אלון חסן: "הוועד של נמל אשדוד מכר את נשמתו לשטן"

העימות בין חסן לוועד הציוד המכני בנמל מחריף • בקבוצת וואטסאפ שהקים חסן כדי לרתום את העובדים לתמוך בחזרתו לתפקיד יו"ר הוועד, הוא קורא לעובדים לעזוב את ההסתדרות הכללית • הנהלת נמל אשדוד: "אלון חסן הוא עובד מושעה. ההחלטה בעניינו תהיה רק לאחר קבלת פסק דין חלוט"

אלון חסן / צילום מאיר מאירי
אלון חסן / צילום מאיר מאירי

העימות בין אלון חסן לוועד הציוד המכני בנמל אשדוד, שאותו הנהיג לפני החקירה הפלילית, עולה מדרגה: חסן עושה כל מה שביכולתו כדי לחזור לתפקידו הקודם ולהנהיג את הוועד החזק ביותר של נמל אשדוד. בקבוצת וואטסאפ שהקים לאחרונה כדי לרתום את העובדים לתמוך בו, הוא קורא להם לעזוב את ההסתדרות הכללית אליה הם שייכים ומכנה את חברי הוועד הנוכחיים "בוגדים".

"הוועד הזה מכר את נשמתו לשטן", כותב חסן בהודעות שהגיעו לידי "גלובס". "אבל אני ממש לא צריך שהם יתנו לי קרדיט או שיפנו לי מקום. אוי ואבוי לי ולכם אם הייתי צריך את זה. הם צריכים לעשות דבר אחד - לא לחתום על שום הסכם, כיוון שהם איבדו את הלגיטימציה. ברגע שהם הפכו להיות משרתים של ההסתדרות ושכחו שהם נציגי עובדים הם לא ראויים לכל התייחסות. פעם אחת בוגדים, תמיד בוגדים". בימים אלה מתקיים בנמל אשדוד משא-ומתן בין ה הסתדרות הכללית והעובדים לבין המדינה והנהלת הנמל. בסופו של משא-ומתן אמורים הצדדים להציג תוכנית התייעלות לקראת הפתיחה של הנמל החדש בעוד כשלוש שנים.

אלון חסן
 אלון חסן

עזיבת ההסתדרות הכללית ומעבר להסתדרות אחרת, מהלך אותו ככל הנראה מנסה ליזום חסן, אינו צעד פשוט כלל לאור ניהול המשא-ומתן הארגוני. בית הדין הארצי לעבודה פסק בעבר כי במהלך משא-ומתן מתקדם בחברה בין הנהלת החברה לעובדים, העובדים מנועים מלבצע מעבר בין נציגויות העובדים. 

"אני מבין אותו, הכוח חזר אליו אחרי ארבע שנים", אומר היום (ד') בשיחה עם "גלובס" גורם בכיר המקורב להסתדרות הכללית ומפריך את טענות על פיהן ההסתדרות החלה במשא-ומתן מזורז מהחשש שחזרתו של חסן יכולה לפוצץ את המשא-ומתן. "ההסתדרות לא ישבה וחיכתה לזיכויו של חסן. אנחנו התקדמנו במשא-ומתן וממשיכים להתקדם. בכל מקרה, צריך לראות קודם מה הפרקליטות תחליט, האם יוגש הערעור. אלון חסן עדיין בהשעיה, ורק לפני כמה ימים אפילו הנהלת הנמל לא הכניסה אותו לנמל", הוא מוסיף.

בנמל אשדוד ישנם לא פחות מ-12 ועדים שונים, איתם מנסה הנהלת החברה לקיים משא-ומתן בנוגע להתקדמות רפורמת הנמלים. הסכסוך בין ההנהלה לוועדים אף הגיע לא פעם לשביתות ולבית הדין האזורי לעבודה.

לפיכך, חזרתו של חסן בעייתית לא רק להסתדרות ולוועד אותם חסן קורא לעזוב, אלא גם לא להנהלת נמל אשדוד - על אף הסכסוכים הקודמים עם הוועד הנוכחי, נדמה כי בהנהלה יעדיפו להמשיך במשא-ומתן עמם מאשר עם חסן שעלול לסבך את ההתקדמות שהושגה.

עם זאת, בהנהלה שומרים בשלב זה על איפוק ואומרים כי הם מחכים לראות האם הפרקליטות תגיש ערעור. לדברי המקור המקורב להנהלה, "מה שיקבע את חזרתו של חסן זה לא המהומות או הפרובוקציות, אלא האם יהיה ערעור או לא".

בוועד הנוכחי של הציוד המכני שנבחר רק לפני כמה חודשים, כמצופה, מתנגדים נחרצות לחזרתו של חסן לתפקידו הקודם בוועד ובמיוחד לניסיונותיו לרתום את העובדים נגדם. לדברי אבי אבן חיים, מ"מ של יו"ר הוועד המכני, "בימים האחרונים אנו ערים לניסיונות ארס והסתה נגד חברי הוועד מצד אדם אחד באמצעות לחץ מסיבי על העובדים ומנסה ליצור בסיס שקרי ונוקט בלשון הרע כנגדנו.

"האמירות כנגד חברי הוועד 'מכר נשמתו לשטן' ו-'בוגדים' מצדו הם חציית גבול וחוטאים לאמת. אנחנו אלה שדרשו להחזיר את אלון חסן לנמל! הוא מצדו מסית נגדנו, אין אבסורד יותר מזה. במשך כל התקופה שבה אלון נאבק על חפותו, אנחנו נאבקנו ועדיין נאבקים בשביל העובדים. כל מי שהגיע היום להביע מחאה נוכח לגלות שכולנו באותו צד ופעלנו להשבתו. אנחנו חוזרים ומדגישים - מעולם לא פעלנו נגד חזרתו של אלון לעבודה בשום דרך". אבן חיים מוסיף ואומר כי גם הוועד הנוכחי פועל באופן נחרץ כדי להשיג את ההסכם שיטיב עם העובדים. "המטרה שלנו היא משותפת - להביא הסכם מיטבי עבור העובדים בשקיפות מלאה. אנחנו גם רוצים להרגיע א ולומר שאנחנו לא מתכוונים לחתום על הסכם שאינו מטייב עם העובדים, אנחנו לא "בלחץ לחתום מהר" כפי שאלון מנסה  להציג זאת".

מהנהלת נמל אשדוד נמסר בתגובה כי "חברת נמל אשדוד לומדת את פסק הדין בעניינו של אלון חסן ומשמעויותיו. החברה פועלת בהתאם לדיני העבודה, ההסכמים הקיבוציים והוראות רשות החברות הממשלתיות. אלון חסן הוא עובד מושעה. ההחלטה בעניינו תהיה רק לאחר קבלת פסק דין חלוט".