אחרי הפסגה: נעילה חיובית בוול סטריט; טסלה עולה מעל ל-3%

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נפגש הבוקר עם מנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און: "אנחנו מוכנים לפתוח פרק חדש עם צפון קוריאה" • טסלה הודיעה על פיטור 9% מכ"א העולמי שלה • הנפט נסחר בירידות

השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק
השור של וול סטריט / צילום: שאטרסטוק

המסחר בארה"ב ננעל היום (ג') בעליות שערים, כאשר מדד הדאו הראה על חוסר יציבות. זאת על רקע נעילה חיובית באסיה ומגמה מעורבת במסחר באירופה.  

הבוקר נפגשו נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ומנהיג צפון קוריאה קים ג'ונג און במפגש פסגה בסינגפור. לאחר מכן, כינס טראמפ מסיבת עיתונאים, שבה התייחס למפגש ההיסטורי. טראמפ הקריא את דברי הפתיחה שלו מן הכתב: "הפגישה עם קים ג׳ונג און היתה פתוחה, כנה ואנחנו מוכנים לפתוח פרק חדש בין המדינות. היה זה לפני 70 שנה שהקונפליקט קרע את חצי האי הקוריאני במלחמה בה נהרגו חיילים אמריקיאים, אך בקרוב זה יסתיים".

"אנחנו מוכנים לפתוח פרק חדש עם צפון קוריאה. העבר לא צריך להכתיב את העתיד - כפי שההיסטוריה הוכיחה, אויבים יכולים להפוך לחברים", אמר טראמפ והוסיף כי "כל אחד יכול להכריז מלחמה, אך רק האמיצים ביותר יכולים לעשות שלום". עוד הסביר טראמפ שהמזכר עליו חתמו כולל התחייבות לפירוז מוחלט של צפון קוריאה, ובנוסף לדברי טראמפ אחרי החתימה על המזכר הוסכם ביניהם בעל פה שגם האתר ממנו בוצעו ניסויי טילים בצפון קוריאה יחוסל וציין שמשטר הסנקציות על צפון קוריאה לא יוסר בשלב זה. "היום הוא יום גדול בהיסטוריה של האנושות, אנשים לא האמינו שזה יכול לקרות, אבל זה קורה. ברגע שקים ינחת בצפון קוריאה הוא יתחיל בתהליך הפירוז", לדבריו. החוזים על הנפט זינקו מעט לאחר שנודע שבמזכר העקרונות של טראמפ וקים נקבע כי יפורז מגרעין חצי האי הקוריאני, עם זאת כעת הנפט נסחר בירידות. כך, מחירו יורד ב-0.27% ל-65.9 דולר לחבית.

בגזרת נתוני המאקרו, התפרסם היום מדד מחירים שעמדו בדיוק על הצפי - 0.2%, בדומה לחודש מאי. 

מחר צפוי הבנק המרכזי של ארה"ב להודיע על העלאת הריבית בעוד רבע נקודת אחוז לטווח של 1.75%-2% בשנה - ההעלאה השנייה השנה. בכירי הפד יפרסמו גם תחזיות עדכניות שלפיהן הם מתכננים להעלות את ריבית לפחות עוד פעם אחת ב-2018.

בטסלה  הכריזו הלילה על שורת פיטורים שתכלול כ-9% מכוח האדם העולמי.

גלמד  זינקה בכ-176% במסחר המקדים. החברה הודיעה על תוצאות מובהקות בתחום הפחתת השומן בכבד בניסוי שלב II שערכה. לדברי החברה התוצאות מאפשרות כניסה לניסוי של III. אם תישמר העלייה עם פתיחת המסחר, שווי החברה יהיה כ-300 מיליון דולר. 

פלוריסטם  פרסמה כי השיגה תוצאות טובות בניסוי שלב II שערכה בתחום הטיפול בצליעה לסירוגין הנובעת מחסימה חלקית בכלי דם בגפיים. החברה הגדירה בעצמה את התוצאות כטובות, אף שלא השיגה את היעד העיקרי של הניסוי - שיפור מובהק סטטיסטי במרחק שיכולים החולים ללכת כשנה לאחר הטיפול. החברה השיגה שיפור בנתון זה, אולם הוא לא היה מובהק.

ננו דיימנשן  זינקה אתמול ב-101% לאחר שהודיעה כי היא אושרה כספק מורשה של חברות ממשלתיות וביטחוניות בארה"ב, ודיווחה על מכירת מדפסת לחברה אמריקאית שהיא אחת מ-10 חברות הביטחון הגדולות בעולם. לפי הערכות, מחיר המדפסות של ננו דיימנשן עומד על כ-200 אלף דולר לאחת. 

ביקושים גבוהים בהנפקת המניות של אינטרנט זהב , שעלתה בתגובה אתמול ב-23.6%. החברה הצליחה הערב להשלים גיוס של 144 מיליון שקל: 100 מיליון שקל גויסו במניות באופן מיידי, ועוד 44 מיליון שקל גויסו באופציות "בתוך הכסף" שימומשו בימים הקרובים ויביאו לגיוס הנוסף. כל הנראה יש בהנפקה לפחות משקיע אחד גדול שצפוי להפוך לבעל עניין בחברה השולטת בבזק.

פורסייט   דיווחה כי ביצעה מכירה ראשונה של אבטיפוס למערכת מסוג QuadSight - מערכת הראייה הממוחשבת של החברה המבוססת על 4 מצלמות. 

פייסבוק  פרסמה כ-450 עמודים בהם תשובות ליותר מ-2,000 שאלות של מחוקקים לחברה. השאלות כוללות כאלה שלא נענו בזמן אמת במהלך השימועים, ושאלות נוספות שהוגשו לפייסבוק בעקבות השימועים. המסמכים שפורסמו כעת לא מחדשים הרבה, למרות אורכם.