גיל שרון, מנכ"ל גולן טלקום, לא יתמודד לתפקיד מנכ"ל בזק

ההערכה היא ששרון היה נדרש לוותר על החזקותיו בגולן טלקום כדי להתמודד על התפקיד, אך אינו מעוניין לעשות זאת מכיוון שהן שעשויות להניב לו הרבה כסף כאשר גולן תעבור לרווחיות

גיל שרון / צילום ארכיון: תמר מצפי
גיל שרון / צילום ארכיון: תמר מצפי

גיל שרון, מנכ"ל גולן טלקום, הודיע באופן רשמי על כוונתו שלא להגיש מועמדות לתפקיד מנכ"ל בזק. שרון עדכן את היו"ר שלמה רודב על כך ששקל את הנושא והחליט בסופו של דבר להמשיך בתפקידו בגולן טלקום ולא להתמודד על התפקיד בבזק.

עבור שרון, התמודדות על התפקיד הייתה מחייבת ככל הנראה מכירת החזקותיו בגולן טלקום וויתור על הרבה מאוד כסף שהוא עתיד לקבל כאשר גולן תעבור לרווח. ההישארות שלו בתפקידו הנוכחי, ביחד עם האופציות שנפתחות בפני החברה על רקע שינויים שייתכנו בשוק הסלולרי בעתיד הקרוב, גרמו לו להסיק את המסקנה המתבקשת.

נזכיר כי אלקטרה צריכה, החברה האם של גולן טלקום, הודיעה לפני כמה שבועות שהיא שוקלת לפצל את גולן ולהפוך אותה לחברה ציבורית עצמאית. באופן הזה, יקבלו בעלי המניות של אלקטרה צריכה מניות בגולן טלקום על פי שיעור החזקתם. הפיצול יאפשר לגולן טלקום יתרונות רבים משום שהחברה לא תעיק על פעילות אלקטרה צמיחה ועל המניה שלה וגם ההיפך. כמו כן, הדבר יקנה לה גמישות במקרה שהבעלים ירצו למכור את גולן טלקום, או דרכה לרכוש חברות ולהתבסס בשוק הסלולרי כשחקן גדול יותר.

גיל שרון, לשעבר מנכ"ל פלאפון, הוא שהביא את אלקטרה צריכה לעסקת הרכישה של גולן, והוא משמש כמנכ"ל הפעילות מאז שהושלמה העסקה בתחילת 2017. בהתייחסו לסוגיית מינוי המנכ"ל בבזק, אמר רודב בשיחה עם אנליסטים ביום חמישי האחרון, כי התהליך יושלם בתוך כמה שבועות. רודב לא התחייב לתאריך, ועל פי הערכות בבזק, במהלך יוני יוחלט מי יהיה המנכ"ל הבא. בינתיים ממשיכה ועדת האיתור של הדירקטוריון לסנן ולראיין מועמדים, כולל סמנכ"לים בבזק שרודב קרא להם להגיש מועמדות וציין שהמינוי פתוח לכולם. חברת עמדה היא המלווה את הוועדה לאיתור מנכ"ל לבזק לאורך התהליך.