הרשת החברתית: בורסות ת"א וסינגפור חתמו על הסכם גיוס הון

וגם: אירוע הפתיחה של התוכנית ליזמות טכנולוגית - 2018 BizTEC בטכניון, אירוע התרמה לקרן לחקר הסרטן בישראל בראשות עו"ד תמיר גילת והרבה ספורט

הבורסות בתל-אביב ובסינגפור חתמו על הסכם שיתוף-פעולה

חברות טכנולוגיה ישראליות המעוניינות לפעול במזרח הרחוק ודאי ירצו לדעת כי מעתה הן יוכלו לגייס הון בשוק בישראל ובמקביל גם בשוק בסינגפור.

שתי הבורסות הודיעו היום (ב') על הסכם שיתוף-פעולה, במסגרתו יוכלו החברות ליהנות מרישום כפול. ל"גלובס" נודע שההסכם נחתם בסוף השבוע האחרון, בתום מגעים בין שתי הבורסות שנמשכו לאורך חצי השנה האחרונה. שתי הבורסות יפעלו יחדיו לאיתור חברות טכנולוגיה וביומד המבקשות לצמוח ולהתפתח בשוק האסייתי וללוות אותן בתהליך גיוס הכספים וההנפקה, תוך רישום מקביל למסחר בשני השווקים. פעילות זו תכלול סיוע לחברות פרטיות בשלב שלפני הרישום למסחר, בתהליך ההנפקה וכן מתן תמיכה למנפיקים לאחר הרישום תוך מינוף היכרות הבורסות עם השוק והמערכות השונות אשר בידיהן.

איתי בן-זאב, מנכ"ל הבורסה לניירות ערך בתל-אביב, הסביר כי "לראשונה, חברות פרטיות יוכלו לגייס הון בו זמנית בשוק הישראלי והגלובלי במקביל. אנו רואים פוטנציאל עצום בבורסה של סינגפור כנקודת חיבור לאסיה ולעולם כולו באמצעות תהליך תכליתי ויעיל לגיוס הון... חברות הטכנולוגיה הישראליות יוערכו על ידי בסיס משקיעים גלובלי ומקצועי תוך שהן 'נשארות בבית'".

בון צ'יי לו, מנכ"ל הבורסה בסינגפור (SGX), ציין עם ההכרזה כי "השותפות משלימה את מאמציה של הבורסה בסינגפור לחזק את סקטור הטכנולוגיה, וכן את שאיפותיה של סינגפור להיות נקודת חיבור בינלאומית בתחום הטכנולוגיה, המחקר והפיתוח". נציג של הבורסה מסינגפור יגיע בקרוב לישראל, ואמרו לשהות כאן מספר חודשים על מנת לקדם את שיתוף-הפעולה מול חברות הייטק מקומיות.

איתי בן זאב / צלם: איל יצהר
 איתי בן זאב / צלם: איל יצהר

דב מורן תומך בסטארט-אפים אבל חושב יותר בגדול

הטכניון אירח ביום חמישי האחרון את אירוע הפתיחה של התוכנית ליזמות טכנולוגית - 2018 BizTEC. בנוכחים: פרופ' פרץ לביא, נשיא הטכניון; פרופ' בועז גולני, סגן נשיא הטכניון לקשרי חוץ ופיתוח משאבים; דנה שפר, מנהלת מרכז היזמות בטכניון; דיתה ויהודה ברוניצקי, מייסדי קבוצת אורמת, שגם תרמו להקמת מרכז ברוניצה ליזמות בטכניון.

השנה נבחרו לתוכנית היזמות 26 קבוצות יזמים (מתוך כ-120), כאשר שווי הפרסים הוא כ-300 אלף שקל. במקום נערך גם פאנל אותו הנחה היזם דב מורן, ובו השתתפו בוגרי התוכנית. מורן אמר במהלך הערב כי "סטארט-אפ ניישן" זה כינוי פנטסטי לישראל, "אבל אנחנו צריכים להיות יותר הייטק ניישן". לדבריו ההצלחות הגדולות באמת בישראל הן של חברות כגון צ'ק פוינט, מלאנוקס, גלילאו, אורבוטק ואורמת.

"רובן מבוססות חומרה ואנחנו חזקים בזה", אמר מורן.

הוא המליץ ליזמים לדאוג לבנות צוות טוב ולהעמיק בנושא ובתוכנית לפני הגיוס. כמה טובה? מורן הסביר בתמציתיות: "יותר טובה".

זה לא רק ספורט 1: משקיעים בהנחתה ובהרמה, ולפתח סטארט-אפ זה כמו לרכוב על אופניים

ביום חמישי נפגשו במרכז הטניס ברמת השרון חובבי הספורט הלבן. במקום נערך כנס בהשתתפות אנדי רם, אלוף ישראל לשעבר בטניס זוגות ורונן מורלי, מבכירי מאמני הטניס בארץ. עוד נכחו במקום משקיעים, בעיקר מעולם הנדל"ן, זאת בשל נוכחותם של נציגי יזמית הנדל"ן, HAP INVESTMENT, המתמחה בעיקר ביזמות והשקעות נדל"ן בארה"ב, המעניקה חסות לתחרויות הנוער במרכז. את החברה ייצגו ניר אמזל, שותף ומנכ"ל ואמיר חסיד, שותף ומנהל פיתוח עסקי. רם נידב למעוניינים טיפים להצלחה, וכשנשאל על מוטיבציה אמר: "מי שלא יודע להסתכל על החצי כוס המלאה שיעביר לכוס קטנה יותר".

ניר אמזל אנדי רם ואמיר חסיד / צילום: שני רייך
 ניר אמזל אנדי רם ואמיר חסיד / צילום: שני רייך

זה לא רק ספורט 2: לפתח סטארט-אפ זה כמו לרכב על אופניים

את יום חמישי האחרון העבירו נציגיהן של 10 חברות סטארט-אפ בתחרות של חברת מאסטרקארד. לא מדובר היה רק בקרב מוחות. המשתתפים לקחו חלק גם במסע אופניים לאורך 12 ק"מ, כאשר החברות התחרו על האפשרות להציג עצמן בתוכנית Start Path הגלובלית של מאסטרקארד שתערך בניו-יורק, ותומכת בסטארט-אפים צעירים לפיתוח פתרונות מסחריים. בחברות המשתתפות היו סטארט-אפים מתחומי הפינטק, הסייבר והמסחר האלקטרוני, כאשר סגל השופטים כלל את ג'ייסון ליין, סגן נשיא לפיתוח עסקי מאסטרקארד אירופה; אנדרס המברגר, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל; שירה באום, מנהלת מחלקת חדשנות ודיגיטל בלאומי קארד, ואבישג פישמן, מנהלת פיתוח עסקי ואסטרטגיה; רועי מינקוב, ראש תחום פיתוח עסקי אסטרטגיה, חדשנות ופינטק בישראכרט; ארז אהרוני, מנהל טכנולוגיה ב-CAL ושלי בכור, מנהלת חדשנות; עופר קויפמן, מנהל תחום חדשנות ודיגיטל בלאומי קארד; עמי איסקוב, אחראי פינטק בבנק הבינלאומי; רן לויצקי, מנהל מיזמי פינטק ב-Viola; אוהד כהן, מנהל פיתוח עסקי ופינטק בארנסט אנד יאנג, ואורי ציחור, מנהל תחום ההייטק. עוד השתתפו עוז עזריה, מנהל פיתוח עסקי במאסטרקארד, ועומר אונגר, נציג מאסטרקארד ישראל.

במקום הראשון בתחרות (הסטארט-אפים. לא האופניים) זכתה חברת Rewire המציעה שירותים פיננסים לאזרחים בינלאומיים, אותה ייצגו אור בנוז, המייסד והמנכ"ל ואלון פרץ, מנהל הפיתוח. הזוכים יטוסו לניו-יורק שם יתחרו בתחרות הבינלאומית. במקום השני זכו נציגי AskToPay - אפליקציית תשלומים דרך הסמארטפון, הפונה לבני נוער. אלה, זכו בזוג כרטיסים לגמר ליגת האלופות בין ריאל מדריד לליברפול. ע

וד השתתפו נציגי הסטארט-אפ Sonarax המפתח אימות קולי, אותו ייצגה גלית לב-רן, סמנכ"לית הלקוחות. היא אמנם לא זכתה בתחרות אבל הסטארט-אפ, כך נראה, משך את תשומת לב השופטים. אנדרס המברגר, מנכ"ל מאסטרקארד ישראל ציין כי השנה עלו לגמר גם שני סטארט-אפים שנוסדו על ידי נשים.

 רוטשטיין  עזריה  אונגר  המברגר  בנוז פרץ  לוין  / צילום: יוסי אלוני
  רוטשטיין עזריה אונגר המברגר בנוז פרץ לוין / צילום: יוסי אלוני

יקיר גבאי ותמיר גילת מארחים בלונדון

בסוף השבוע התקיים בביתם בלונדון של אלנה ויקיר גבאי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן המסחרי אראונדטאון, אירוע התרמה לקרן לחקר הסרטן בישראל בראשות עו"ד תמיר גילת. באורחים הרבים מישראל הייתה גם לילך אשר-טופילסקי, מנכ"לית בנק דיסקונט, ובעלה האדריכל מרק טופילסקי, שהגיעו כמוזמנים של גילת. עוד נכחה ד"ר שני פאלוך, מנהלת יחידת השד בשערי צדק שהייתה הרופאה של קרן נהרי-גילת ז"ל, זוגתו של גילת, שנפטרה ממחלת הסרטן.

פאלוך נשאה נאום והציגה תוצאות מחקרים חדשים. באורחים היה גם מרק רגב, שגריר ישראל בבריטניה ואחרים.

אלנה גבאי סיפרה לאורחים על הדרך בה הכירה את גילת, באחד מאירועי השגריר, אליו היא הקדימה להגיע אך עוכבה בשל סידורי ביטחון במקום. גילת שהבחין בה עומדת בחוץ ובקור, נתן לה את הג'קט שלו, ומאז שמרו השניים על קשר.