מכרז | בלעדי

י.ד עשוש תקים את המתחם התפעולי החדש של הרכבת

שווי המרכז עומד על 100 מיליון שקל • זהו השלב הראשון בהקמת המתחם החשמלי באשקלון, כחלק מפרויקט החישמול של רכבת ישראל

רכבת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
רכבת ישראל / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

פרויקט החישמול של רכבת ישראל: חברת י.ד עשוש תשתיות זכתה לאחרונה במכרז הרכבת לביצוע הקמת המתחם התפעולי החדש, שישמש לתחזוקת מערכי הקרונועים החשמליים הדו-קומתיים, כך נודע ל"גלובס". שווי המכרז עומד על 100 מיליון שקל, והוא מהווה את השלב הראשון בהקמת המתחם החשמלי באשקלון בעלות שמוערכת בכחצי מיליארד שקל.

העבודות בפרויקט הקמת המתחם החשמלי באשקלון כוללות, בין היתר, סלילת 11 ק"מ מסילות בתוך המתחם, הקמת רציף מכין באורך 350 מטר לטיפול במערכי הרכבת המחושמלים, והקמת מספר מבנים, ביניהם מבני הנדסה, מבנה חשמל, מאגר מים ומשאבות. כמו כן, העבודות כוללות את בניית תשתית החשמול לצד המסילות במתחם.

זאת, לצד הקמת מוסך הקרונועים החשמליים, שיבוצע על ידי חברת סימנס, במסגרת מכרז הרכבת לרכישת הקרונועים החשמליים הדו-קומתיים, שבו זכתה החברה.

המתחם התפעולי באשקלון יתווסף למתחם התחזוקה של רכבת ישראל בבאר שבע, הגדול ביותר במזרח התיכון, למתחם התחזוקה בלוד, שאליו התווסף באחרונה מוסך הרכבות החשמלי הראשון בארץ, ולמתחמי התחזוקה של הרכבת בחיפה.

"המתחם התפעולי החשמלי באשקלון הנו חלק חשוב בתוכניות הפיתוח האסטרטגיות של רכבת ישראל", מציינים ברכבת, "תוכניות אלה כוללות הרחבה משמעותית של רשת המסילות ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות (חשמול, מערכת איתות מתקדמת) על מנת לענות על הביקושים הגוברים לרכבת בעשורים הקרובים, ולהפוך את רכבת ישראל לקטר התחבורתי של ישראל".

במסגרת פרויקט החישמול, שמועד השלמתו נדחה לאחרונה לערב סוכות וצפוי להידחות שוב למועד לא ידוע, רכבת ישראל הזמינה 60 סטים של קרונועים חשמליים, המהווים כ-330 קרונות, זאת בנוסף לכ-62 קטרים חשמליים שהוזמנו וכבר החלו להגיע, וכן הסבת 300 קרונות דאבל דק להנעה חשמלית.