נעילה מעורבת בוול סטריט; ה-FANG משכו מעלה את הנאסד"ק

מניות הטק ריכזו עניין חיובי ומשכו את הנאסד"ק מטה, בזמן שהדאו ירד במסחר היום • מנכ"ל סטארבקס הודיע על פרישתו • בגזרת המאקרו: נתוני תעסוקה גבוהים מהתחזית

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

יום המסחר הנוכחי (ג') ננעל במגמה מעורבת. 

 

בעקבות כנס WWDC שנפתח אתמול (ב'), אפל  הייתה לאחת המניות המדוברות של יום המסחר. במהלך הכנס הודיע אפל על השקעותיה בתחום ה-AR, החידושים של סירי, שינויים ב-CarPlay וכמובן - אנימוג'ים מותאמים אישית.

טוויטר  מצטרפת למדד 500 S&P ותחליף את מניית תאגיד החקלאות מונסנטו. המנייה מגיבה בהתאם ועלתה במסחר היום.

הווארד שולץ התפטר מתפקידו כיו"ר סטארבקס  קורפ לאחר כ-30 שנה בהן שינה את הרגלי הצריכה של האמריקאים. פעילותו של שולץ לקידום סוגיות חברתיות העלתה את הסברה גי הוא עשוי לרוץ למשרה פוליטית ביום מן הימים.  "זה נראה כאילו רק אתמול ניגשתי לסניף פייק פלייס, חציתי את המפתן ונסחפתי לתוך עולם של קפה וקהילה. באותו הרגע החל מסע של חיים שלמים", כתב אתמול (ב') שולץ במכתב לעובדים, בהתייחסו לסניף הראשון של החברה בסיאטל. כיום יש לסטארבקס יותר מ-28,000 סניפים ב-77 מדינות ברחבי העולם. 

הרכישה של פלטפורמת גיטהאב הפופולרית לאחסון ושיתוף קוד ע"י מיקרוסופט , תמורת 7.5 מיליארד דולר במניות, גוררת תגובות מעורבות. בעוד שחלק מהמתכנתים חושבים שענקית הטכנולוגיה תביא שיפורים לפלטפורמה, אחרים מוחים על הרכישה ואף עוזבים את גיטהאב בתגובה לחדשות. החשש של חלק מהמתכנתים נובע מההיסטוריה של מיקרוסופט בכל הנוגע לפרויקטים של קוד פתוח, בהם מתכנתים מפרסמים ומשתפים את הקוד שלהם באופן חופשי בפלטפורמות כמו גיטהאב. 

פריון נטוורק  כבר איננה בסכנת מחיקה מהנסדא"ק. מכיוון שמחיר המניה עלה שוב אל מעל דולר אחד, והמניה ננעלה במחיר זה מעל 10 ימי מסחר ברציפות, פריון השיגה שוב את תנאי הסף להמשך מסחר בנאסד"ק. בתחילת אפריל הודיעה החברה כי קיבלה מכתב אזהרה מהנהלת הנאסד"ק לפיו היא לא עומדת בסעיף 5450 של כללי המסחר, משום שמחיר המניה שלה היה נמוך מדולר אחד במשך 30 ימי מסחר רצופים. לחברה ניתנה אז תקופה של 180 יום לחזור ולעמוד בתנאי הסף, ואתמול הודיעה פריון כי קיבלה הודעה רשמית מהנהלת הבורסה לפיה החברה השיגה את התנאי.

מאקרו: בהמשך היום יתפרסם דוח תעסוקה המתרכז במספר המשרות שנפתחו במהלך החודש, להוציא את ענף החקלאות. הנתון עמד על 6.7 מיליון לעומת צפי ל-6.49 מיליון.