הרשת החברתית: זיכרונות מהטייסת ושותף חדש בספיר קורפ

מי הגיעו לוועידת התעופה הישראלית, ומי זכו בפרסים? • וגם: אלכס ספיר מכניס את ג'רארד גז כשותף בספיר קורפ

סמדר שכטר / צילום: נדב קרלינסקי
סמדר שכטר / צילום: נדב קרלינסקי

בוועידת התעופה הישראלית השנתית של איגוד הטייסים הישראלים, שהתקיימה אתמול (ד') באיירופורט סיטי (מיקום לא מאוד מפתיע), ניתן היה לפגוש אנשי עסקים שבעברם ענדו כנפיים או שלפחות היה להם קשר לתעופה בתפקיד זה או אחר.

הגיעו: מאיר שמיר, בעל השליטה במבטח שמיר אחזקות; תמי בורוביץ, בעלת השליטה באל על; האחים יוסף (ג'ו), רפי ואבי נקש, בעלי ארקיע; היזם וטייס הקרב לשעבר אביב צידון; חמי פרס, יו"ר מרכז פרס לשלום ובעברו טייס קרב; עמוס שפירא, יו"ר עמותת אלוט ובעברו מנכ"ל אל על;האלוף עמיקם נורקין, מפקד חיל האוויר; בצלאל מכליס, מנכ"ל אלביט; יוסי ויס, מנכ"ל התעשייה האווירית העומד לפני פרישה מתפקידו; רן אלקבץ, יו"ר ועד הטייסים באל על; נציגי חברות זרות ועוד. בסופה של הוועידה הוענקו אותות יקירי התעופה למספר טייסים, בהם בין היתר סמדר שכטר, הקברניטה המסחרית הראשונה בישראל. שכטר קיבלה את האות מידי יוסי שוב, יו"ר איגוד הטייסים. עוד קיבלו אות: דני שפירא, יצחק (איקה) ברנדט, וסמוקי הרולד סימון, ממייסדי חיל האוויר הישראלי ובעבר מבעלי סוכנות סימון את ויזל, שנרכשה על-ידי מגדל ומוזגה עם מבטח שמיר. סימון (97) הגיע לישראל כמתנדב למלחמת העצמאות והשתתף בגיחה הראשונה של חיל האוויר.

סמדר שכטר / צילום: נדב קרלינסקי
 סמדר שכטר / צילום: נדב קרלינסקי

חברת ספיר קורפ שבשליטת היו"ר אלכס ספיר, רוכשת עוד 49% ממלון NoMo SoHo שברחוב קרוסבי במנהטן, מחברת AJNN של איש העסקים ג'רארד גז ורעייתו ג'קלין רוז.

שוויו של הנתח הנרכש הוערך בכ-33 מיליון דולר ואילו העסקה תתבצע באמצעות הקצאה של מניות המהוות כ-26% מההון של ספיר ועוד כ-2.8 מיליון אופציות. כיום עומד שוויה של ספיר קורפ  בבורסה על 255 מיליון שקל כך שמדובר בעסקה בשווי של כ-94 מיליון שקל (כ-26 מיליון דולר). לאחר השלמת העסקה, הכפופה למספר תנאים מתלים, תחזיק ספיר ב-99% מהמלון.

אלכס ספיר ציין כי "הסכם זה מקנה לחברה שליטה מלאה במלון NoMo SoHo בניו יורק ומגדיל את ההון העצמי של החברה".