חברת י.ח דמרי נכנסת לראשונה לתמ"א 38 בתל-אביב

החברה חתמה על הסכם שת"פ עם חברת גלים במסגרתו שתי החברות ייזמו כ-20 פרויקטים בתל-אביב • ברקע: אישור תוכנית רובע 4 בתל-אביב-יפו שאמורה לייצר היצע של כ-5,000 דירות חדשות בלב העיר

יגאל דמרי / צילום: איל יצהר
יגאל דמרי / צילום: איל יצהר

חברת י.ח דמרי נכנסת לראשונה לתחום תמ"א 38 בעיר תל-אביב-יפו, החברה חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת גלים המתמחה בפרויקטים במסגרת תמ"א 38. על פי ההסכם, שתי החברות ישתפו פעולה בייזום כ-20 פרויקטים בעיר תל-אביב שיקודמו במסגרת מסלול הריסה ובנייה מכח תמ"א 38. עוד על פי ההסכם, דמרי תהיה זו שתבצע את בניית הפרויקטים בפועל בעוד גלים תהיה אחראית על הפעילות מול בעלי הדירות וועדי הבניינים. שיתוף הפעולה נחתם על רקע האישור הטרי של תוכנית רובע 4 בעיר תל-אביב-יפו, שעתידה להגדיל את הוודאות לביצוע הפרויקטים האמורים ועל פניו אמורה לייצר היצע של כ-5,000 דירות חדשות בלב העיר.

החברה המשותפת, שתקרא דמרי-גלים, מתכננת לפעול בשנים הקרובות בתחום וכבר מקדמת פרויקטים שונים ברחבי העיר. השותפות נמנעה עד כה להגיש בקשות להיתר כל עוד תוכנית רובע 4 לא אושרה, אולם כעת עם אישורה הסופי, נכנסו חלק מהפרויקטים לשלבי תכנון סופיים ובקשות להיתר צפויות להיות מוגשות בקרוב, כך על פי אנשי החברה.

בין הפרויקטים אותם מתכננת השותפות החדשה לקדם אפשר למצוא פרויקט ברחוב חוני המעגל שבמסגרתו יהרסו 25 דירות ישנות ויבנו 58 דירות חדשות, פרויקט ברחוב בן סרוק להריסת 4 בניינים ישנים ובמקומם יבנו 86 יחידות דיור חדשות, פרויקט נוסף ברחוב אנטיגונוס במסגרתו 17 דירות ישנות יהרסו ובמקומן צפויות לקום 30 דירות חדשות וכן פרויקט ברחוב פינלס שיכלול 30 דירות חדשות במקומן של 15 שיהרסו.

את החברה המשותפת מלווים מספר משרדי אדריכלים בהם: בר אוריין אדריכלים, גלאון-פישביין, רימוק אדריכלים ועוד. כאמור, קבלן הביצוע בכל הפרויקטים תהיה חברת י. ח דמרי בעצמה.

לדברי עמוס דבוש, סמנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של חברת י.ח דמרי: "אנו רואים בפרויקטי התחדשות עירונית את עתיד הבנייה בישראל מכיוון שעתודות הקרקע בארץ ובייחוד בתל-אביב מוגבלות. חידוש מתחם מגורים שונה לחלוטין מבניית פרויקט חדש: מדובר באתגר עצום מרמת התכנון של פרויקט חדש בתוך שכונה ותיקה ועד כמובן התחשבות בדיירים שמפנים את בתיהם".

לדברי ירון בלנק, בעלי חברת גלים: "שילוב הכוחות של דמרי-גלים יוצר מערכת איכותית לניהול דיירים ומתן מענה ופתרונות בניה ויכולת ביצוע ורכש אדירה שלא אופיינית בענף. חשוב להבין, שבניה במרקם עירוני צפוף כמו במרכז תל-אביב הוא מקצוע בפני עצמו ואנו נערכים בהתאם עם ציוד מתאים וצוותי ביצוע מקצועיים שיקטינו ככל הניתן את משך הפרויקט. אין ספק כי הדיירים הוותיקים ייהנו משיתוף הפעולה בין החברות".