מתחם הקניות והבילוי "מול החוף וילג'" ליד חדרה נפתח רשמית

מדובר בשטח מסחרי של 40 אלף מ"ר, אשר הושקעו בבנייתו כחצי מיליארד שקל • מאחורי הפרויקט עומדת חברת אמירי גן, והוא כולל למעלה מ-100 בתי עסק וכן בריכת גלישת גלים • מנכ"ל המתחם, גדי שטרן, על שכר הדירה: "אצלנו העלויות יהיו עד 200 שקל למטר"

מול החוף וילג' / צילום: יניב מילוא
מול החוף וילג' / צילום: יניב מילוא

השבוע נפתח באופן רשמי מתחם הקניות והבילוי "מול החוף וילג'" סמוך לעיר חדרה. מדובר בשטח מסחרי של 40 אלף מ"ר, אשר הושקעו בבנייתו כחצי מיליארד שקל, והיא נמשכה כ-5 שנים. מי שעומדת מאחורי הפרויקט היא חברת אמירי גן, והוא כולל למעלה מ-100 בתי עסק וכן בריכת גלישת גלים.

מדובר בפרויקט רחב אשר משתרע על שטח כולל של 180 אלף מ"ר, וצפויים להיבנות בו 3 בנייני משרדים בני 22 קומות ובניין נוסף של דיור מוגן. כמו כן, ישנם כ-9,000 מ"ר מסחרי שטרם שווקו. בין העוגנים של המתחם נפתחת חנות זארה בגודל של 2,400 מ"ר וסניף של רשת יוחננוף שישתרע על שטח של כ-8,000 מ"ר.

בהתייחס לגובה שכר הדירה במתחם, אומר היום (ד') ל"גלובס" מנכ"ל המתחם, גדי שטרן, מי שייסד את רשת אינטימה, כי "חנות קמעונאית לא יכולה לשלם יותר מ-200 שקל למטר. אצלנו העלויות יהיו עד 200 שקל למטר ולא יותר מזה, כולל דמי ניהול, מה שאיפשר לרשתות הגדולות לקחת חנויות גדולות יותר". הוא מציין כי עומס שכר הדירה הממוצע במתחם נע בין 8% ל-10%.

זהו הפרויקט הראשון בתחום המרכזים המסחריים הגדולים של חברת אמירי גן, שעד כה התמקד בעיקר במרכזים שכונתיים. מאחורי הפרויקט עומד היזם עודד תורג'מן, מבעלי מלון רמדה חדרה, עם ליווי בנק הפועלים וחברת מנורה.

מתחם ההסעדה והבילוי מהווה כ-20% מהפרויקט וכולל כ-12 מסעדות, ביניהן רשתות כמו לנדוור, ביגה, ורולדין, מסעדות נוספות ופאב.

סוגיה שנותרה תלויה באוויר היא שאלת פתיחת המתחם בשבת. "יש שמועות שחוק העזר העירוני ישתנה, חדרה לקראת בחירות", מציין שטרן, ומוסיף כי "הבעלים והיזם הוא אדם מאמין ולא היה רוצה שהמסחר יהיה פתוח בשבת. קבוצת זארה וקבוצת פוקס לא פותחות בשבת, ושתיהן מהוות כ-30% מהמתחם, כך שבכל מקרה חלק משמעותי יהיה סגור". עם זאת, הוא מוסיף: "הפוטנציאל הוא מאוד גדול בשבת, ונקווה שזה ישתנה בעתיד".