עורך-הדין האישי של נשיא ארה"ב ואיש סודו מזה שנים, וכן על ביתו וחדר במלון שבו הוא מתגורר בזמן שבבית נעשים שיפוצים. כל האתרים נמצאים בניו-יורק. כהן נחקר בחשד להונאת בנקים, הונאה באמצעות תקשורת והפרת חוקי מימון בחירות.

הסוכנים החרימו מסמכים, מחשבים, דיסקים וטלפונים ניידים, לרבות פריטים שקשורים להמחאה בסך 130 אלף דולר שמסר כהן לשחקנית הפורנו סטורמי דניאל לפני הבחירות לנשיאות ב-2016 [לקריאה נוספת].

מוקדם יותר היום הבטיח נשיא סין שי ג'ינפינג להמשיך בפתיחת כלכלת המדינה לזרים ולהוריד את המכסים על ייבוא מוצרים, בהם גם מכוניות. נאומו נתפס כניסיון להרגיע את הרוחות, לאחר ההתחממות בשל מלחמת הסחר עם ארה"ב. 

ג'ינפינג אמר שסין תאפשר למשקיעים זרים גישה רחבה יותר לסקטור הפיננסי וכי הם יפעלו "מהר ככל האפשר" כדי להעלות את הרף המינימום שמגביל את שיעור ההחזקות של זרים בעסקים שונים במדינה, כמו חברות רכב, ספנות ותעופה. כיום, משקיעים זרים מורשים להחזיק בעד 50% ממניות חברה סינית והם לא יכולים להקים חברה סינית בבעלות מלאה שלהם [לידיעה המלאה].

המניות המרכזיות שריכזו היום עניין בעקבות פרשת מלחמת הסחר הן ענקית התעופה בואינג  ויצרנית הכלים המכאניים קטרפילר .

מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק , יעמוד בפני נציגי שלוש מוועדות הסנאט האמריקאי, וינסה להסביר את האירועים שהובילו למשבר קיימברידג' אנליטיקה, שבו דלף מידע פרטי הנוגע לעד 87 מיליון גולשים, ללא ידיעתם ואישורם. ברביעי יצטרך להתמודד עם בית הנבחרים, חוויה שלא צפויה להיות סימפטית יותר.

במהלך יומיים של עדות בפני ועדות בסנאט ובבית הנבחרים של הקונגרס האמריקאי, יצטרך מנכ"ל צוקרברג - שמאמץ לעתים עמדה מתריסה - להוכיח למחוקקים ספקניים שענקית הטכנולוגיה שאותה הוא יצר מתייחסת ברצינות לסוגיית השמירה על הפרטיות. זאת על רקע האשמת החברה בסיוע לחברת המחקר קיימברידג' אנליטיקה בהשגת גישה למידע ממיליוני פרופילים של משתמשים כדי להטות את תוצאות הבחירות לטובת דונלד טראמפ. אתמול בערב פרסם הקונגרס האמריקאי את העדות שימסור צוקרברג במסגרת השימוע שייערך לו בבית הנבחרים מחר.

לאחר התחלת נאומו של צוקרברג - מניות הרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר  זינקו במסחר היום.

המטבעות הדיגיטליים גייסו יותר מ-4 מיליארד ד' ברבעון הראשון: ההתקררות של שוק ה- ICOs - הנפקות ראשוניות של מטבעות דיגיטליים, בחודש שעבר היתה פחות דרמטית מכפי שחששו בשוק. על פי נתוני חברת המחקר Token Report, ההון שגויס במארס ב-ICOs הצטבר לסכום של 1.2 מיליארד דולר - 24% פחות מאשר בפברואר [לידיעה המלאה].

אמזון.קום מרכזת עניין בימים האחרונים על רקע ההשתלחויות החוזרות ונשנות של הנשיא טראמפ בחברה.

הליך משפטי שהחל בטענות חריפות על תרמית ובהבטחה "להגיב בעוצמה" הסתיים בקול ענות חלושה: חברת התרופות טבע  והאחים אספינוזה שמכרו לטבע את חברת התרופות המקסיקנית RIMSA ב-2015 הגיעו להסדר, שסיים את ההליך המשפטי ביניהם. זאת, לאחר שרוב הטענות של טבע כבר נדחו על-ידי שופט בית המשפט בניו-יורק לפני כשמונה חודשים [להרחבה].