ביהמ"ש החזיר את נאמני הוניגמן וקניוני עופר לשולחן המו"מ

נאמני רשת האופנה הקורסת מבקשים למכור 4 מסניפיה לרשת קיווי, אך קניוני עופר, שבהם נמצאות החנויות, מתנגדים • ביהמ"ש דחה את החלטתו בנושא כדי לאפשר לצדדים ליישב את המחלוקת • במהלך הדיון הושגה הסכמה בין קרן ריט 1 ונאמני הוניגמן על מכירת חנות נוספת לרשת קיווי

הוניגמן / צילום: תמר מצפי
הוניגמן / צילום: תמר מצפי

השופט חגי ברנר מבית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה היום (ג') את החלטתו בנוגע לבקשת נאמני הוניגמן לאשר מכירת 4 חנויות נוספות של הרשת (חנויות MIX), חרף התנגדות בעלי קניוני עופר בהם נמצאות החנויות. זאת כדי לאפשר לצדדים להגיע לכדי פשרה שתייתר את הכרעת בית המשפט בהליך.

במסגרת הדיון הסירה קרן ריט 1 את התנגדותה להמחאת זכויות השכירות בחנות הוניגמן MIX הממוקמת בקניון "פרנדלי" בעפולה, כך שנקבע כי זכויות השכירות בחנות יועברו לרשת קיווי.

במקביל, בעלי השליטה ברשת האופנה, האחים מיכה ויעקב הוניגמןצפויים להיחקר היום על-ידי המנהל המיוחד, עו"ד נדב לב, שמונה לניהול נכסיהם בתיק פשיטת הרגל המתנהל בעניינם.

במהלך הדיון רווי יצרים המשיכו קניוני עופר בהתנגדותם הנחרצת לבקשת הנאמנים, תוך שהם מנמקים את התנגדותם, בין היתר, בפגיעה בתמהיל החנויות בקניונים והצורך לפצל את חנויות ה-MIX לשתי חנויות נפרדות. זאת, לאור העובדה שחברת קיווי לא מעוניינת לשכור את החנויות בכללותן אלא רק חלק מהן.

נאמני הרשת, עורכי הדין קרן רייכבך-סגל ופיני יניב, דחו את טענת קניוני עופר וייחסו להם חוסר תום-לב מובהק, בטענה כי הסיבה האמיתית העומדת מאחורי התנגדות זו היא מיקומם הנחשק של החנויות (ביל"ו סנטר, פתח-תקווה ובאר-שבע). בהקשר זה רמזו הנאמנים כי בכוונת קניוני עופר לנצל את יציאתה של הוניגמן מהתמונה ולבקש דמי שכירות גבוהים יותר מהחנות החדשה שתגיע במקום. קניוני עופר הכחישו בלשון רפה כי מתנהלים מגעים בינם ובין גורמים אחרים (שאינם רשת קיווי) לצורך השכרת החנויות, מה שבהחלט מעלה ספק בכל הנוגע לתום-ליבה של החברה.

במסגרת הדיון, באת-כוח קניוני עופר, עו"ד ליהי בלומנפלד, טענה כי השאלה, האם בעלי תפקיד בהליך הבראה יכולים לכפות על קניון להמחות זכות שכירות ובכך להשפיע על תמהיל החנויות בקניון, היא שאלה עקרונית. השופט ברנר הסכים לכך, ונראה שגם מסיבה זו וכדי להימנע מהכרעה בעלת השלכה רוחבית על תיקים עתידיים או קיימים של חברות אופנה או אחרות המצויות בהליכי חדלות פירעון, הוא דחה את החלטתו בנושא ואיפשר לצדדים להמשיך בהידברות.

עם זאת, טענה זו של קניוני עופר הוציאה משלוותם את עורכי הדין גלילה הורנשטיין ואופיר רונן, המייצגים את עובדי הרשת הקורסת, אשר הרימו קול צעקה וטענו כי תמהיל החנויות בקניון הוא לא "שני לוחות הברית", וברור שאם יגיע שוכר חדש בנעלי הוניגמן ויבקש לפתוח חנות שונה, התמהיל ישונה בהתאם.

בנוסף, עו"ד הורנשטיין יצאה נגד בעלי הקניונים, כינתה אותם "הטייקונים החדשים" וביקשה שעמדתה של קניוני עופר לא תתקבל. עוד הוסיפה הורנשטיין (בנוגע לטענת קניוני עופר כי אין בהליך זה הבראה לחברה, ו"הכול כאן שאלה של כספים שייכנסו לקופת הנשייה"), כי "זה לא נכון שהכול קשור לכסף, מדובר בפרנסה אנשים עובדים שם, זה שיקול", וככל שבית המשפט יחליט לדחות את בקשת הנאמנים, תהיה לכך השלכה רוחבית.

בא-כוח כונס הנכסים הרשמי, עו"ד אילון בריל, ציין כי הדרישה הדורסנית והקשוחה של קניוני עופר התחילה כבר מהיום הראשון, וכי הוא היה שמח אם מליסרון היו באים למגעים בלב פתוח ובנפש חפצה.

לקראת סוף הדיון, כאמור, קרן ריט 1 הגיעה להסכמה בכל הנוגע לסניף הוניגמן בקניון בעפולה. משכך, בית המשפט אישר את מכירת הסניף לרשת קיווי בתנאים שפורטו בהצעת הרכש המתוקנת, תוך שהוא מבהיר, למען הסר ספק, כי "במחצית החנות יימכר המותג הוניגמן קידס, ובמחצית השנייה יימכר המותג קיווי".

לאור מציאת הפתרון ביחס לחנות הבודדת, הגיב בא-כוח הכנ"ר: "כשיש רצון טוב, אז דברים נעשים, ונמצאים פתרונות".

הנאמנים מסרו כי "אנו שמחים על ההסכמה שהגענו עם ריט 1 בדבר המחאת הנכס בעפולה לרשת קיווי. אנחנו מקווים שנוכל להגיע להסכמות עם קניוני עופר, שהם המתנגדים היחידים לבקשת ההמחאה על יתר החנויות הנמצאות במחלוקת".

ממתינים להחלטת הממונה על ההגבלים 

השופט חגי ברנר אישר בשבוע שעבר (ג') למכור לחברת אבני שהם בע"מ (בעלת מותג האופנה קיווי) את מותג הילדים הוניגמן קידס ב-6.3 מיליון שקל, והיא ממתינה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים לצורך אישור העסקה באופן סופי.

בנוסף, השופט אישר גם מכירת בניין שבבעלות האחים הוניגמן תמורת 20.4 מיליון שקל, זאת במסגרת הליך חדלות הפירעון של הרשת הקורסת.

חובות רשת הוניגמן הקורסת מוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.