בהסתדרות משיבים אש לאלון חסן: "התבטאויות מטורפות"

אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, משיב לאלון חסן שקורא לעובדי נמל אשדוד לעזוב את ההסתדרות הכללית אליה הם שייכים ומכנה את חברי הוועד הנוכחיים "בוגדים"

אלון חסן / צילום: רפי קוץ
אלון חסן / צילום: רפי קוץ

ההסתדרות משיבה אש לאלון חסן: "אני מזועזע מאלון חסן, אני לא מסתכל אפילו על ההסתדרות, כי לנו אני לא דואג, אבל אני בשוק מההתבטאויות המטורפות שלו כלפי ועדי העובדים שנבחרו על ידי הציבור בצורה דמוקרטית" - כך טוען היום אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, בריאיון בלעדי ל"גלובס".

"הוא אומר שהם מכרו את נשמתם לשטן, פעם אחת בוגדים - תמיד בוגדים.. זה מונחים שבין אדם לחברו לא אומרים. לקרוא לוועד העובדים 'בוגד', מה הם עשו? אותם אתה תוקף? הם אלה שהביאו את הביטחון התעסוקתי לעובדי נמל אשדוד. הוא ישב בבית, והם אלה שנלחמו פה. אני חייב להכניס את האירוע הזה לפרופורציות ", אומר אדרי.

אמש, נזכיר, פורסם ב"גלובס" כי חסן, לאחר שזוכה מכל האשמות שיוחסו לו, מנסה לעשות את דרכו חזרה לתפקידו הקודם ולהנהיג את הוועד החזק ביותר של נמל אשדוד - ועד הציוד המכני. בקבוצת וואטסאפ שהקים כדי לרתום את העובדים לתמוך בו, הוא קורא להם לעזוב את ההסתדרות הכללית אליה הם שייכים ומכנה את חברי הוועד הנוכחיים "בוגדים". "הוועד הזה מכר את נשמתו לשטן", כתב חסן לעובדים.

"זאת צורת התנהלות כוחנית וביריונית שמאפיינת את ההתנהלות של חסן במשך שנים. על ההתנהלות הזאת אנחנו מלינים. לטעמנו היא זו שהביאה להקמת הנמלים החדשים".

ברקע לסערה סביב חזרתו האפשרית של אלון חסן לנמל אשדוד, מתנהל מו'מ בנוגע לתכנית התייעלות במסגרת הרפורמה בנמלים, בעקבות הפתיחה הצפויה של הנמל החדש בעוד כשלוש שנים. המו'מ בין הצדדים התקדם בעצלתיים במשך חמש השנים האחרונות. כידוע, יחסי העבודה בין הוועד הנוכחי להנהלה רעועים והסכסוכים הרבים בין הוועד להנהלה הגיעו מספר פעמים לשביתות ולבית הדין האזורי לעבודה. חזרתו של חסן, הידוע בעמדותיו הניציות, לתפקיד עלולה להגביר עוד יותר את המתח בין הצדדים.

חסן שמנסה לשכנע את העובדים לתמוך בו ולהקדים את הבחירות לוועד שאמורים להתקיים רק בעוד שלוש שנים, טוען כי יוכל לקדם את השיחות מול ההנהלה ולהשיג הסכם טוב יותר לעובדים. לתפיסתו, מוטב שהוועד הנוכחי לא יחתום על שום הסכם מול ההנהלה.

על הטענות האלה משיב אדרי: "אנחנו סיכמנו על מתווה מול המדינה בבית הדין הארצי לעבודה שתוך חודשיים וחצי נגיע להסכם, הסיכום הזה היה לפני שהתקבל פסק הדין על הזיכוי של אלון חסן. ככה שכרונולוגית, להאשים אותנו שאנחנו ממהרים לסגור על ההסכמים עם ההנהלה לא 'מחזיק מים'. הסיכום מול המדינה נעשה לפני שאלון חסן זוכה".

"אנחנו לא ממהרים לשום מקום, רוצים לגמור את הרפורמה הזאת שנערכת כבר חמש שנים והנמל החדש כבר נמצא בתהליך ההקמה. כל בוקר העובדים רואים איך הנמל החדש נבנה מול עיניהם, ולכן יש לנו דחיפות לגמור את זה, אבל לא בגלל אלון חסן", מוסיף אדרי.

"הרי לא הסתיר ישראל כץ, שהחליט להקים את הנמלים החדשים, שהוא עושה את זה כתוצאה מההתנהלות הכוחנית הזאת. את ההתנהלות הזאת אנחנו רוצים בחזרה? זאת השיטה שלו לחזור? הדימוי הכי נכון לחסן כרגע זה פיל בחנות חרסינה. הוא פשוט קובר את הכל מסביב , יורה לכל הכיוונים בלי להסתכל במי הוא פוגע ובמה הוא פוגע", כך אדרי.

לדברי אדרי, "אלון חסן זה עובד נמל בתפקיד מנופאי מושעה, לא יושב ראש ועד, לא מנהיג. קודם כל תחזור לנמל כי אתה מושעה, לא על ידי ההסתדרות, אלא על ידי הנהלת הנמל. הרי כשהוא רצה לחזור, הוא הגיע לשערי הנמל בלי לשאול איפה הוא עובד. מה חשבת, שתכנס לנמל וההנהלה תפרוש לך שטיח אדום? בן אדם שחושב באופן נקי לחזור לעבודה לא מייצר פרובוקציות."

נזכיר כי לפני כמה ימים אלון חסן הגיע לשערי הנמל, אך לא הורשה להיכנס, בטענה כי הוא עובד מושעה ויש לחכות האם הפרקליטות תערער על זיכויו. אז, חברי ועד הציוד המכני תמכו בחזרתו כעובד ופנו להנהלת הנמל כדי להביע את תמיכתם.