yes | בלעדי

בזק בינ"ל ו-yes החלו בהשקה שקטה של חבילת טריפל

ההשקה כרגע בשלב מקדמי, במסגרתו משווקת חבילת טריפל הכוללת את סטינג TV לצד ספק ותשתית אינטרנט במחיר של 200 שקל לחודש - שצפוי לרדת אחרי ההשקה הרשמית

מנכ"ל yes, רון אילון / צילום: איל יצהר
מנכ"ל yes, רון אילון / צילום: איל יצהר

בזק בינלאומי החלה בשיווק ניסיוני של חבילת הטריפל המשולבת עם הסטינג TV מבית yes. מדובר בפיילוט שכרגע במוקדי החברה מציעים אותו במסגרת של שימור לקוחות, כאשר הוא משווק על אש קטנה ועל-מנת לוודא שהמוצר והשירות "מנגנים" ללא תקלות.

ההכרזה הרשמית על ההשקה צפויה בשבועות הקרובים. המחיר של חבילת הטריפל במסגרת הניסוי עומד על 200 שקל לחודש, אך ל"גלובס" נודע כי המחיר בהשקה יהיה נמוך יותר וככל הנראה ינוע סביב 150-200 שקל לחודש.

החבילה המשווקת בטריפל היא בחבילה מרובת ערוצים, כך שהלקוחות צפויים לקבל חבילה אטרקטיבית הכוללת גם את האינטרנט והתשתית של בזק, פלוס טלפוניה. ככל הנראה בזק בינלאומי שומרת על עוד כמה הפתעות לקראת ההשקה.

הערכה בשוק היא שהכניסה של בזק בינלאומי לשיווק חבילות טריפל הכוללת את סטינג TV תעלה את רמת התחרות בחבילות הטריפל. בזק בינלאומי היא לא עוד שחקן בשוק האינטרנט. היא השחקן הגדול ביותר בשוק, עם יכולות מאד חזקות ועם נתח שוק של 40%, כך שלקוחות בזק בינלאומי שישקלו לעבור לטריפל של סלקום או פרטנר בשל הטלוויזיה האינטרנטית והמוזלת שהן מציעות, יקבלו הצעה נוספת - וכנראה לא פחות אטרקטיבית.

בזק בינלאומי ו-yes בדרך לאיחוד?

משרד התקשורת התיר לבזק בינלאומי לשווק את הטריפל עם סטינג TV, ולא אפשר לבזק עצמה לשווק את הטריפל, וזאת על-מנת לשמר את ההפרדה בין החברות-הבנות של בזק לחברת-האם. ההחלטה של המשרד מאפשרת לחברות-בנות לקדם מיזמים בינן לבין עצמן ללא הגבלות, כל עוד הדבר נעשה במנותק מחברת-האם בזק.

הסטינג TV הוא מוצר של חברת הלווין yes, אך הוא פועל באופן עצמאי ובמנותק ממנה. העובדה שהוא נמכר בנפרד ובהתקנה עצמית של הלקוחות הקשתה עליו מבחינה שיווקית. בזק בינלאומי היא הגורם שאמור לתת לו את הדחיפה החזקה שהוא זקוק לה, ומזה שתי החברות ירוויחו.

בזק בינלאומי נכנסת למוצר שהוא מבחינתה עולם חדש שהיא לא התנסתה בו עד עתה, והוא עוזר לה מאד בהרחבת היצע השירותים ללקוחות ששוקלים או רוצים לעבור לעולם הטלוויזיה האינטרנטית החדשה. עבור yes זו הזדמנות לתת דחיפה למוצר שהיא פיתחה. במציאות הקשה של שוק הטלוויזיה בה yes מאבדת לקוחות רבים שמעדיפים לחסוך עלויות ולעבור לחבילות הזולות שמציעות פרטנר וסלקום, היא נדרשת לסיוע בשיווקו, שאותו היא מקבלת כעת מחברה אחות.

נזכיר רק כי במקביל לשיתוף-הפעולה השיווקי בין החברות, יורחב שיתוף-הפעולה בין החברות, ומיזוג ביניהן כבר לא נשמע כמופרך בבזק.

נזכיר כי חברת פלאפון החלה לאחרונה אף היא לשווק את הסטינג טי וי.