עסקת ענק: מיקרוסופט רכשה את גיטהאב בכ-7.5 מיליארד דולר

(עדכון) - פלטפורמת המפתחים תירכש בעסקת מניות, ובמסגרת העסקה יהפוך סגן נשיא מיקרוסופט נאט פרידמן למנכ"ל גיטהאב • בשירותי החברה משתמשים כיום 27 מיליון מפתחים • החברה הוערכה ב-2015 ב-2 מיליארד דולר

מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס
מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נדלה / צילום: רויטרס

מיקרוסופט  רכשה את שירות אחסון הקוד גיטהאב בעסקת מניות בשווי 7.5 מיליארד דולר. שוויה של חברת הסטארט-אפ מסן פרנסיסקו הוערך ב-2 מיליארד דולר ב-2015, אך ב-2016 גיטהאב רשמה הפסדים של 66 מיליון דולר במשך שלושה רבעונים.

במסגרת העסקה יהפוך סגן נשיא מיקרוסופט נאט פרידמן למנכ"ל גיטהאב. מנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה אמר כי "מיקרוסופט היא חברה ששמה את המפתחים במקום הראשון. איחוד הכוחות עם גיטהאב יביא לחיזוק המחויבות שלנו לחופש, לפתיחות ולחדשנות של מפתחים". נאדלה הוסיף כי "אנו מכירים באחריות לקהילה שההסכם הזה מביא איתו ונעשה את העבודה הטובה ביותר כדי להעצים כל מפתח כך שיבנה, יחדש ויפתור את האתגרים החשובים בעולם".

לפי בלומברג, בגיטהאב העדיפו מכירה על פני הנפקה ובחרו במיקרוסופט כקונה, בין היתר בשל התרשמות בחברה ממנכ"ל מיקרוסופט סאטיה נאדלה. עוד דווח כי שתי החברות דנו בהתחלה על שיתוף-פעולה ביניהן, אך במהלך השיחות התקדמו לדון ברכישה. מיקרוסופט סירבה להגיב לדיווחים.

גיטהאב הוא כלי הכרחי עבור מתכנתים. 27 מיליון מפתחים משתמשים בו' ובנוסף חברות כמו מיקרוסופט וגוגל משתמשות בו כדי לאחסן את הקוד שלהם ולשתף פעולה. גיטהאב הוא גם סוג של רשת חברתית עבור מתכנתים.

תחת המנכ"ל סאטיה נאדלה, מיקרוסופט כבר לא מסתמכת לחלוטין על מערכת ההפעלה ווינדוס. החברה עוברת ליותר פיתוח פנימי בלינוקס, מה שמביא לצורך בדרכים נוספות להתחבר לקהילת המפתחים הרחבה.