אינטרנט זהב הצליחה לגייס 100 מיליון שקל

ביקושים גבוהים להנפקת החברה • ביחד עם מימוש האופציות יגיע הגיוס ל-144 מיליון שקל

דורון תורג'מן, מנכ"ל אינטרנט זהב / צילום: שלומי יוסף
דורון תורג'מן, מנכ"ל אינטרנט זהב / צילום: שלומי יוסף

ביקושים גבוהים בהנפקת המניות של אינטרנט זהב. החברה הצליחה הערב להשלים גיוס של 144 מיליון שקל: 100 מיליון שקל גויסו במניות באופן מיידי, ועוד 44 מיליון שקל גויסו באופציות "בתוך הכסף" שימומשו בימים הקרובים ויביאו לגיוס הנוסף. כל הנראה יש בהנפקה לפחות משקיע אחד גדול שצפוי להפוך לבעל עניין בחברה השולטת בבזק.

את ההנפקה הובילה איפקס חיתום. הגיוס משפר דרמטית את מצבה הפיננסי של החברה, ומוריד את רמת החוב נטו של החברה מ-650 מיליון שקל ל-500 מיליון שקל, ואת רמת המינוף של החברה מ-90% ל-60%.
מחיר המניה בגיוס עמד על 11.25 שקלים, גבוה בכ-3% ממחיר הסגירה של המניה  היום (ב') בסוף המסחר בת"א. על רקע הגיוס המוצלח מזנקת המניה  במסחר בוול סטריט הערב בכ-25%.

עוד נציין כי הבנקים הנושים ביורוקום - בעלת השליטה בבזק - השתתפו בהנפקה על מנת שלא להיות מדוללים, ועם מימוש האופציות תסתכם הזרמתם במעל ל-70 מיליון שקל. כעת כאשר מצבה של אינטרנט זהב התייצב מבחינה פיננסית, ניתן יהיה לקדם מגעים למכירת השליטה בבזק, כאשר האופציה המרכזית הנבחנת כרגע היא מכירת מניות בי קום (החברה הבת של אינטרנט זהב) למשקיעים זרים, שהביעו בימים האחרונים רצינות ברכישת השליטה בחברה.

הצלחת ההנפקה של אינטרנט זהב היא גם בשורה חיובית לבנקים הנושים של יורוקום, שכאמור נטלו חלק בהנפקה. יורוקום מנוהלת כיום על-ידי 3 מנהלים מיוחדים, שהם עורכי הדין של הבנקים עוה"ד פנחס רובין אמנון לורך ואורי גאון. בסביבת המנהלים המיוחדים היו מרוצים מאד מתוצאות ההנפקה, שתייצב את פירמידת בזק ותהפוך אותה לבשלה יותר למכירה.

עוד מציינים בסביבתם כי דווקא דחיית ההנפקה משבוע שעבר, שנבעה מפניית המנהלים לבית המשפט, הייתה בדיעבד צעד חיובי, שכן אם ההנפקה הייתה מתבצעת במועד המקורי היא כנראה לא הייתה מסתיימת בתוצאות הטובות שנרשמו היום.