נאמני הוניגמן לביהמ"ש: למכור את נכסי החברה בכ-20 מ' ש'

נאמני רשת האופנה מבקשים למכור את הנכסים בהם שכנה הנהלת הוניגמן לחברת נדר פז • מדובר בנכס בשכונת פלורנטין בת"א בשטח של כ-950 מ"ר בנוי, המתנשא לגובה של 4 קומות וכולל 17 יחידות דיור

הוניגמן / צילום: תמר מצפי
הוניגמן / צילום: תמר מצפי

חודשיים לאחר שנכנסה קבוצת האופנה הוניגמן להקפאת הליכים עם חובות של בהיקף 233 מיליון שקל, נאמני הרשת מבקשים מבית המשפט למכור את הנכסים בהם שכנה הנהלת החברה בבעלותם של האחים מיכה ויעקב הוניגמן, בסכום של כ-20 מיליון שקל, לחברת נדר פז.

נאמני הוניגמן, עו"ד קרן רייכבך-סגל, רו"ח בעוז גזית ועו"ד פיני יניב, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה לאשר את מכירת הנכס, תוך שהם מציינים כי הבקשה נעשית בהסכמת הנושא המובטח, בנק מרכנתיל דיסקונט. בבקשה שהגישו לבית המשפט מפרטים הנאמנים כי מדובר אמנם בנכס פרטי של בעלי המניות, האחים הוניגמן, אך הוא משועבד להבטחת חובות החברה.

מדובר בנכס אשר בו פעלו משרדי החברה הממוקם בשכונת פלורנטין בתל-אביב בשטח של כ-950 מ"ר בנוי, המתנשא לגובה של 4 קומות וכולל 17 יחידות דיור. לפי הנתונים שצורפו לבקשה, במהלך שנת 2016 כל היחידות היו מושכרות, ודמי השכירות הסתכמו ב-56 אלף שקל לחודש.

עוד מוסיפים הנאמנים כי בעלי המניות נתנו את הסכמתם להחרגת הנכס מהקפאת ההליכים האישית שניתנה להם, כשמדובר בנכס תפעולי שאינו משמש את החברה לצרכיה השוטפים בתקופת ההקפאה, אך הוא צפוי לצמצם את חובותיה של החברה, כשמדובר בחוב מובטח הנושא ריבית. החזקה בנכס תועבר בתוך 60 יום ממועד אישור המכר על-ידי בית המשפט.

נזכיר כי בתחילת השבוע הגישו הנאמנים דוח חריף, במסגרתו הם טוענים כי קיים חשש לניפוח נכסים במלאי של הוניגמן, שהביא להגדלת שורת הרווח באופן מלאכותי. להערכת הנאמנים, הנתון שהציגה הוניגמן בבקשת הקפאת ההליכים נגדה - לפיו קיים מלאי בגבוה של כ-120 מיליון שקל בחניות, בעודפים, במחסנים ומלאי בדים - אינו משקף את המציאות, והמלאי הנכון עומד על בין 38.5 ל-43 מיליון שקל בלבד.

בין הסיבות שמונים הנאמנים לחוסר ההתאמה - רישום פריטי "עודפים" בשווי גבוה יותר מהשווי האמיתי שלהם, רישום יותר פריטי מלאי מאלה הקיימים בפועל והתייחסות בספרים לפריטי אופנה שאינם רלוונטיים למכירה עד כדי "ניפוח" של המלאי.

לפני 10 ימים היה אמור להתקיים הדיון שיכריע את עתידה של הוניגמן ואת מכירת חלק ממנה לחברת אבני אופנת שוהם, בעלי רשת האופנה לילדים ותינוקות קיווי, אולם הוחלט לדחות את הדיון לאחר חג הפסח, ונקבע כי צו הקפאת ההליכים יוארך עד למועד הדיון. במועד הדחייה שופט בית המשפט המחוזי בתל -ביב, חגי ברנר, פנה אל הנאמנים וכתב בהחלטתו כי "טוב יעשו הנאמנים אם ינצלו את פרק הזמן הנוסף על-מנת לנסות ולגבש הסכמות עם משכירים הנכסים". הדיון נקבע ל-10 באפריל.

בפברואר השנה נכנסה החברה למצב של הקפאת הליכים על רקע קשיים כלכליים. החובות האדירים של הוניגמן מוערכים ב-233 מיליון שקל, מתוכם קרוב ל-130 מיליון שקל לבנקים, כ-14 מיליון שקל חוב לעובדים, כ-80 מיליון שקל חוב לנושים רגילים וכ-8 מיליון שקל חוב לבעלי השליטה.